Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Primera 1.8 vm. 2007 hankinnassa

Aloittaja mate, maaliskuu 23, 2019, 08:14:15

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mate

Olisi otsikon (viistoperä) auto tarjolla liikkeessä 4100 euron hintaan. Kilometrejä on 121000, juuri katsastettu, huoltokirja ja muutenkin siisti ja moitteeton yksilö eikä ruostetta. Ei myöskään kylmäkäynnistyksessä savuta yhtään, joten tuskin on öljynsyöntiongelmaa. Kahdet renkaat kohtalaiset. Mitä sanotte hinnasta?
Olen kuullut että 06-07 -malleissa olisi jo korjattu mahdollinen öljynkulutusvika ja ongelmat jakohihnan suhteen. Pitääkö paikkansa?

MakeM

Olipa kunto mikä tahansa vähän kalliilta tuo silti kuullostaa.   ::)

Jostain syystähän auto on vaihtoon päätynyt eikä syy välttämättä selviä pitkälläkään koeajolla. Kyllähän helmiäkin joskus löytyy, mutta itse en autosta noin paljoa maksaisi.

Viisaammat sanokoon onko qg18de:n tuon vuosimallin öljynkulutusongelma korjattu.


jari2

Muistan jostain lukeneeni että tuo vaiva koskisi vuosimalleja 2003-2005. Korjatkaa jos olen väärässä.

mate

Jos ei savuta laisinkaan kylmäkäynnistyksessä, niin onko merkki, että ei kuluta myöskään öljyä?

Alppuu

Se kai on merkki ettei kuluta paljoa venttiilivarsien kautta, mutta ei se näissä ongelma ole ollutkaan(?)
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

mate

Jos öljyä kuluttava yksilö ei savuta, niin mihin se sulloo sen kuluttamansa öljyn, jos ei polta savuksi?

Perso

Katalysaattori on jännä peli, tiettyyn rajaan asti ei savu seuraa vaikka polttaisikin oilia.
Aina sattuu, tottunee...
Datsuneita vuodesta 1994...
Nyt menossa mukana monenlaista koupee kutosella ja ilman...

jarihki

#7
Minusta hinta hieman korkea, mutta noilla kilsoilla saa ollakin. Tässä hyvä esimerkki:

https://www.nettiauto.com/nissan/primera/10349119

Itsellä sama kaara vm 2005. Ajettu 124 000 km. Hyvä auto!

Jos maksaisin 4K tuosta autosta, vaatisin liikkeeltä asentamaan samaan hintaan vakkarin.

mate

Ostin tuon. Annoin vaihdossa vm 99 hyväkuntoisen 192 tkm ajetun Primeran. Väliraha 3500 euroa. Tämä ostamani yksilö vaikuttaa virheettömältä ja on siisti. Tyytyväinen olen ollut. Koska ajan vähän, niin kalliimpaa on turha pitää.

mertsi1

Kannattaa valmistautua henkisesti ja taloudellisesti suhteellisen hintavaan jakopääremonttiin seuraavien 20 tuhannen kilometrin aikana... ja kättä ristiin ettei ketju katkea sitä ennen.

mate

Olen kuullut, että 07 Primeroissa olisi korjattu tuo jakopää -ongelma?

Mies

#11
Lainaus käyttäjältä: mertsi1 - huhtikuu 06, 2019, 23:02:42
Kannattaa valmistautua henkisesti ja taloudellisesti suhteellisen hintavaan jakopääremonttiin seuraavien 20 tuhannen kilometrin aikana... ja kättä ristiin ettei ketju katkea sitä ennen.

Tutulla on -04 1.8-koneinen primera ja nyt ajettu 290tkm.

Alkuperäinen jakopää, öljyt vaihdettu aina n.10tkm välein..ollut mulla huollossa viimeiset reilu 100tkm.

Alkuperäinen jakopää, ei edes ole koskaan syönyt öljyä!

Ei ne kaikki sekundaa ole  ;)


Tässäkin taitaa kyllä tuon jakopään kesto kulminoitua niihin öljynvaihtoihin.
Tosin sekään ei poista sitä faktaa että normaalisti nuo vaihtokunnossa siinä parinsadan tuhannen kilsan hujakoilla.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Peta

Itsellä 2005 1.6 primera ja kilometrejä 370tuhatta ja alkuperäinen jakopää ja öljyt vaihdettu n. 10t ja öljyä ei vielä näillä kilometreillä syö muttei sitä ongelmaa näissä ole ollutkaan, mutta saa nähdä kauanko kestää ilman remontteja.

Mies

Lainaus käyttäjältä: Peta - huhtikuu 09, 2019, 09:24:17
Itsellä 2005 1.6 primera ja kilometrejä 370tuhatta ja alkuperäinen jakopää ja öljyt vaihdettu n. 10t ja öljyä ei vielä näillä kilometreillä syö muttei sitä ongelmaa näissä ole ollutkaan, mutta saa nähdä kauanko kestää ilman remontteja.

Puhe oli nyt 1.8-koneesta, ei 1.6.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)