Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

qashqai mitä tykkäätte

Aloittaja Vaari 68, marraskuu 23, 2018, 16:56:41

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Vaari 68

millasia kokemuksia koemuksia ko.automallista

cedricfan

Jaa niin mistä niistä? Aika laaja käsite...
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

ks

Mulla oli -09 2.0 bensa manuaali  noin 7v/100000km. Vakaa ajettava maantiellä ja täysin huoleton eli ei pienintäkään vikaa tuona aikana. Etuvetoisen etenemiskyky esim lumisella tiellä ylämäkeen ei paras mahdollinen ja polkimet turhan kevyet/tunnottomat mikä ainakin itteä ärsytti varsinkin peräkärryn kanssa pulatessa. Mut kokonaisuus ihan ok ja piti arvonsakin hyvin...

LordKhaos

Meillä ollut -09 1.5dCi  08/2013-12/2016. Rullattiin joku 40tkm. Pieniruokanen mutta laiska.
Perheenlisäyksen vuoksi vaihdettii tuo eka -13 Qashqai+2 (1.6dCi):een, jolla me ajeltu vajaa 70tkm. Paljon ripeempi ku edellinen, silti pieniruokanen. Ajotietokoneen mukaan Hki-Tre moottoritieajossa rajoitusten mukaan ajaen kulutus 4,2 litraa satkulla. Pidemmän ajan kulutusotos kesältä n 6,2 litran pintaan seka-ajossa.

Nyt alkanut ilmaantumaan kaikenlaista pikkuvikaa:
- takaluukun kahva jäi käteen. Varmaan monella muullakin jäänyt. Nissan-liikkeessä kysyin kahvalle hintaa. 400€ auton väriin laitettuna. Jäi kauppaan.
Tilasin Aliexpressistä kromilistan kahvan päälle. Kahva läpipulteilla kiinni konttiin ja kromilista päälle. Hinta? Lista n 15€, sikaflexiä, tunti työtä ja se oli siinä.
- moottorin vikavalo. Huollossa luettiin ja syynä oli kaasuläpän asentotunnistin tjtn. Putsattiin muutamalla kympillaä huollon yhteydessä, uusi osa vaihdettuna useamman satasen.
- moottorin vikavalo. Ehkä sama vika kuin aiemmin. Ehkä joku muu.
- stop/start fault. En tiedä syytä. Brittifoorumeilla juttuja huonoista akuista yms. Onko täällä kellään tuosta kokemusta?

Joka tapauksessa Qashqai on meille sopiva peli ja tilattiin just kaupasta uus. Vaihdettiin pikku-bensaan ku ajot vähentyy. 1.2 bensatomaatti on laiska ku mikä mutta vaimon kans päätettiin ettei meillä ole enää kiire 😂

Qashqai -09 1.5dCi, 8/2013-12/2016
Qashqai+2 -13 1.6dCi, 12/2016-11/2018
Qashqai -18 1.2 DIG-T Xtronic N-Connecta 11/2018-7/2020
Qashqai -20 1.3 Xtronic N-Connecta 7/2020 - 2/2022
Qashqai -22 1.3 MHEV Xtronic 2/2022 ->

cedricfan

Lainaus käyttäjältä: LordKhaos - marraskuu 23, 2018, 21:11:25
- stop/start fault. En tiedä syytä. Brittifoorumeilla juttuja huonoista akuista yms. Onko täällä kellään tuosta kokemusta?

Stop/Start-järjestelmä on hyvin herkkä akun kunnolle. Siinä vaiheessa kun akulla on ikää kolmisen vuotta, ja se toimii vielä hyvin käynnistysakkuna, alkaa S/S jäädä pois toiminnasta.
Ja 1,2 ei sitten saa enää uutena, se on WLTPn jälkeen 1,3 ja samalla karmeasti toimiva ja ongelmainen CVT vaihtui DCT-automaattiin. Jossain voi tietty olla vielä varastossa ajamaton mutta jo aiemmin rekisteröity yksilö, perinteiseen tapaan vanhentuvia Nissaneita ostettiin taas suulit ja ladot täyteen.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

HiTec

Itse koeajoin aikanaan J11-mallin 1.2 bensa-automaatin business-varustein ja vaikka varusteista tykkäsinkin, niin tuosta automaatista en. No auton vetokykyvaatimukset tuota as.vaunuamme varten määrittelikin sitten 1.6dCi 130 man, sillä tuo oli ainut 1800kg vetokapaan kykenevä. Kun se sopiva yksilö, business-varustein, sinisellä met.värillä ja vieläpä valmiksi koukullakin varustettuna löytyi, niin... No 4wd ja premiun-packin kromilistat tulivat sitten siinä ohella - ja ihan perhanan tyytyväinen olen autooni ollut! :)

Tuossa hiljan auto kävi huollossa ja sain sijaisautokseni 1.2 bensa Visia man. vieläpä nastarenkain varustettuna ja kyllähän oli niin karmea kokemus tuo että jos moisella olisin koeajoni aikanaan tehnyt, olisi koko Qashqai saattanut jäädä hankkimati. Ero tuohon omaani 19" Nokia R2 kitkoin meinaan oli kuin yöllä ja päivällä - enkä nyt puhu varustetason tuomista eroista, vaikka tuo auto sen saadessani haisikin sisältä kuin vanha tiskirätti. Tuon laina-auton ajettavuus oli meinaan jotain ihan kauheeta, nastojen ropistellessa pienten kuulalaakerein tavoin auton alla kuivalla asfaltilla sai ratista kääntää ja vasta pienen viiveen jälkeen, hirveän raahaamisen säestyksellä auton suunta oikeasti vasta muuttui, aluksi aliohjaavana ja kun se peräkin lopulta alkoi kääntymään, niin noilla nastoilla liirailtiinkin sen jälkeen jopa hieman yliohjaavasti. YÄK! :(
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex: Nissan Qashqai II 1.6dCi, Citroen C5 III 2.0HDi, Renault Grand Scenic II 2.0dCi, Renault Master 3.0dCi, Peugeot 1007...

Vaari 68

Niin, minä hankin tuollasen kaskain -11vuosimallia 1,6 bensakoneella.Volkkareilla tähän asti ajellut.Vaatihan se asennemuutosta japsiin siirtyminen, mutta olen kyllä tyytyväinen.Ajoominaisuudet ja kiihtyvyys ei nyt ihan 2 litrasen turbon luokkaa.Alkuunsa kun ei muistanut että tehoja ei löydy oli ajotavoissa totuttelua.Muutoin kyllä näppärä kärry, ketterä parkkipaikoilla ja näkyvyyttä korkeammalta hyvin.Kulutus ihan normia/siedettävää mielestäni 5000 kilometrin ajomäärästä tankkauksista laskettuna 6,4 litraa sadalla.Mitään erityisempiä ongelmia ei vielä ole ollut.

cedricfan

Sen lisäksi että CVTn toiminta on omanlaatuistaan, niin se kestävyyskin on surkea. Ja kun siihen lisää 1,2T jakoketju- ja huohotinmurheineen niin  :'(
Nettiautossa on yli 205 tkm ajettuina automaatteja huimat 3 kpl, manuaaleja 35 kpl. Suhde on aivan eri kuin myynnissä.
Jos otetaan kakkoskoppa ja tiputetaan 100 tkm ajomääräksi, niin nolla automaattia ja 10 manuaalia, kun pitäisi olla likipitäen sama määrä.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Alppuu

Onko tuo 1.2 DIG-T(?) Nissanin oma moottori, vai uudelleen nimetty Renault -moottori?

Mikä näissä yleisesti ottaen on Nissania ja mikä Renaultia?
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

cedricfan

Eihän tuo enää ole ihan helppoa erottaa, kun Allianssin alkamisesta on jo sen verran aikaa.
Puhutaan, että vielä uusin 1,3-nenkin perustuisi samaan Nissanin HR-moottoriperheeseen, vaikka siinä kansi on jo Mersua, ja lohko puolestaan Allianssia, Rellun logo isoimpana.
CVT on Nissania, mutta neliveto-Kumkvatin automaatti lienee Rellun, ja ironisesti se kestävämpi, samoin uusi DCT.
Jarrut jne komponentit nyt ei ole muutenkaan mitään automerkkiä vaan alihankkijoilta.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

HiTec

Lainaus käyttäjältä: cedricfan - marraskuu 25, 2018, 09:30:43
Puhutaan, että vielä uusin 1,3-nenkin perustuisi samaan Nissanin HR-moottoriperheeseen, vaikka siinä kansi on jo Mersua, ja lohko puolestaan Allianssia, Rellun logo isoimpana.

Eikös tuossa uudessa nimenomaan kannet ole yhtiökohtaisia, vaikka pata itse onkin Mursu-yhteistyön tulosta? Siis Rellu/Nissan käyttää siinä omaa ja Mursu omaa kanttaan, Mursulla kun on siihen polttoaineen ruiskutukseen liittyviä joitain omia patenttejaan, niin niitä ei kuitenkaan yhteistyökumppanille tässä yhteydessä luovutettu. Samaten Mursu kuulemma käyttäisi sylinterilepuutuksia yms. tuossa, jota Renault/Nissan ei siis käytä jne. Eli vaikka kuinka syvällisen yhteistyön hedelmä tuo pata onkin, niin aikalailla erilainen lopputuote siitä kuitenkin on aikaansaatu. Vähän siis kuin vertailisi Kangoota ja Citania toisiinsa, periaatteessa samat autot, mutta tarkemmassa tutkiskelussa varsin erilaiset kuitenkin 8)
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex: Nissan Qashqai II 1.6dCi, Citroen C5 III 2.0HDi, Renault Grand Scenic II 2.0dCi, Renault Master 3.0dCi, Peugeot 1007...

cedricfan

Suomen Autolehti tuota mosaa käsitteli monen sivun syväluotauksella, ja kannet ovat tosiaan erilaisia, ja MB on ainoa, jolla on (ainakin toistaiseksi) sylinterilepuutus, mutta minulle jäi se käsitys, että MB on silti ollut muidenkin kansien takana. Eli yhteistyötä kokonaisuutena, ja loogistatkin, että kun kerran kansia sorvaillaan, niin yksi seppä tekee muidenkin.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

LordKhaos

Lainaus käyttäjältä: cedricfan - marraskuu 24, 2018, 09:42:12
Lainaus käyttäjältä: LordKhaos - marraskuu 23, 2018, 21:11:25
- stop/start fault. En tiedä syytä. Brittifoorumeilla juttuja huonoista akuista yms. Onko täällä kellään tuosta kokemusta?

Stop/Start-järjestelmä on hyvin herkkä akun kunnolle. Siinä vaiheessa kun akulla on ikää kolmisen vuotta, ja se toimii vielä hyvin käynnistysakkuna, alkaa S/S jäädä pois toiminnasta.


Auto on -13 mallia ja akku on todnäk alkuperäinen. Ei se viime talvena ainakaan osottanu minkäänlaisiä hyytymisen merkkejä. Saattaa se akku olla kuitenki eläkeiässä.

Voiko toi huono akku sytyttää moottorin vikavaloa?
Qashqai -09 1.5dCi, 8/2013-12/2016
Qashqai+2 -13 1.6dCi, 12/2016-11/2018
Qashqai -18 1.2 DIG-T Xtronic N-Connecta 11/2018-7/2020
Qashqai -20 1.3 Xtronic N-Connecta 7/2020 - 2/2022
Qashqai -22 1.3 MHEV Xtronic 2/2022 ->

cedricfan

No ei suoraan, mutta välillisesti, kun joku toiminto ei toimikaan oikein liian alhaisen jännitten takia.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

LordKhaos

Saatiin toissapäivänä uutukainen Qashqai alle ja vanha laitettiin pois vaihdossa. Se perkeleen vikavalo paloi ja toivoin ettei olisi ollut mitään vakavaa (tai ainakaan kallista).

Liikkeestä soitettiin ja ilmoitettiin, että vikavalon syynä on joku pakokaasun vastapainevika. Ja korjaus maksaisi marmoritiskin takana sen 700€. Samperin vanha rotko kiusaa meitä vielä avainten palautusten jälkeen.

Onko muilla ollut tuota samaa vikaa? -13 1.6dCi.
Qashqai -09 1.5dCi, 8/2013-12/2016
Qashqai+2 -13 1.6dCi, 12/2016-11/2018
Qashqai -18 1.2 DIG-T Xtronic N-Connecta 11/2018-7/2020
Qashqai -20 1.3 Xtronic N-Connecta 7/2020 - 2/2022
Qashqai -22 1.3 MHEV Xtronic 2/2022 ->

cedricfan

Ajettu liian lyhyitä pätkäajoja jolloin hiukkaslukku ei ole palanut puhtaaksi?
Käyttetty muuta kuin ACEA-C4 öljyä?
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Alppuu

Tai sitten on ajettu todella paljon?
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

HiTec

Kyllä itse myös lähtisin ihan vain hiukkasluokun poltoilla liikkeelle, softallisesti komennettu pakkopoltto tai jopa pari perättäistäkin päälle ja katsotaan sen jälkeen mitä sanoo. Marmorilla vaan eivät usein moisia halua alkaa tekemään, sillä onhan myös tuo huolto ja varaosamyynti yksi heidän suurimmista tulolähteistään ja tälläinen "säätäminen" on heti katteista pois. Lisäksi eihän se auto voi yksikseen siinä pihallakaan hurruttaa ja polttojaan suorittaa, vaan jonkun tarttee sitä vahtiakin = iso kyssäri mites sen huoltomiehen tuntilaskutus tuossa kohtaa pyörii, saattaa moisesta polttelusta tulla aika kalliskin operaatio :-\
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex: Nissan Qashqai II 1.6dCi, Citroen C5 III 2.0HDi, Renault Grand Scenic II 2.0dCi, Renault Master 3.0dCi, Peugeot 1007...

mcgangsta

Lainaus käyttäjältä: HiTec - marraskuu 30, 2018, 08:58:10
Kyllä itse myös lähtisin ihan vain hiukkasluokun poltoilla liikkeelle, softallisesti komennettu pakkopoltto tai jopa pari perättäistäkin päälle ja katsotaan sen jälkeen mitä sanoo. Marmorilla vaan eivät usein moisia halua alkaa tekemään, sillä onhan myös tuo huolto ja varaosamyynti yksi heidän suurimmista tulolähteistään ja tälläinen "säätäminen" on heti katteista pois. Lisäksi eihän se auto voi yksikseen siinä pihallakaan hurruttaa ja polttojaan suorittaa, vaan jonkun tarttee sitä vahtiakin = iso kyssäri mites sen huoltomiehen tuntilaskutus tuossa kohtaa pyörii, saattaa moisesta polttelusta tulla aika kalliskin operaatio :-\

Ottamatta nyt kantaa, mikä tuo vikakoodi on ollut, niin itsellä oli -12 1.6dCi:n kanssa vikakoodia P1485 (Low Pressure EGR Volume Control Valve). Itselläni tämä tuli kaksi kertaa, toisella kertaa käynnistelin ja sammuttelin autoa "rusan shellin" autopesujonossa ja pesun jälkeen havahduin vikavaloon. Tässä riitti pelkkä vikakoodien nollaus.

Toisella kertaa taisi myös olla sellaista pätkäajoa. Tässä ajelin muutamaan otteeseen tuusulanväylällä kolmosvaihteella niin kovaa, kuin nyt kehtasi huudattaa ja nopeusrajoitus salli. Sen jälkeen ei tullut. Normaalisti meikäläisen ajot kestää vähintään 30min ja pääasiassa ajelen 80km/h ->, joten normaalioloissa ei ollut koskaan mitään ongelmia.

On näitä ilmeisesti putsattukin, mutta vaihto marmoritiskin kautta on tosiaan aika tyyris paukku.

Pari viikkoa sitten kuskusi sai väistyä X-trailin tieltä, mitään vikaa siinä ei kuitenkaan ollut, tarvitsi vain muutaman lisäistuimen :-)
Serena 2.0 C25 -09 (JDM)
Fuga Y50 250GT -06 (JDM)
----
#ajaoikealla

HiTec

Lainaus käyttäjältä: mcgangsta - marraskuu 30, 2018, 13:22:55
Pari viikkoa sitten kuskusi sai väistyä X-trailin tieltä, mitään vikaa siinä ei kuitenkaan ollut, tarvitsi vain muutaman lisäistuimen :-)

Kaverilla oli myös tuollainen X aikansa, mutta eipä tuossa juuri tilaa lisää tullut vaikka auto ulkoisesti suurempi olikin. Toki ne pari lastenistuinta peräkonttiin, mutta eipä sitten ollut matkatavaroille kuitenkaan enää tilaa => käpy kärähti ja hommasi tilalle Citroën Spacetourerin, niin nyt kuulemma ei enää ahista ;D
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex: Nissan Qashqai II 1.6dCi, Citroen C5 III 2.0HDi, Renault Grand Scenic II 2.0dCi, Renault Master 3.0dCi, Peugeot 1007...

mcgangsta

Lainaus käyttäjältä: HiTec - marraskuu 30, 2018, 14:29:37
Lainaus käyttäjältä: mcgangsta - marraskuu 30, 2018, 13:22:55
Pari viikkoa sitten kuskusi sai väistyä X-trailin tieltä, mitään vikaa siinä ei kuitenkaan ollut, tarvitsi vain muutaman lisäistuimen :-)

Kaverilla oli myös tuollainen X aikansa, mutta eipä tuossa juuri tilaa lisää tullut vaikka auto ulkoisesti suurempi olikin. Toki ne pari lastenistuinta peräkonttiin, mutta eipä sitten ollut matkatavaroille kuitenkaan enää tilaa => käpy kärähti ja hommasi tilalle Citroën Spacetourerin, niin nyt kuulemma ei enää ahista ;D

Meillä on onneks tarve takakontin penkeille vaan joka toinen viikko, niin muutoin tilaa riittääkin sit ihan riittämiin, kun nuo penkithän menee ihan lattian tasalle. Silloin konttitilaa on aika ruhtinaallisesti.

Se on totta, että ei tolla mökkireissua tehdä jos on 7 henkilöä kyydissä, tai sitten saa olla osa kamoista sylissä :D

Kyllä mä kattelin myös nv200 7-paikkaisena, mutta se olis ehkä ollu jo vähän överi...  8)

Serena 2.0 C25 -09 (JDM)
Fuga Y50 250GT -06 (JDM)
----
#ajaoikealla

HiTec

Lainaus käyttäjältä: mcgangsta - marraskuu 30, 2018, 16:12:43
nuo penkithän menee ihan lattian tasalle. Silloin konttitilaa on aika ruhtinaallisesti.

Itsellä oli yhteen aikaan Grand Scenic -08 ja tuo penkkien "piilotus" lattiaan oli kyllä aika handy feature 8)
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex: Nissan Qashqai II 1.6dCi, Citroen C5 III 2.0HDi, Renault Grand Scenic II 2.0dCi, Renault Master 3.0dCi, Peugeot 1007...

JiiTee

On ollut nyt vajaa parivuotta vm-11 1,6 Qashqai mittarissa 150000. Eikä siinä tuona aikana ole vikoja ollut, mitä on huolto-osia jokunen vaihdettu. Etupyörän laakeri ym pientä. Ohjaus siinä alkuun tunnusti Opel Astran jälkeen hieman epä täsmällisemmältä, mutta onhan tuohon tottunut.Viime kesänä vaihdoin Good Yearin Efficiense SUV  215/55 18 renkaat, niin parani kulku ominaisuudet huomattavasti. Melu hiljeni ja ohjaustuntuma tarkentui paljon. Entiset renkaat oli Continentalin saman kokoiset, mutta tietysti kuluneet. Kyllä näkyy renkailla olevan suuri vaikutus ajo-ominaisuuksiin. Olen kyllä ollut täysin tyytyväinen tähän autoon.

Vaari 68

Rengasmelu tuossa kyllä on isompi .Edellinen kärry oli vw passat ja se oli hiljainen.Ja rengasääni kuuluu nimenomaan takaa  varsin voimakkaana.Voisihan tuonne tietysti lisä eristystä laittaa lokasuojiin.Kesärenkailla kyllä ihan siedettävä.Lukkojen kanssa  nyt pakkasten tultua hiukan ongelmia.Kirjoitinkin siitä erillisen jutun mutta jostain syystä se on poistettu.No ei se mitään sitä sattuu.

mcgangsta

Lainaus käyttäjältä: Vaari 68 - joulukuu 02, 2018, 11:38:32
Rengasmelu tuossa kyllä on isompi .Edellinen kärry oli vw passat ja se oli hiljainen.Ja rengasääni kuuluu nimenomaan takaa  varsin voimakkaana.Voisihan tuonne tietysti lisä eristystä laittaa lokasuojiin.Kesärenkailla kyllä ihan siedettävä.Lukkojen kanssa  nyt pakkasten tultua hiukan ongelmia.Kirjoitinkin siitä erillisen jutun mutta jostain syystä se on poistettu.No ei se mitään sitä sattuu.

Pitää popittaa kovempaa, ni ei kuulu rengasmelua enää  8)

Tai sitten vaimennusmattoja kehiin, niin kuin ajattelitkin :)
Serena 2.0 C25 -09 (JDM)
Fuga Y50 250GT -06 (JDM)
----
#ajaoikealla

Vaari 68

Eipä tuo kesärenkailla isompaa melua pidä, riippuu paljon asvaltin kuluneisuudesta, mut nää talvirenkaat jurnuttaa.Nokian hakka jotain.Aattelin että kunnon massaus lokasuojan koteloihin tai sitten sopiva eristelevy sisäpuolelle jos sovinnolla mahtuu eikä tarvi äärettömästi verhoiluja purkaa.

HiTec

Lainaus käyttäjältä: Vaari 68 - joulukuu 02, 2018, 11:38:32
Rengasmelu tuossa kyllä on isompi. Edellinen kärry oli vw passat ja se oli hiljainen.

No itsellä edellinen oli C5 III Tourer ja vaikka tuo ei exclusive-varusteinen ollutkaan (exclusive sisältää mm. laminoidut sivulasit ja siten se on myös todella hiljainen auto), niin silti auton meluisuus on tosiaan Qashqai sirryttyä lisääntynyt. Mutta kaikkeen tottuu ja radion volume 4 on tähän saakka kuitenkin riittänyt vallan mainiosti, nyt erityisesti kitkoilla mennään taas kuin sukkasillaan 8)
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex: Nissan Qashqai II 1.6dCi, Citroen C5 III 2.0HDi, Renault Grand Scenic II 2.0dCi, Renault Master 3.0dCi, Peugeot 1007...

LordKhaos

Jahas. Qassu-himo eteni neljännelle levelille ja tuli tilattu kaupasta uusi -20 Qassu.
Edellinen -18 1.2 bensaturbo (ajettiin 40tkm) oli meillä täysin viaton. Selkeesti laiskempi kuin -20 1.3 bensatomaatti, 115hv<<160hv.
Kuukauden päästä ensipuraisut uuteen autoon. Odotan innolla
Qashqai -09 1.5dCi, 8/2013-12/2016
Qashqai+2 -13 1.6dCi, 12/2016-11/2018
Qashqai -18 1.2 DIG-T Xtronic N-Connecta 11/2018-7/2020
Qashqai -20 1.3 Xtronic N-Connecta 7/2020 - 2/2022
Qashqai -22 1.3 MHEV Xtronic 2/2022 ->

HiTec

Lainaus käyttäjältä: LordKhaos - kesäkuu 27, 2020, 16:50:24
Jahas. Qassu-himo eteni neljännelle levelille ja tuli tilattu kaupasta uusi -20 Qassu.

Onnea uudesta autosta! :)
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex: Nissan Qashqai II 1.6dCi, Citroen C5 III 2.0HDi, Renault Grand Scenic II 2.0dCi, Renault Master 3.0dCi, Peugeot 1007...

Vaari 68

Lainaus käyttäjältä: LordKhaos - kesäkuu 27, 2020, 16:50:24
Jahas. Qassu-himo eteni neljännelle levelille ja tuli tilattu kaupasta uusi -20 Qassu.
Edellinen -18 1.2 bensaturbo (ajettiin 40tkm) oli meillä täysin viaton. Selkeesti laiskempi kuin -20 1.3 bensatomaatti, 115hv<<160hv.
Kuukauden päästä ensipuraisut uuteen autoon. Odotan innolla
Olet näemmä oikein kaskain suurkuluttaja, siis ei ole isompia pettymyksiä aiheuttanut.Ite olen ollut tyytyväinen, nyt pitäs jarrut käydä läpi, vielä jarruttaa, mutta viime katsastus sanoi ettäalkaa olla levyt ohuet, olis syytä uusia seuraavaa koitosta varten.Palatkin jo lopussa joten kunnostellaanpa kauppakassi.Jopa ilmastointi on toiminut tähän asti vaikka onkin joutunut ahkeroimaan.Passatissa oli jokavuotinen homma tällä jo kolmasvuosi moitteetta.Ihan sopiva peli tällaselle papparaiselle.