Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Primera p12 osto, mitä ottaa huomioon?

Aloittaja tiinaus, maaliskuu 10, 2019, 14:02:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tiinaus

Heippa,

Olisin kiinnostunut ostamaan nissan primeran p12 2.0 vm 2002. Ajettu 237tkm. Mitä minun kannattaisi ottaa huomioon autoa katsoessani? Etuakselisto ilmeisesti voi kulua nopeammin? Mites jakoketju ja sen kunnon tarkastus? Onko näissä malleissa kuinka sähkövikoja? Omat nissan kokemukset rajoittuu sunnyyn, nämä uudet ovat minulle hepreaa  :)

Janne68

Juuri noihin kannattaa kiinnittää huomiota.

Jori

Hinta maksimissaan 1000e.
Tulee olla 2019 katsastettu.
Voit kysyä onko vaihteistoöljyt koska viimeksi vaihdettu.
Kysy onko takavalon maadoitus tehtynä. Kysy syökö öljyä vaikkapa litran per 1000km.
Oletuksia: Kytkinremontti 5 vuoden sisässä, vaihdelaatikko 5 vuoden sisään hajoaa, uusi tuulilasi 5 vuoden sisään, jakopään ketju 5 vuoden sisään uusia. Nämä huomioida hinnanalennuksena alle 1000e.
Vaansiis: Hinta maksimissaan 1000e & tulee olla 2019 katsastettu.

nurppa

ÄLÄ osta. Siis vaan mun mielipide. Jos tykkää pulailla niin mikä ettei. Mut max1000€

Baatso

Moi.
Minulla 2005vm 1.8bensa p12.  ollut uudesta asti, nyt mittarissa 187000. Ruostesuojausta jos ei oo tehty niin kannattaa vielä miettiä. Yhden alapallon olen joutunut vaihtamaan katsastukseen. Viime syksynä laitatin kaikki jarrut uusiks. Jos kaikki huollot tehty ja niistä merkinnät niin hyvä juttu. Omasta puolesta voin suositella p12 mallia omien kokemuksien perusteella. Todella vähällä olen päässyt tähän asti  8) Ainut vika tällä hetkellä, kuskinpuolen etuoven lasinostin ei toimi, tai ne hemmetin vaijerit meni sekasin >:(

Desperate child

2.0 litranen P12 Primera on kyllä varmaan se paras vaihtoehto noista P12 primeroista.. Näistä ei niin paljon ole koneita ja laatikoita hajoillut, tai sitten on vaan harvinaisempi eikä niistä niin huudella ku 1.8 ja 1,6.. Omat kokemukset siis rajoittuu siihen että 80000km ja vajaat 7vuotta olen ajanut 2 litrasella vm. 2003 Travellerilla, nyt mittarissa 260tkm. Kulutusosia on joutunut uusimaan, alapalloja, koiranluita, takajarrut, akku.. Vikaa on ollut ajonestossa (aina selvinnyt johtojen ravistelulla tai alkanut pelaamaan itsestään) kammenkulma anturi hajosi ja yksi sytytyspuola. Valomuisti oli rikki ostettaessa ja samoin kuskin ikkunan mekanismi. Takajarrukilvet mätäni pois ja ne joutui uusimaan ja jarruputkikin kerran katkesi takaa. Ruostekin näitä tahtoo vaivata, se jäähdyttimen alla oleva palkki kannattaa tarkistaa mikä on siellä etupuskurin sisällä piilossa, ja muutenkin vilkuilla vähän auton alle miltä näyttää. En minä varsinkaan tuota 2 litrasta huonona autona ole pitänyt, kyllä noilla kilsoilla olevaan silloin samanikäiseen sunnyynkin ihan samoja osia joutui uusimaan. Että jos on katsastettu ja huollot tehty eikä ruostetta näy liiaksi niin kyllä tuommoisen kanssa pitäis pärjätä. 
Nissan Cherry 1,5 Turbo '84
Nissan Laurel 2,0SGL ´86
Nissan Sunny 1,5GL '86, 1,5GL '85, 1,6LX '89
Nissan X-Trail 2,5 '05
Kawasaki GPZ750R '86 & Solifer SM 50cc '81

jarihki

Lainaus käyttäjältä: Baatso - maaliskuu 10, 2019, 19:33:51
Moi.
Minulla 2005vm 1.8bensa p12.  ollut uudesta asti, nyt mittarissa 187000. Ruostesuojausta jos ei oo tehty niin kannattaa vielä miettiä. Yhden alapallon olen joutunut vaihtamaan katsastukseen. Viime syksynä laitatin kaikki jarrut uusiks. Jos kaikki huollot tehty ja niistä merkinnät niin hyvä juttu. Omasta puolesta voin suositella p12 mallia omien kokemuksien perusteella. Todella vähällä olen päässyt tähän asti  8) Ainut vika tällä hetkellä, kuskinpuolen etuoven lasinostin ei toimi, tai ne hemmetin vaijerit meni sekasin >:(


Mulla sama malli samalta vuodelta. Kilometrejä 123K. Olen ollut tyyväinen kokonaisuuteen, mutta mun ajopituuksilla ei voi kehua. Vuodessa tulee max 15 tkm.

Viime kesänä tein oudon löydön vararangastilasta. Siellä oli monta litraa vettä. Takaluukun tiivisteet ilmeisesti falskaavat tms. Jos ruoste lähtee leviämään jostain, niin sieltä, jos ei huomaa ja kuivaa tilaa.

Tähän malliin on hyvä asennuttaa vakionopeudensäädin. Asennutin heti, kun ostin auton vuonna 2011. Helpottanut ajoa eikä sakkoja ole tullut ikinä.

Suosittelen autoa, jos katsastettu, huoltokirja, hyvät renkaat ja about 800 euroa hintana.

mies51

"Viime kesänä tein oudon löydön vararangastilasta. Siellä oli monta litraa vettä. Takaluukun tiivisteet ilmeisesti falskaavat tms. Jos ruoste lähtee leviämään jostain, niin sieltä, jos ei huomaa ja kuivaa tilaa."
Onko mahdollisesti törmätty takapäähän? Etsin viime syksynä pitkään Almera N16 Sedanista vuotoa. Lopulta löytyi. Puskuri on peruutettu tolppaan ja takalampun kohta painunut. Paikkailin lampun tiivistemassaa, vika ei ollut siinä. Pelti oli painunut lampun ja takaluukun välistä ja pellit päällekkäin luukun tiivisteen alla, oli tullut pieni rako. Laitoin superliimaa kaikkiin sen seudun päällekkäin olevien peltien saumoihin.
Vikapaikan löysin suuunnilleen laittamalla hesaria takakonttiin kaikille reunoille peltejä vasten. Lopulta kaadoin kastelukannulla vettä ja avasin luukun. Löytyi noro tiivistettä pois ottamalla.

tiinaus

Kiitos mielipiteistä. Tosiaan auton hintapyynti lähentelee 2000K ja katsastus vasta kesäkuussa. Huollot tehty ilmoituksen mukaan, en ole vielä soittanut ja varmistanut asiaa. Kuluvien osien vaihto tietysti kuuluu kilometreihin, enemmän pelottaa jos autossa mahdollisesti isompaa remonttia tulossa  :-\
Niin ja lasinnostin näissä myös ilmeisesti tyyppivika..

Jylppy

Lainaus käyttäjältä: tiinaus - maaliskuu 11, 2019, 16:13:55
katsastus vasta kesäkuussa

Katsastaahan sen voi vaikka heti, läpi mennessään tulee vuosi ajoaikaa.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

nissanmän

kato autosta myös pohja ja se että tiputtaako öljyä, tuon ikäsessä nuo jutut voi olla jo arkipäivää. myös vaihteet kannattaa tsekata,nuohan on siis 500 euron arvosii autoja jo ku ei uusiakaan enää ole noikaan

jarihki

Lainaus käyttäjältä: tiinaus - maaliskuu 11, 2019, 16:13:55
Kiitos mielipiteistä. Tosiaan auton hintapyynti lähentelee 2000K ja katsastus vasta kesäkuussa. Huollot tehty ilmoituksen mukaan, en ole vielä soittanut ja varmistanut asiaa. Kuluvien osien vaihto tietysti kuuluu kilometreihin, enemmän pelottaa jos autossa mahdollisesti isompaa remonttia tulossa  :-\
Niin ja lasinnostin näissä myös ilmeisesti tyyppivika..


2000K???? :)

jari2

Minäkin pidän 2000€ pyyntiä vähän kalliina, mä maksoin tonnin omasta vm 2006  2-litraisesta. Mutta saahan sitä toki pyytää mitä vaan :)

mies51

Jos ei oo ruosteongelmia ja tuntuu olevan teknisesti kunnossa, ei minusta 2000€ oo liikaa.

jame80

jos haluaa sähkö-, vaihteisto-, alusta- ja moottoriongelmien kanssa painia tuon tuostakin, niin ehdottomasti kannattaa ostaa. itse ostaisin kahdella tonnilla 90-luvun lopun avensiksen. ei mitään em. ongelmia vielä puoli miljoonaa ajetussa - kyse siis bensakoneesta. tuohon hintaan saa 250tkm ajetun avensiksen.

mies51

Harva alle 250tkm Avensis alle 2000€, pyynnöt jopa 5000€ asti. Useimmat vielä 1.6-litraisia. Noin isolle autolle sais olla ainakin 1.8.

mertsi1

Ei kannata tässä tapauksessa sotkea 90-luvun lopun ja 2000-luvun alun Avensiksia keskenään. Ensimmäinen Avensis (1998-2000) oli se paras malli, siitä seuraava "facelift" ihan susi. Uudemmassa "facelift"-mallissa on kone ihan jäte.