Kirjoittaja Aihe: Kannentiiviste P12 2.0  (Luettu 480 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jari2

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 13
Kannentiiviste P12 2.0
« : Maaliskuu 17, 2019, 07:33:22 »
Onko näissä 2-litraisissa ollut paljon kannentiivistevikaa, onko kokemuksia? Eilen sattui juttu, että auto yritti tehdä keitokset, ja komentokeskus herjasi korkeasta moottorin lämmöstä. No ajoin loppumatkan kotuo, noin 300m. Pihassa flektit huutivat, ja yllättäen moottorin lämpö laski tosi nopeasti normaaliin. Jäähdytysnesteessä oli kumminkin vajausta, ja sitä olen saanut lisätä.silloin tällöin. Ulkopuolista vuotoa en ole havainnut. Tuo nopea lämpötilan lasku sai mut tuumimaan että jumittiko termostaatti vain, ja kumminkin päätti aueta, koska lämpö laski niin nopeasti?

Poissa jari2

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 13
Vs: Kannentiiviste P12 2.0
« Vastaus #1 : Maaliskuu 17, 2019, 08:39:20 »
Sen tarkennan että syylarissa ei kupli ainakaan. Joskus pari Saabia laski männän paineet jäähdytysjärjestelmään, ja antoi paineen syylariin. Silloin tällöin tuo Primera pölläyttää käynnistäessä, ja kerran antoi vikakoodin P0300, misfire multiple cylinders jne. Mun logiikalla jos kansipahvi on rikki, se myös on rikki, eikä "aina välillä valskaa". Korjatkaa jos olen väärässä.

Poissa Persovarmari

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 175
  • Olen sairas, en kipeä...
Vs: Kannentiiviste P12 2.0
« Vastaus #2 : Maaliskuu 17, 2019, 08:42:52 »
Voi se vähän falskata eikä kokoaikaa vaivaa, mutta toki pahenee koko ajan.
Helpointa kun käyt jossain firmassa jossa on pakokaasuanalysaattori, paisarista ottaa sillä hajut ja jos antaa yhtään tulosta niin pahvi on finito.
Aina sattuu, tottunee...
Datsuneita vuodesta 1994...

Poissa MakeM

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 2
Vs: Kannentiiviste P12 2.0
« Vastaus #3 : Maaliskuu 17, 2019, 11:54:53 »
Luultavasti ainakin pakovenat palaneet, eli kansiremppa edessä. Pahimmillaan kansi on halki, jolloin se menee vaihtoon. Niin tai näin, kansi on avattava jos meinaa kuntoon saada. Samalla kahtoo kuinka tukossa etukatti on.

Toinen vaihtoehto on kovaa ajoa niin kauan kun nesteen lisäyksellä vielä liikkuu ja leima on voimassa.

Poissa jari2

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 13
Vs: Kannentiiviste P12 2.0
« Vastaus #4 : Maaliskuu 17, 2019, 12:43:12 »
Enköhän mä remonttiin ala joo. Johonkin tuota nestettä hukkuu, ja ulos se ei vuoda. Täytyy vielä katsoa tarkemmin tuo todellinen nestehävikki, että palhonko sitä oikeasti hukkuu. Loppuviikosta pari vapaata töistä ja kansi käteen.

Poissa jari2

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 13
Vs: Kannentiiviste P12 2.0
« Vastaus #5 : Maaliskuu 18, 2019, 10:49:40 »
Tiedättekö että onko tuossa monikerros- metallitiiviste? Ja muistaako joku viimeisen kiristysmomentin kannelle? Kaveri puhui että Primeroiden kannenpultit joskus löystyy, ja että kannattaa kokeilla kiristää momenttiin.

Poissa Jylppy

  • Ylläpitäjä
  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 4 792
  • Karu paikka...
Vs: Kannentiiviste P12 2.0
« Vastaus #6 : Maaliskuu 18, 2019, 10:59:21 »
QR-koneen kannen momentit:

1 - 98.1 Nm
2 - 0 Nm (loosen completely)
3 - 34.3 - 44.1 Nm
4 - 75o to 80o (angle tightening)
5 - 75o to 80o (angle tightening)

L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

Poissa jari2

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 13
Vs: Kannentiiviste P12 2.0
« Vastaus #7 : Maaliskuu 18, 2019, 13:18:46 »
Kiitti :). Eli tuon max 44.1 Nm voisi kokeilla läpi nyt kun kansi on "kireällä"

Poissa shamrock

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 274
  • autonoitatohtori
Vs: Kannentiiviste P12 2.0
« Vastaus #8 : Maaliskuu 18, 2019, 23:13:55 »
Tiedättekö että onko tuossa monikerros- metallitiiviste? Ja muistaako joku viimeisen kiristysmomentin kannelle? Kaveri puhui että Primeroiden kannenpultit joskus löystyy, ja että kannattaa kokeilla kiristää momenttiin.

Primerasta en tiedä, mutta naapuri joskus kyseli isäukolta apua Sunnyyn, kun oli kansipahvimurheita. Tästä oli kaikki pultit löysällä, siinä ei edes momentteja katteltu vaan vedettiin vaan näppituntumalla tiukkaan. Ja tuo autohan pelitti vielä vuosia tuon jälkeen.

Poissa jari2

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 13
Vs: Kannentiiviste P12 2.0
« Vastaus #9 : Maaliskuu 19, 2019, 06:01:43 »
Sen verran eilen vilkaisin että on tuo selvä tapaus. Otin tulpat pois, kakkospytyssä oli nestettä männän päällä.

Poissa jari2

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 13
Vs: Kannentiiviste P12 2.0
« Vastaus #10 : Maaliskuu 20, 2019, 07:30:43 »
Seuraava kysynys...: Eipä tuota kantta niin vaan kiristetty, pultit on nokka-akselien alla. Pultin kanta näkyy olevan erikoinen, ehkä E-ribe M11S. Mistä löytyy hylsy tuohon, en äkkiä ainakaan löytänyt mistään kotimaan netistä?

Poissa toukopouko

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 297
  • B11x3,T12x6,N12x4, E&F&N10,B12,N14x2, N15x2,RPS13
Vs: Kannentiiviste P12 2.0
« Vastaus #11 : Maaliskuu 20, 2019, 08:29:00 »
QG koneessa tälläinen hylsy, QR:lle ei mainittu tossa jostain syystä. Liekö sitten "tavallinen" Torx/Xzn tjsp

Manuskan mukaan kansipultit kiristellään ennen nokka-akselin asennusta
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 20, 2019, 08:31:34 kirjoittanut toukopouko »

Poissa Shamsa

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 1 557
Vs: Kannentiiviste P12 2.0
« Vastaus #12 : Maaliskuu 20, 2019, 09:08:52 »
Sen verran eilen vilkaisin että on tuo selvä tapaus. Otin tulpat pois, kakkospytyssä oli nestettä männän päällä.

Veikkaan että vuotaa edelleen kiristyksen jälkeen.
Jos neste pääsee pyttyyn niin palokaasut pääsevät myös toiseen suuntaan ja tiiviste menee käyttökelvottomaan kuntoon siltä kohdin ainakin.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
Nykyinen: BMW 320D Touring -04