Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Almera 1.5 vm 2000

Aloittaja Sebultex, tammikuu 26, 2019, 22:50:38

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Sebultex

Juu on käytetty koppa auki eli pitää vielä se tiiviste tarkastaa.

mies51

Shamsa, öljyrenkaiden pikkuiset öljyreiät tukkiva moska ei vähennä öljynkulutusta vaan lisää sitä. Öljyrengas lakaisee liikaa öljyä sylinterin seinämältä ja tämän öljyn on päästävä renkaan reikien ja rengasuran pohjalla öljyreikien kautta takaisin kampikammioon. Muuten öljy menee sylinteriin ja palaa - öljynsyönti.
Esim. volkkareissa on esiintynyt tolkutonta öljynkulutusta sen takia, että männänrenkaat ovat entistä kapeammat ja niiden öljyreiät liian pienet. Kun on ajettu long life öljyihin luottaen tolkuttomia kilometrimääriä samoilla öljyillä, reiät ovat tukkeuteneet.
Myös QG18DE:ssä on epäilty tätä tai nelossylinterin soikeutta öljynsyönnin syyksi. Tässä QG15DE:ssä ei ole juurikaan esiintynyt öljynsyöntiä.

cedricfan

Ja rengasongelmien estämiseksi & niiden ollessa on päällä, on eräs lääkkeistä ohuempi öljy  ;)
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Sebultex

Öljyn kulutus helpotti kun kaatelin lamppuöljyä mäntien päälle yhteensä 2vrk ja 2litraa valutin läpi. 300km 1/3 hävis öljyä mittatikun asteikolta.

Sebultex

Öljyn syöntiongelmat ovat ratkenneet, mutta silti kammen asentotunnistimelta antaa vikakoodin sekä kuormittaessa isoilla vaihteilla hyytyy ylämäessä.. Konttorilla päästöt seilasi isommilla kierroksilla mutta asettuivat kuitenkin sallittuihin arvoihin. nokalla ja kammella on uudet asentotunnistimet (tarvike) joita on kokeiltu vaihtaa päikseen, mutta silti antaa vikakoodin eikä helpota hyytyminen.. Onko viisaammilla ideoita? itse epäilen takimmaista lambdaa, mutta en viitsisi ostaa uutta anturia ihan vaan kokeeksi..