Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Primeran putki

Aloittaja Murzu, joulukuu 09, 2018, 21:48:07

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Murzu

Moikka,
Pahoittelut jos aiheesta oli jo ketju.

Eli tänään p12 primerasta katosi moottoritiellä tehot. Eli ei vastannut enään kaasuun kunnolla. Tämän jälkeen köröteltiikin pikkuteitä pitkin kotiin. Todella tehoton auto oli ja ylämäissä vauhti laantui lähes täysin. Myös kolinaa kuului takapäästä. Ongelmaksi osottautui, että pakoputki oli täysin poikki ennen vikaa äänenvaimentajaa ja laahasi lähestulkoon maassa kokoajan. Kummoista pörinää auto ei kuitenkaan pidä. Kysymys kuuluukin, että voiko pakoputken poikkeaminen oikeasti aiheuttaa noin radikaalin tehon tippumisen ja käytännössä täysin ajokelvottomuuden. Koneena tuo 1.8 ja öljyä kuluttaa ja vuotaa vähän sielt sun täältä myös ja käynti on hyvin epätasainen ollut ennen tätäkin päivää  :-\

mies51

Roikkuva pakoputki voi vääntää jonkun liitoksen raolleen, jolloin saa ilmaa. Se voi sekoittaa pakokaasujen lambda-arvot. Silloin moottorinohjaus on voinut mennä nilkutustilaan eli tehot hiipuu. Jos kone syö vielä öljyäkin, tarkasta koko pakoputkisto aina etu-KATista lähtien ja uusi tarpeelliset osat. Öljynsyöntikin pitäisi korjata, sillä tuo öljymoska ei tee hyvää KATillekaan.

Murzu

Lainaus käyttäjältä: mies51 - joulukuu 09, 2018, 22:59:30
Roikkuva pakoputki voi vääntää jonkun liitoksen raolleen, jolloin saa ilmaa. Se voi sekoittaa pakokaasujen lambda-arvot. Silloin moottorinohjaus on voinut mennä nilkutustilaan eli tehot hiipuu. Jos kone syö vielä öljyäkin, tarkasta koko pakoputkisto aina etu-KATista lähtien ja uusi tarpeelliset osat. Öljynsyöntikin pitäisi korjata, sillä tuo öljymoska ei tee hyvää KATillekaan.

Kiitoksia asiantuntevasta vastauksesta. Minäpä alan tutkimaan asiaa noilla lähtökohdilla siis ensalkuun!

Alppuu

#3
Paljonko öljy maistuu? Ei sen katkeamisen pitäisi tuollaisia oikeita aiheuttaa... ellei ole jostain taittunut putki umpeen.
Ota se etukatti irti. Jos kennot näkyvät molemmista päistä, pitäisi (pienellä mutuvarauksella) näkyä valo kennojen läpi kun katsoo aurinkoa kohti tai näyttää taskulampulla toisesta päästä.

this is how a good catalytic converter looks like:

as you can see from this image, the honeycomb shape material inside the catalytic converter is inttack and you can see that nothing is blocking the little thousands
of holes where the exhaust passes through. if it breaks, you will not be able to see through the catalytic converter.

http://www.wallpaperama.com/forums/how-do-catalytic-converter-go-bad-how-catalytic-converter-break-broke-broken-t1324.html

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

mies51

Minulla Allu N16 KAT oli musta kuin piip, ihan tukossa, kun se sytytti moottorin vikavalon ja veto oli heikkoa. Ei johtunut öljynsyönnistä vaan lyhyistä ajoista liian pienillä kierroksilla ja mahdollisesti suorasytytyspuolien sytytyskatkoksista.

Desperate child

Lainaus käyttäjältä: Murzu - joulukuu 09, 2018, 21:48:07

Kummoista pörinää auto ei kuitenkaan pidä.

Haiskahtaa siltä että on kyllä tukossa/ lytyssä se putki jostain, mulla kun meni 2 litrasesta primerasta ennen taka vaimenninta putki poikki niin se meteli oli kyllä melko järkyttävää ja ei ne tehot siitä tippunut (tosin kyllä ääneen suhteutettuna ihan liian vähän oli tehoa  ;D)
Nissan Cherry 1,5 Turbo '84
Nissan Laurel 2,0SGL ´86
Nissan Sunny 1,5GL '86, 1,5GL '85, 1,6LX '89
Nissan X-Trail 2,5 '05
Kawasaki GPZ750R '86 & Solifer SM 50cc '81

mies51

Jos ei ääni selvästi koventunut, kun putki katkesi, niin taitaa olla jompikumpi KAT tukossa. Aloita etummaisen tutkimisella eli ota irti pakosarjan ja KATin välinen liitos. Ensin irroita taaemman Lambdan johto, että voit ottaa koko putkiston tarkasteltavaksi.