Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

almera ongelma

Aloittaja sami73, tammikuu 28, 2019, 17:34:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

sami73

omituinen vika almerassa. auto nyki välillä tosi paljon ja herjas nokka-akselin asento tunnistinta vaihdoin tunnistimen eikä lähtenyt enään käyntiin lupas vaan hain toisen uuden tunnistimen ja rupes toimiin kunnes taas alko nykiin ja taas herjas asento tunnistinta. käynnistäessä jos kierrokset hetteli paljon tiesi että nykii, apu tuli että sammutti auton ja ovet lukkoon avaimella ja auki avaimella kauko-ohjainta ei voinu käyttää silloin ainakin nyki. nyt tehnyt semmosta taas että lupaa mut ei lähde käyntiin välillä lähtee kun pumppaa kaasua ja starttaa tosi kauan enään ei auta sekään ei lähenyt enään edes starttipilotillakaan.  voiko olla nats vika? ja mitenkä nats ylipäänsä toimii vaikuttaako sytytykseen vai bensan syöttöön. kipinä tulee ja bensaa saa. mitenkä ovien lukkojen aukaisu tapa voi vaikuttaa käynnistykseen. tunnistimen vaihdosta aikaa n.3-4kk. nykiminen jatkunut reilu vuoden ja välillä toimii 2-3 kk. tosi hyvin joten en jaksa uskoo nokka ketjun venymiseen.

Alppuu

#1
Jaa-a.. millainen Almera lie kyseessä? Mitä huoltoo tähän on ylipäätään tehty vaikka viimeisen vuoden aikana?
Jakoketjun venyminen ei liene uskon asia.
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

sami73

2002v. 1,5 n16 almera. tulpat vaihdetto n.3tkm sitten maadotukset puhdistettu liittimet käyty läpi bensapumppu tarkistettu nokka-akselin asento tunnistin vaihdettu n .3-4kk. sitten toimi hyvin muutaman viikon mut kun ensimmäisen kerra taas nyki taas herjas asento tunnistinta jonka jäkeen toimi taas hyvin muutaman viikon kun ei käyttänyt kaukoohjainta. öljyt on vaihdettu n.15tkm väein.

nissanmän

uusi nats boxi niin pitäs alkaa toimimaan

sami73

nats toimii kunnolla. tänään vaihdoin nokka-akselin asento tunnistimen kun sitä on herjannu, uudella ei edes luvannu ja laitoin vanhan takas ja taas sentään lupas. 4kk. sitten vanhalla asento tunnistimella kävi mut vika koodi herjas n.akselin tunnistinta vaihdoin uuteen jolloin lupas mut ei lähteny käyntiin kävin hakeen 2 uuden ja lähti hienosti käyntiin. natsissa ei mun mielestä voi olla vikaa kun bensa pumppu toimii hienosti ja kipinä tulee tosin sytytyksen ajoitusta en osaa/ pysty tarkistaan.

sami73

nyt selvis että suuttimista välillä suihkii bensaa hyvin startatessa  ja välillä voi pitää 15-20 sekunnin tauon.

Shamsa

Oliko tarvikeosa se nokka-akselinasentotunnistin? ;D siis mitä olit useammankin käynyt ostamassa.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

sami73

joo tarvike osa nokka-akselin asento tunnistin.

sami73

mut eikös asento tunnistin kiukuttelis eikös silloin kipinäkin pätkis sitä mun allu ei tee.

Shamsa

Osta orkkisanturi ja kokeile sillä, tai ala tarkastamaan se jakoketjun kiristin.
Vikakoodia jos se on siitä antanut niin vika on jommassa kummassa, tunnistimessa tai ketjussa.

Tarvikeantureiden kanssa ollut muillakin ongelmia, sen olisit saanut selville hakutoiminnolla myös.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

mies51

Paljonko ajettu? Mulla uudempi malli ( 2003 VVT) 1.5 ja jakoketjun kiristin ulkona noin 13mm, ei pienintäkään ongelmaa. Haulla löydät täältä, miten muilla ja miten voit nähdä kiristimen.

Kaukosäädin-ovilukitus ei voi kyllä aiheuttaa nykimistä ajoon. Eikä vaikuta myöskään NATS-näynnistyksenestoon. Estoon vaikuttaa virtalukon luona olevat osat. Kaukosäätimen viat ovat nappipatteri ja lukitus- ja avauskytkimet sekä avaimen kuoret. Kun auto on käynnissä, se ei enää oireile NATS eikä kaukosäätimeen.

sami73

n.300t. ajettu. niin oudolta kun se kuulostaa ovien avaus tapa tuntu vaikuttavan nykimiseen. nokkaketjun kiristimen tarkistin ja on ulkona 8 merkkiä en huomannut mitata paljonko mm:ssä , paljonko toi 13mm. on niissä merkeissä.

mies51

Noin 12-13 mm on 7 uraa. Siis sinun 8 uraa lienee noin 15 mm. Kuka osais sanoa, paljonko se todellinen raja on, että kampiakselin ja nokka-akselin anturit lukevat liian eri aikana, jolloin ohjausboxi ei enää ymmärrä?

sami73

nyt autoo tutkiessani huomasin että ei tuu enään kipinää eikä polttoaine suuttimista tule enään kun ns. alku suihkaus eikä sitäkään 4 pytylle, vaihtelin suuttimia keskenään ja aina sama juttu ei 4 pytylle eli ei oo suutin vika. nats liittimen + muita liittimiä putsattu ykk anturit kumpikin vaihdettu tosin tarvike antureihin joilla ennen ainakin antanut kipinän. muutenkin nää oireet niin ihmeellisiä et ei käy järkeen.

sami73

nyt sain polttoaineen suihkiin normaalisti rämpläämällä ovia auki ja kiinni mikä tuntuu kieltämättä tosi oudolta mut kipinää ei tuu vieläkään onko sytytykselle jossain rele.

Greasemonkey

Nokka-akselin anturi kun ei saa luotettavaa tietoa, niin silloin se katkaisee kipinän... Myöskin polttoaineen syötön. Tuo avaimella naksuttelu on tuttu tilanne, silloin se voi antaa sen esipaineen ja hörähtää mahdollisesti hetkeksi käyntiin kun antaa siksi aikaa kipinänkin.

Kyllä tuo on venyneen jakoketjun vika, vaikka kaikkea muuta haluaisikin uskoa.

Nokka-akselin tunnistin on muuten ihan sama, kun kampiakselillakin. Eli jos antaa nokka-akselitunnistin vikaa, niin voi vaihtaa tunnistimet päikseen ja testata hyppääkö vika kampiakselin tunnistimelle... Venyneen jakoketjun ollessa kyseessä se vika on ja pysyy " nokka-akselin tunnistimen" vikana.

jarkko88

Kampiakselin ja nokka akselin anturi vaihdettava parina! Näin minulle tehtiin korjaamolla. Alkuperäis osat oli. Ku tarvikepalikat ei toiminut. Ongelmat loppui siihen paikkaan. Mutta toki ketjukin voi olla venynyt.

sami73

sain almeran alkukesästä käymään. toimi muuten täydellisesti mut yön yli kun seiso niin aamusta välillä lähti hyvin käymään ja välillä sai startata 10 -20 kertaa lupas kyllä välillä, ja sen jälkeen kun lähti käymään toimi hyvin loppu päivän. nyt kun kelit viilenny joka aamu saa startata  tosi monta kertaa et saa käymään ja ei tarvii seistä kun 8 h saa taas taistella käymään, jos moottori ei kerkee kunnolla viileneen lähtee yleensä laakista käymään. tein testin ja laitoin  2 h lohkolämppäriin ja lähti kun palmun alta. edelleenkään vaikka starttaus ongelma pahentunut toimii almera muuten hyvin eikä mikään vikavalo pala. tulpatkin suht vähän ajetut.   

Cedricisti

Mitä se jäähdytinnesteen lämpötilanturi väittää koneen lämpötilaksi (OBD) ?

Lainaus käyttäjältä: sami73 - lokakuu 03, 2019, 18:09:21
sain almeran alkukesästä käymään. toimi muuten täydellisesti mut yön yli kun seiso niin aamusta välillä lähti hyvin käymään ja välillä sai startata 10 -20 kertaa lupas kyllä välillä, ja sen jälkeen kun lähti käymään toimi hyvin loppu päivän. nyt kun kelit viilenny joka aamu saa startata  tosi monta kertaa et saa käymään ja ei tarvii seistä kun 8 h saa taas taistella käymään, jos moottori ei kerkee kunnolla viileneen lähtee yleensä laakista käymään. tein testin ja laitoin  2 h lohkolämppäriin ja lähti kun palmun alta. edelleenkään vaikka starttaus ongelma pahentunut toimii almera muuten hyvin eikä mikään vikavalo pala. tulpatkin suht vähän ajetut.


mies51

Jos akku on OK, niin vika vois olla laturissa. Jos laturin diodi on oikosulussa, se tyhjentää akun yön aikana. Oletko mitannut latausjännitteen ja akun jännitteen yön yli seisottuaan, paljonko voltteja? Kokeile ottaa akun kenkä irti yön ajaksi: lähteekö sitten paremmin käymään aamulla?

sami73

ei oo testeriä millä lukee OBD koodeja saati lämpötiloja, mut lämpö mittari ainakin toimii normaalisti. tuli kylläkin mieleen et kesällä lähti välillä flektit pyöriin heti kun auto lähti käymää vaikka oli kylmä kone.

Shamsa

Lainaus käyttäjältä: sami73 - lokakuu 06, 2019, 17:41:38
ei oo testeriä millä lukee OBD koodeja saati lämpötiloja, mut lämpö mittari ainakin toimii normaalisti. tuli kylläkin mieleen et kesällä lähti välillä flektit pyöriin heti kun auto lähti käymää vaikka oli kylmä kone.

Oliko ilmastointi päällä tuolloin?
Lämpömittarille on oma moottorinohjauksesta erillinen anturi.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

mies51

Joko mittasit akun jännitteet? Omastani mittasin juuri, Almera N16 1.5 vm.2003 seisonut paljon viime aikoina. Akku monta päivää seisottuaan 12,0V. Heti käynnistyttyään (eka startilla) auton kierrokset noin 1200 rpm ja latausjännite akun navoista 14,49V. Kesällä latausjännite tyhjäkäynnillä oli noin 14,2V.

sami73

eikös moottorin lämpö anturi ole siinä laturin vieressä/ takana. eikä ollu ilmastointi päällä.