Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

P12 primera, käynnistysongelma

Aloittaja Jesseantton, helmikuu 13, 2019, 13:53:19

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jesseantton

Morjes!
Eli kyse on vm.-04 primerasta 1.8 bensakoneella. Kilometerejä "vasta" 202tkm ja kaikenlaisia ongelmia on tuohonkin määrään jo riittänyt.
Nyt ongelmana on ollut jo pidempään kylmänä käynnistys. Lämpimänä ajokertojen välissä lähtee käyntiin normaalisti.
Ekalla käynnistyskerralla auto saattaa lähteä käyntiin jos painaa hieman kaasua ja käynnistää. Kierrokset aaltoilevat kunnes normalisoituvat. Jos ekalla kerralla ei lähde noin niin auto starttaa pakkaskeleillä vasta jopa tunnin starttailun jälkee, kun moottori on jo lämmennyt huomattavasti.
Autossa on alle 2v vanha startti. Startti siis tuntuisi olevan kunnossa. Tulpat, viallinen puola, akku sekä sytytyskonkka on vaihdettu kuukauden sisällä. Ketju ja kampiakselinasentotunnistin vaihdettu jo 120tkm kohdalla.
Muuten auto toimii normaalisti mitä nyt hieman öljyä syö tälle koneelle tunnetusti.
Olisi mahtavaa jos jollakulla olisi apua tähän hermoja raastavaan vaivaan. Voin jopa luvata pienen rahallisen palkkion vian korjaantumiseen johtaneesta vinkistä. Kiitos!

datsun nissan

#1
voi poistaa

Alppuu

Lainaus käyttäjältä: datsun nissan - helmikuu 13, 2019, 17:55:29
vaihda laatuautoon

"Report bad post"  ;D

Antaako vikakoodeja?

Paljonko syö öljyä, olisiko voinut aiheuttaa jotain karstaongelmaa?

Onko NGK tulpat, moni vannoo niiden nimeen. :)
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Jesseantton

Kiitos vastauksista. :) Boschin tulpat laitoin. Öljyä lisäilen n.1,5kk välein n. 0,5litraa. Vikakoodeja en ole kesän jälkeen lukenu kun ei ollut silloinkaa mutta täytyypi käydä jossain luetuttamassa pikimmiten. Voisiko vika johtua väärästä öljystä (karstoittuminen)? Viime öljynvaihdossa laitettu nesteen 5w40 ja sitä olen myös autoon lisäillyt..

Mies

Aloittaisin sillä tulppien vaihdolla Ngk tai Denso-merkkisiin.

Monta huonoa kokemusta bosch tulpista nissaneissa.

Kaasupoljintahan ei saisi painaa kylmäkäynnistyksessä, kastelee tulpat ja sitten saakin starttailla kaaaauan.

Kaasutinmoottorit sitten asia erikseen.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Jesseantton

Ngkoot laitettu tänään. Ei vaikutusta...

Alppuu

Paljonko se nyt söikään per 1000km?
Huonot puristukset?
Lämpötila-anturi?
MAF?
???
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Jylppy

Eihän siellä oo nyt lämpötila-anturi sökö - eli ECU luulee koneen olevan kokoajan lämmin.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

Mies

Lainaus käyttäjältä: Jylppy - helmikuu 14, 2019, 20:36:55
Eihän siellä oo nyt lämpötila-anturi sökö - eli ECU luulee koneen olevan kokoajan lämmin.

Tämä olis se seuraava veikkaus tähän väliin kyllä.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Jesseantton

Lämpötila-anturi tulikin tilattua tuossa muuta päivä sitten😁 Huomenna pitäisi olla perillä eli pääsee sitä seuraavaks testaan. Eikös se jossain koneen takana suht hankalassa paikassa sijaitse?

Jylppy

Laturin lähettyvillä service manuaalin mukaan.



[ylläpito on poistanut yli vuoden vanhat liitteet levytilan säästämiseksi]
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

Jesseantton

Kuva auttoi, kiitos. :) Mutta eipä ollut lämpöanturistakaan kiinni. Eli seuraavaksi kannattaa ilmeisesti käydä maffin kimppuun. Aika suolainen hinta uudella eli kannattaa varmaan koittaa puhdistaa ensin vanha? On tämä hieman hankalaa auton kanssa nyt kun auto on 30km päässä kotoa ollut pari päivää, koska en saanut ilman roikkaa käymään..

pekko

Mulla  osina  1.8 -03  Primera   ,jos  tarve kysy osia  yksityisviestillä.

datsunpower

#13
Haiseeko bensa silloin kun jättää käynnistymättä?


Ja onko siitä autosta luettu/nollattu vikakoodit?
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Jesseantton

Lainaus käyttäjältä: pekko - helmikuu 16, 2019, 15:43:17
Mulla  osina  1.8 -03  Primera   ,jos  tarve kysy osia  yksityisviestillä.

Tämä selvä. Otan jos tarvetta ilmenee.

Kyllä muuten haisee nyt kun sanoit. Mitäs se kertoo? Oli tarkotus käydä tutulla lukemassa, mutta ei saanut juuri silloin käyntiin kun oli sovittu aika

datsunpower

Voi olla, että kastelee tulpat välittömästi koska saa nyt jostain syystä liikaa bensaa kylmän moottorin käynnistysrikastuksessa (jos ymmärsin oikein, että se lohkolämmittimen käyttö auttaa käynnistymiseen?).
Onko ilmansuodatin miten likainen tai siis vaihdettu milloin viimeksi?

Muita helppoja ja halpoja kokeiltavia:
Joku huono liitos/kontaktihäiriö voisi myös olla syyllinen. Yleensä löytyy vain vahingossa, eli käytät vaan jokaista liitintä auki minkä satut konehuoneesta löytämään ja tökkäät takaisin kiinni. Saman voit tehdä sille akun vieressä olevalle sulakerasialle.. sulakkeet yksitellen irti ja takaisin paikoilleen.
Ja moottorin, akun ja rungon väliset maadoitukset kannattaa tarkastaa ja puhdistaa kontaktipinnat. Jossain kohtaa imusarjaa pitäisi myös olla moottorinohjauksen maadoituspiste joka kannattaa puhdistaa.
Onkos se tyyppivika, eli takavalon maadoitus korjattu?

Ja se MAFin puhdistus kannattaa tosiaan tehdä myös, vaikka sen likaisuus kyllä yleensä näkyy laihempana seoksena.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Alppuu

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4