Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Primera p11 2.0-97 temppuilee kylmänä ajossa???

Aloittaja primera96, lokakuu 14, 2018, 22:06:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

primera96

Moi taas 8) Elikkä ongelma seuraavanlainen että nyt tässä viikon aikana auto kylmänä ajaessa ruvennut nykimään.pätkimään.rykimään ja tukehtumaan kun kaasua yrittää antaa? ajaminen siis yhtä helvettiä vaikka muuten käynnistyy normaalisti vika ilmenee liikkeelle lähdettäessä. Sitten kun moottori lämpenee lämmöt puolessa välissä normaalisti auto rupeaa toimimaan ajossa normaalisti :o lämpösenä jos sammuttaa vaikka 30min niin taas samat oireet ajoon lähtiessä eli toimii vasta kun moottori normaalilämpötilassa mittarin mukaan. Oon vaihtanut tulpat denso krt16 oliko tyyppi.v.jakajan kannen.pyörijän.bensan suodattimen kuukauden sisään sekä putsannut imusarjan etupuolelta sen tyhjäkäynti mötikän mihin tulee kaksi liitintä antureille ja kaasuläppäkotelon olen puhdistanut ym. Joten hyviä neuvoja/vinkkejä taas kaivataan mikä tuon vian aiheuttaa ::) Lisäyksenä vielä että vaihdoin peltisarjan autoon kun alkuperäinen pakosarja oli halki jonka takia lambdan johdot piti jatkaa ja lambda anturi siirtyi kauemmaksi pakosarjasta auton alle. ja tosiaan etukatti luonnollisesti poistettu missä lambda oli alunperin kiinni. moottori SR20DE ei gt

Alppuu

Tarviikohan kaasuläppää sopeuttaa? Jossain autoissa tarvii.
Missä vaiheessa ongelmat alkoivat, esim. ennen vai jälkeen pakosarjan vaihtoa?
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

primera96

jaa en osaa sanoa kaasuläpästä mutta peltisarjan vaihdosta n.4kk ja pelas mielestäni ihan normaalisti vaihdon jälkeen. jotenkin tuntuu kun ilmat viileni niin tuo ongelma alkoi vasta siis jos et lohkolämppäriä käytä vaan kylmällä koneella lähdet ajamaan suoraan. sellanen tuli mieleen vielä et ruiskun/suuttimien putsausainetta laitoin tankkiin joku aika sitten.

Whee

#3
-

primera96

voishan se olla ::) missähän tuo anturi sijaitsee konehuoneessa? tuntuu aika paljon olevan noita antureita jokapuolla?

Totenkopf

2- napainen liitin imusarjan oikeassa päädyssä. Vieressä on 1- napainen liitin, se on mittarin anturi.

Tässähän on vielä vähän antureita.
-14 Juke 1.6 DIG-T
-88 VAZ 21013 (kesäauto)
-88 VAZ 2104 (projekti)
-90 VAZ 21051 (projekti)

datsunpower

#6
Lämpötila-anturi todennäköisesti kunossa jos se alkaa yht'äkkiä toimimaan tietyssä lämpötilassa.. Lambda korjaus otetaan käyttöön tietyssä lämpötilassa.. muistaakseni ~50C.
Tässä tapauksessa pyörinee aivan liian laihalla ennen kuin lambda lähtee mukaan korjaamaan seosta.

Ota/jätä lambda-anturin liitin irti ja kokeile miten käyttäytyy. Saman voit tehdä myös sen lämpötila-anturin kanssa, mutta älä samalla kokeilu kerralla tee molempia.


Vika voi olla myös lämpötila-anturissa, silloin lambda korjaa kylmänkin koneen seoksia ja vetää seoksen liian laihaksi. Tällöin auton kyllä pitäisi toimia heti starttauksen jälkeen pienen hetken, sitten huonontua selvästi ja alkaa toimimaan lämmetessään paremmin ja paremmin ns. "portaattomasti". Mutta auton pitäisi kyllä toimia jo hyvissä ajoin ennen kuin lämmöt ovat puolessa välissä mittaria.


EDIT: korjauksia..
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

primera96

Kiitokset Datsunpower täytyypä tsekata nuo jutut ekaks. tosiaan kylmänä lähtee käyntiin hyvin ja pyörii tyhjäkäyntiä mut kun vähän matkaa ajaa niin alkaa röpeltää,puutua,tukehtua ilmeisesti juuri ettei saisi bensaa riittävästi. vai voisko olla tuossa kaasuläpän anturissa niin että kun putsasin läppäkotelon ni pitäs säätää sitä asentotunnistinta kaasuläpän päästä?

chery

Kannattaa myös putsata ilmamassamittari jos ei ole jo putsattu. Aiheuttaa likaisena mielenkiintoisia vikoja. Lankoihin ei saa sitten koskea millään. Mm. Motonet myy putsaukseen sopivaa ainetta.

https://www.motonet.fi/fi/tuote/606082/CRC-Air-Sensor-Clean-PRO-250-ml
Nissan Cherry 1.5 N12 5D -86
Nissan Almera 1.4 N15 -98
Nissan Maxima 2.0 aut. A32 -97
Nissan Maxima 3.0 aut. A33 -04

datsunpower

Kaasuläpän asentotunnistin ei voi aiheuttaa oikeastaan mitään noin suurta oiretta. Sen ainoat tehtävät ovat kertoa: 1. milloin kaasu on kokonaan kiinni ja 2. se hoitaa tavallaan kiihdytyspumpun virkaa koska ilmamassamittarin reagointi nopeus ei riitä sopivan seoksen määrittämiseen silloin kun kaasua avataan nopeasti.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

shamrock

Imusuodatin tankissa, pumppukaukalon pohjalla? Oma P11 temppuili kylmänä ja vajaalla tankilla, kun virtaus ei sen kautta vaan kertakaikkiaan riittänyt. Pahimmillaan kun alle 10 litraa oli tankissa, saattoi ensin tehot kadota, sitten sammui tyystin kuin bensa olisi loppunut. Hetken odottelun jälkeen lähti taas.  Pumpun kaukalosta löytyi melkoinen määrä paskaa, aivan kuin hienoa hiekkapuhallushiekkaa.