Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

almera nykii

Aloittaja sami73, lokakuu 09, 2018, 16:26:41

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

sami73

moi onko kellään ollu samanlaista vikaa v.02 1,5 almerassa, nykii välillä tosi paljon vika valo syttyy silloin tällöin testeri herjaa nokka-akselin asento tunnistinta jonka vaihdoin eikä auttanut. nykiminen saattaa loppua kun sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen. välillä vika tulee useamman kerran viikossa joskus voi mennä 2kk ilman nykimistä.

mies51

Kirjoita hakuun almera nykii. Löydät 22 viitettä keskusteluihin. Siellä on MAFfia, kaasuläpän tunnistinta, tukossa olevaa etuKATtia, kastuneita hapettuneita suorasytytyspuolia, kampi- ja nokka-akselin tunnistimet, venynyt jakoketju ym.

Nugetti

Tuossa jo listattiinkin aika hyvin noita mahdollisia vikakohteita.

Pari juttua:
- Noita nokan- ja kammenkulma-antureita vaihtaessa kannattaa käyttää ainoastaan uusia alkuperäisiä osia, tuntuu että monilla tarvikeosilla ongelmat pahenevat tai muutosta ei tapahdu.
- Monesti noissa QG-moottoreissa yllämainittuihin antureihin viittaavat vikakoodit ilmenevät venyneen jakoketjun takia.
- Tarkista vielä imusarjassa olevien maadoituspisteiden kunto, anturi saa maansa ensisijaisesti sieltä.

mies51

Meillä ollut uudesta asti Almera N16 1.5, nyt 281000km. Siinä olleet seuraavat viat:
- MAF uusittu. En tiedä oliko vikaa?
- Etu- ja taka-lambda uusittu. Ilmeisesti turhaan.
- 3 suorasytytyspuolaa uusittu. Ainakin yhdessä vihreää kosteaa töhnää, saanut vettä, kun pesin moottorin painepesurilla.
- Etummainen KAT (heti pakosarjassa kiinni) uusittu. Oli aivan tukossa noesta. Syyllinen ehkä liian lyhyet ajot sekä suorasytytyspuolien sytytyskatkokset. Ilmeni siten, että lähdettäessä liikkeelle kovaa kiihdyttäen sytytti moottorin vikavalon ja alkoi nykiä ja kulkea huonosti.
- TakaKAT, jakoketju ja kampi- ja nokka-akselien tunnistimet alkuperäiset ja vetää hyvin. Kiristin on ulkona noin 13mm eli 7 uraa näkyy.
Löydät täältä palstalta ohjeen, miten katsot jakoketjun.

baretti

Lainaus käyttäjältä: mies51 - lokakuu 10, 2018, 21:03:01
Meillä ollut uudesta asti Almera N16 1.5, nyt 281000km. Siinä olleet seuraavat viat:
- MAF uusittu. En tiedä oliko vikaa?
- Etu- ja taka-lambda uusittu. Ilmeisesti turhaan.
- 3 suorasytytyspuolaa uusittu. Ainakin yhdessä vihreää kosteaa töhnää, saanut vettä, kun pesin moottorin painepesurilla.
- Etummainen KAT (heti pakosarjassa kiinni) uusittu. Oli aivan tukossa noesta. Syyllinen ehkä liian lyhyet ajot sekä suorasytytyspuolien sytytyskatkokset. Ilmeni siten, että lähdettäessä liikkeelle kovaa kiihdyttäen sytytti moottorin vikavalon ja alkoi nykiä ja kulkea huonosti.
- TakaKAT, jakoketju ja kampi- ja nokka-akselien tunnistimet alkuperäiset ja vetää hyvin. Kiristin on ulkona noin 13mm eli 7 uraa näkyy.
Löydät täältä palstalta ohjeen, miten katsot jakoketjun.

Vinkkaa nyt kuitenkin mistä ohjeet löytyy. Linkki olis aika hyvä ;)

Tare

#5
Lainaus käyttäjältä: mies51 - lokakuu 09, 2018, 21:31:28
Kirjoita hakuun almera nykii. Löydät 22 viitettä keskusteluihin. Siellä on MAFfia, kaasuläpän tunnistinta, tukossa olevaa etuKATtia, kastuneita hapettuneita suorasytytyspuolia, kampi- ja nokka-akselin tunnistimet, venynyt jakoketju ym.

Tuossa se sanotaan!!!
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

Alppuu

Lainaus käyttäjältä: mies51 - lokakuu 10, 2018, 21:03:01
Meillä ollut uudesta asti Almera N16 1.5, nyt 281000km. Siinä olleet seuraavat viat:
- MAF uusittu. En tiedä oliko vikaa?
- Etu- ja taka-lambda uusittu. Ilmeisesti turhaan.
- 3 suorasytytyspuolaa uusittu. Ainakin yhdessä vihreää kosteaa töhnää, saanut vettä, kun pesin moottorin painepesurilla.
- Etummainen KAT (heti pakosarjassa kiinni) uusittu. Oli aivan tukossa noesta. Syyllinen ehkä liian lyhyet ajot sekä suorasytytyspuolien sytytyskatkokset. Ilmeni siten, että lähdettäessä liikkeelle kovaa kiihdyttäen sytytti moottorin vikavalon ja alkoi nykiä ja kulkea huonosti.
- TakaKAT, jakoketju ja kampi- ja nokka-akselien tunnistimet alkuperäiset ja vetää hyvin. Kiristin on ulkona noin 13mm eli 7 uraa näkyy.
Löydät täältä palstalta ohjeen, miten katsot jakoketjun.

Mitä vuosimallia?

Nämä km lukemat ovat varmaan näille jakopäille avaamattomana hyvät.
Montako uraa pitää tulla esille, jolloin ongelmat alkavat?
Mitä öljyä olet käyttänyt ja mitenkä usein vaihtanut?


When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

mies51

Facelift eli vuosimallia 2003.
En tiedä, montako uraa pitää tulla esille ennenkuin ongelmat alkavat. Seitsemällä eivät ole alkaneet.
Olen käyttänyt Teboil Diamondia, vaihtanut 15000km välein.

sami73

v.02.1,5 n16 pensa almera. koneen takana on 2 kpl antureita toinen tietty öljyn paine mut mikä se toinen on, enkä tarkota nyt kampuran asento tunnistinta. niin ja toi on syyskuussa tehty eli osa koneen osista on v.03.

Peta

Nakutus tunnistin taitaa sieltä myös löytyä lohkon kyljestä.