Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Nissan Micra K11 2002 kierroslukumittarin signaali.

Aloittaja aapo609, helmikuu 16, 2019, 12:06:08

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

aapo609

Moikka!

Eli kyseessä 1.4 litran koneella oleva "isolohko" k11. Aiemmin omistin vuosimallin 1999 litraisen Micran, jonka kiekkamittarin signaalin kytkentään oli hyvät ohjeet täällä foorumilla (puolan miinus, sininen johto).

Tässä uudemmassa on erilainen sytytys, jokainen sytytystulppa on jo suoraan "hatustaan" kiinni sytytyspuolan hatussa, josta sitten lähtee kustakin liittimen takaa johdot auton johtosarjoille.

Rosvosin sinisestä johdosta yhden puolanhatun johdotuksista signaalin ja sain kyllä mittariin epämääräisen signaalin, joka elää ihan omaa elämää ja samalta kuulosti myös auton käynti tuolloin.

Olisiko jollain tietoa, mistä sen signaalin saa tässä uudemmassa OBD-portilla varustetussa k11 micrassa?

datsunpower

#1
Kierroslukutieto tulee ECU:lta mittaristolle. Vanhemmat kierroslukumittarit toimivat ovat 0~5V jännitteellä (enemmän kierroksia -> korkeampi jännite) ja niissä uudemmissa on pulsseina tuleva kierroslukutieto. Eivät toimi ristiin ja en nyt äkkiä muuta muista Mycrän ECUista kuin, että joskus P10 Primerassa testasin jotakin K11 Micran ECU:a ja kaiken muun sain toimimaan paitsi kierroslukumittarin (suoraan ECU:lta siis).

Periaatteessa kai se pitäisi saada ykkössylinterin puolaltakin, mutta sinulla on nyt varmaan väärä johto käsittelyssä?
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

aapo609

Joo taitaa olla, tuo sininen on 4. sylinterin puolasta.
Edellämainittujen ohjeiden perusteella taidan kokeilla sitten 1.sylinterin puolan miinusjohdosta.

Kiitos!