Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Nlssan n15 puhaltaa haaleaa vaikka lämmöt normaalit

Aloittaja Marko77, marraskuu 21, 2018, 04:40:45

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Marko77

Moi voisko olla vesipumppu tai termari ku otsikon mukainen vaiva vaivaa autoa

Alppuu

#1
Vois olla termari. Auton lämpömittari on vain suuntaa antava.
Samalla vaihtaa talven kestävät jäähdytysnesteet.
Ja kattoo, onko sinne laitettu sisäilmansuodatin.

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

mies51

Pelkääjän jalkatilan kautta pääset avaamaan ilmakanavan ja näet lämmityslaitteen kennon. Imuroi roskat ja pölyt pois kennon päältä, että kaikki ilma pääsee lämmityskennon läpi (varo runnomasta kennon liuskoja). Samalla katso, että läppä sulkee ilman ohivirtauksen, kun olet kääntänyt vivun säysin punaiselle. (Lämmönsäätö sininen/punainen = sekoitetaan kennon kautta ja ohi menevää ilmaa keskenään) Kerran vaijeri oli luistanut kennon puolisesta päästä eikä sulkenut läppää, säädin sen.
Laita uusi raitisilmasuodatin.
Vaihda jäähdytysneste ja vaihda 88 asteinen termostaatti, jos vanha on 82 asteinen (Motonet 30-6074 30-6073 tilalle). Sunnyssa samat ja vaihdoin, ei nostanut lämpöjä liikaa kesälläkään, mittarin neula ei noussut paljoakaan, mutta ohjaamoon tuli lämpöä selvästi enemmän.

Nugetti

Suosittelen mihin tahansa (vanhempaan) Nissaniin ihan alkuperäistä termostaattia marmoritiskiltä jos vaan vielä saa, niin omien kokemusten kuin lukemani perusteella.

Motonetin QH-merkkinen tarviketermari kesti reilun vuoden ennenkuin alkoi jumittamaan auki, eikä sillä ikinä oikein tuntunut saavan yhtä kuumaa koppiin kuin alkuperäisellä. Orkkistermarilla lämpeni paljon nopeammin sinne puoleenväliin ja pysyi siellä. Kattilassa kokeiltuna liikenopeus sekä auki että kiinni rivakampi.

Niinkuin yllä mainittu, N15 Almeroissa kannattaa käyttää raitisilmasuodatinta vaihtaessa tosiaan tuota kanavan kotelointia sen verran auki, että saa roskat sieltä pois kennoa tukkimasta.

Alppuu

#4
Lainaus käyttäjältä: mies51 - marraskuu 21, 2018, 10:33:46
Vaihda jäähdytysneste ja vaihda 88 asteinen termostaatti, jos vanha on 82 asteinen (Motonet 30-6074 30-6073 tilalle). Sunnyssa samat ja vaihdoin,
ei nostanut lämpöjä liikaa kesälläkään, mittarin neula ei noussut paljoakaan, mutta ohjaamoon tuli lämpöä selvästi enemmän.

Tuossa 30-6074 lukee että vuoteen 97 asti, mitähän eroa sen jälkeisissä?

- Almera 1,4/1,6 ->97 88°
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Shamsa

Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Alppuu

Jäin tuota miettimään, kun joskus tuli tuollainen 88 asteinen Motonetistä ostettua ja faceliftiin paikalleen laitettua, mutta nyt siellä ei näytä sopivaa olevan...  :P
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

StanLaurel

Tarvikevalmistajien/myyjien sekoilua, orkkistahan ei ole kuin 82 asteista pelkästään.
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

mies51

Näköjään Almera N15:ssa on vain vuoteen 97 asti samat termarit kuin Sunny N14:ssa. Sunnyn kohdallahan tarvittiin tuota 88 asteista jo N14 tullessa markkinoille ja ollessa Tekniikan Mailman testissä, kun lämmöt 82 asteisella ei piisanneet. Jostain tarvikeliikkeestä sen  88C ilmeisesti ostin eikä ollut ongelmia toiminnassa auton ollessa meillä 24 vuotta.

StanLaurel

Samat orkkis termarit on N15 ja N14 vuosimallista riippumatta (esim. 21200-77A05), kuin myös B13, W10 ja Y10.
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321