Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

LD28 Cedric käynnistys

Aloittaja y30harrastaja, toukokuu 07, 2018, 14:59:52

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

y30harrastaja

Joku viisas ihminen ehkä osaa sanoa, miksi Cedricin (Y30) käynnistäminen on hieman tahmeaa ja tukkoista. Autossa on uusi täysin kunnostettu pumppu ja suuttimet tiivisteineen. Alkuperäinen laiska käylmäkäynnistys taisi korjaantua nämä vaihtamalla. Se meinasi sammua jos ei pitänyt kaasulla jalkaa hieman alkuun. Pumppu myös vuosi hieman. Mutta edelleen pumpun ja suuttimien vaihdon jälkeen ei hyväksy kaasun painamista reilummin käynnistettäessä. Lähtee käymään mutta jos kaasulla jalka niin menee ikään kuin mykäksi ja sitten viiveellä tulee äänet ja kierrokset peliin. Ihan kun joku olisi tukossa. Pakoputki on jonkun home made ja se lähtee mäkeen heti kun kerkeän vaihtamaan soveliaan alkuperäisen putkiston. Ajossa tai käyntiäänessä ei muuten ole poikkeavaa millään kierroksilla. käynnistyksen jälkeen hyväksyy kaasun ihan normaalisti oireilematta.

"Cedric on hengeltään erilainen auto. Sillä ajavat arvostavat toiminnan dynaamisuutta ja heillä on menestykseen tähtäävää ennakkoluulottomuutta. Heidän toiminnassaan on vahva persoonallisuuden leima"

y30harrastaja

Ei taida olla tuttua huttua kenellekään?
"Cedric on hengeltään erilainen auto. Sillä ajavat arvostavat toiminnan dynaamisuutta ja heillä on menestykseen tähtäävää ennakkoluulottomuutta. Heidän toiminnassaan on vahva persoonallisuuden leima"

y30harrastaja

Nyt on pakoputki vaihdettu ja pako/imusarjat käytetty irti. Ei ollut tukoksien merkkejä tai paljon karstaa. Putsasin, puhalsin lasimurskalla ja laitoin uuden tiivisteen. Ei ole kadonnut tuo pieni ongelma vieläkään. Vika on kyllä sitä laatua että tuskin löytyy vastauksia ilman tutkimatta ja yksi asia kerrallaan pois suljettuna. Ilman kaasua tai pikkukaasulla normaali käynnistyminen aina. Heti kun jalka painaa poljinta enemmän, kone pitää 1sekunnin-1,5 sekunnin pysäyksen heti käynnistyksen jälkeen. Eli lähtee käymään, sitten heti ikään kuin tukehtuu/pysähtyy sekunniksi ja sitten herääja pelaa normisti. Ajossa ja muuten toimii moitteetta ja ottaa kierrokset.

Seuraavaksi pakko katsoa venttiilien säätö. Pitää kyllä olla melko pielessä jos se syynä.

Ei ole ikinä ollut vastaavaa omissa Cedriceissä.
"Cedric on hengeltään erilainen auto. Sillä ajavat arvostavat toiminnan dynaamisuutta ja heillä on menestykseen tähtäävää ennakkoluulottomuutta. Heidän toiminnassaan on vahva persoonallisuuden leima"

Daset

Ei mulla ainakaan tarttee kaasun kanssa tuota omaa käynnistellä. Käynnistyy aivan hyvin ilman kaasua ja jää käyntiin. Pakkasillaki.
P12 Primera 1.6 Visia Traveller '05, J30 Maxima VG30E AT '91, Y30 Cedric SGL LD28 AT '85, LE10 100A 1.2 '76, KPLE10 120A Coupé '73, WD21 VG30 Pathfinder

Cedricisti

Jep.
Kaasupolkimeen ei tarvitse koskea käynnistäessä, kun auto on kunnossa.

Miten hehkupuoli, onko alkuperäinen hehkutusjärjestelmä toiminnassa, ja tulpat ehjät?

y30harrastaja

Siis niinhän tämäkin käynnistyy. Ilman kaasua ei ole mitään ongelmia. Hehkut olen laittanut uusiksi kokonaan. Ongelma on nimenomaan se että jos kaasua painaa niin joku lyö heti käynnistyksen jälkeen koneen lukkoon. Jos painaa reilummin niin sammuu käynnistyksen yhteydessä. Ja se ei ole normaali. Venttiilit katsottiin tänään ja ne on kunnossa. Ei tarvitse säätää. Auto toimii ihan normaalisti muuten mutta tuo '' vika'' on outo. Mietittiin jo että voiko esim turbiini lyödä koneen kaasun kanssa jonkin ihme vastuksen tai jumin. Vaihteisto pelaa tässä kyllä myös todella hyvin. Ei ole monessa näin hyvin toiminutkaan. Öljyt vaihdoin kierrättämällä ja sitä ennen otin pohjan auki ja vaihdoin suodattimen,herkistin venttiiöipöydän jne. Jotta ymmärtää täysin mitä tarkoitan niin pitäisi tulla katsomaan paikan päälle esimerkkejä käynnistyksistä. Pahin skenaario on että jossain on karstamöykkyjä ja jumi.
"Cedric on hengeltään erilainen auto. Sillä ajavat arvostavat toiminnan dynaamisuutta ja heillä on menestykseen tähtäävää ennakkoluulottomuutta. Heidän toiminnassaan on vahva persoonallisuuden leima"

Tatu K.

Oliko jotta LD28 koneissa on tavattu löystyneitä kampiakselin värinänvaimentimia ja siksi kampiakselin jakopään ketjupyörä myöskin löystynyt ja kiilaura on väljentynyt pahasti ja mootorin ajoitus muuttunut. Yhden tämmöisen väljenneen kiilauran tiedän hitsaamalla täytetyn hiotttun ja viilatun alkuperäiseen muotoon. Toinen tapaus kyseessä yhellä tutulla Y30 LD28 moottori ravisti 2000 kierroksen kieppeillä, epäily oli väljennyt kiilaura, korjauksen aloittaminen oli stopannut jonkun aikaisemman remontoijan hitsaamalla  kiinnittämään värinän vaimentimeen. Voisiko olla tämmöinen kahlaava kiilaura kyseessä aiheen ajoittajan moottorissa.

y30harrastaja

Tässä ao autossa on tehty erittäin harvinainen korjaus noin 92-95 vuosien kieppeillä. Kone on ollut auki, yksi sylinteri, mäntä ollut karstassa/tukossa ja laitettu uudet alkuperäiset osat + uusi ketju, kiristimet jne samalla varalta.

Ajokilometrejä silloin n. 280 - 320 tkm. En ole vastaavaa kuullut muulloin. Enkä tiedä miksi on ollut karstainen.
"Cedric on hengeltään erilainen auto. Sillä ajavat arvostavat toiminnan dynaamisuutta ja heillä on menestykseen tähtäävää ennakkoluulottomuutta. Heidän toiminnassaan on vahva persoonallisuuden leima"

Cedricisti

Kelit kylmenee, vieläkö ongelma jatkuu?

Mulla yksi raato oirehtii samoin, käy oikein sievästi silloin, kun sen saa käyntiin, mutta ei meinaa kylmänä startilla käynnistyä sitten niin millään (vetämällä nopeastikin).
Pihtivirtamittarikin näytti mm. viimeiselle hehkulle 20A virtaa, pitkän starttailuyrityksen jäljiltä auton peräpää on usvan peitossa ja haisee dieselille.