Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Primera P12 käy kolmella, paljon ihmetelty mutta kinkkinen ongelma

Aloittaja jounikn, helmikuu 16, 2019, 11:12:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jounikn

Moikka!

Autona siis 2006 P12 1.8-koneella. Vikakoodi on P0303 eli kolmossylinterin misfire. Mitä olen tähän mennessä tehnyt:
- vaihtanut tulpat ristiin 3 & 4 cyl
- vaihtanut puolat ristiin 3 & 4 cyl
- vaihtanut ruiskusuuttimet ristiin 3 & 4 cyl
- tsekannut yleismittarilla että puolalle ja ruiskusuuttimelle tulee virtaa
- tsekannut kolmossylinterin kipinän
- vaihtanut imusarjan tiivisteen, tässä oli kolmospytyn kohdalla tiiviste märkä, ehkä vuotanut ilmaa tuosta? voisiko olla käynyt laihalla ja polttanut venan (tai jotain muuta)?
- tarkastanut PVC vai PCV -venttiiliin, on imua eikä ole tukossa
- irroitin pakosarjan, kolmospytyn pakokanavassa öljyä, muut ok
- ei muutu käynti mitenkään jos irroittaa kolmosen puolan ja/tai ruiskun liittimet

Nyt alkaa jo itsellä usko loppua  >:( Eli mitäs tuossa vielä voisi ihmetellä, ilman että tarttee kansi avata? Varsinkin tässä flunssassa ei hirveesti innosta lähteä kantta repimään  :-\


Kiitokset paljon jo mahdollisista ideoista etukäteen.

T. Jouni

datsunpower

JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

mies51

Tarkastitko sen kolmossylinterin suorasytytyspuolan? Jos se on saanut vettä, niin siinä on hapettumaa tai vihreätä möhnää putken sisällä puolamöykyn ja tulpan välillä. Sen saa nykäistyä poikki sen ylemmän tiivisteen kohdalta, jolloin saat sisukset näkösälle. Putsaat ne hiomapaperilla ja kuivaat. Painat osat taas yhteen. Sitten nollaat vikamuistin. Jos ei auttanut, täytyy ostaa uusi puola siihen vikakoodin kertomaan tulppaan; P0303 = kolmas puola hihnoista päin laskettuna.

jounikn

Lainaus käyttäjältä: datsunpower - helmikuu 16, 2019, 11:54:12
Mittaa kolmosen puristuspaineet.


No lähes pyöree nolla kolmosessa, mittasin varmuudeksi kakkosen ja nelosen että mittari toimii :) ja kyllä niistä löytyi puristuksia. Tällä mittauksella et taida vielä selvitä vuotaako männän ohi vai venttiileistä?

jounikn

Lainaus käyttäjältä: mies51 - helmikuu 16, 2019, 12:42:55
Tarkastitko sen kolmossylinterin suorasytytyspuolan? Jos se on saanut vettä, niin siinä on hapettumaa tai vihreätä möhnää putken sisällä puolamöykyn ja tulpan välillä. Sen saa nykäistyä poikki sen ylemmän tiivisteen kohdalta, jolloin saat sisukset näkösälle. Putsaat ne hiomapaperilla ja kuivaat. Painat osat taas yhteen. Sitten nollaat vikamuistin. Jos ei auttanut, täytyy ostaa uusi puola siihen vikakoodin kertomaan tulppaan; P0303 = kolmas puola hihnoista päin laskettuna.


Joo tarkistin tämän ja vaikuttaa ihan hyvältä, ei oo hapettumia eikä muutakaan möhjää. Vaihtelin puolia vielä ristiin rastiin eri sylinterien välillä mutta on vaan tuo kolmonen mikä ei sytytä. Tosin kuten tohon toiseen vastasinkin niin on puristuksetkin melkeen nollissa, että taitaa olla joku rikki motissa  :-\

datsunpower

Lainaus käyttäjältä: jounikn - helmikuu 16, 2019, 14:58:40
Lainaus käyttäjältä: datsunpower - helmikuu 16, 2019, 11:54:12
Mittaa kolmosen puristuspaineet.


No lähes pyöree nolla kolmosessa, mittasin varmuudeksi kakkosen ja nelosen että mittari toimii :) ja kyllä niistä löytyi puristuksia. Tällä mittauksella et taida vielä selvitä vuotaako männän ohi vai venttiileistä?
Selvisihän sillä sen verran kuitenkin, että kansi on aukaistava joka tapauksessa...
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

jounikn

Jees, sain kannen irti viikonloppuna ja sieltä puuttui toisesta pakoventtiilistä palanen. On varmaan menny pakoputkeen koska sylinteri on ehjä/naarmuton ja mäntä ok.