Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Sunny 1.4 -91 kaasari pätkiminen polttoainesuodattimen vaihdon jälkeen

Aloittaja Penttiprkl, syyskuu 27, 2018, 09:52:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Penttiprkl

Tuollainen luottokulkine alkoi piruilemaan kun vaihdoin polttoainesuodattimen. Meinas vähän hyytyä ja nykiä aina kun painoi kaasua, niin vaihdoin tuon suodattimen(saattoi olla vaikka alkuperäinen paikallaan vielä). 5km toimi helkkarin hyvin kunnes alko armoton nykiminen. Tyhjäkäyntiä käy nätisti ja kaasupohjassa kun ajaa välillä niin ihan hyvin pystyi satasta ajelemaan. Mutta tasakaasulla ei voi ajaa montaa metriä kunnes alkaa nykimään pirusti.

Pitäskö tuo ilmata jotenki? miten semmonen onnistuis. Selvästi vika kuitenkin tuli tuossa suodattimen vaihdoin yhteydessä.

cedricfan

Ei tarvi ilmata. Kuulostaa ettei saa nyt tarpeeksi bensaa.

-Menikö vaihdossa roskaa kaasuttimeen/pumppuun?
-Onko oikea suodatin, ruiskun suodatin on tiheämpi kuin kaasarimallin?
-Letkut ehjiä?
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Penttiprkl

Lainaus käyttäjältä: cedricfan - syyskuu 27, 2018, 10:48:49
Ei tarvi ilmata. Kuulostaa ettei saa nyt tarpeeksi bensaa.

-Menikö vaihdossa roskaa kaasuttimeen/pumppuun?
-Onko oikea suodatin, ruiskun suodatin on tiheämpi kuin kaasarimallin?
-Letkut ehjiä?

Saman näkönen muovipönttö sinne meni väri vaan vaihtu mustasta valkoseksi. En usko että sinne roskaa meni, helppo oli tuo vaihto letku irti vanhasta ja suoraan uuteen tyylillä. Ei ainakaan letkut vuoda.

Olisinko siinä samalla rikkonu jonku hauraan alipaineletkun suodattimen läheltä? Tulisiko rikkinäisesti letkusta noin suuri vika? Ei ole ihan pientä nykiminen. Liikkeellelähtökin aika hankala..

cedricfan

Ilmavuodon ei tarvi olla iso jos se on suoraan raakaan ilmaan.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Alppuu

Menikö sinne joku yleismallinen suodatin vai juuri autolle tarkoitettu? Onko se oikein päin?
Tulpat voisi tarkastaa ja vaikka jakajan kannen kunnon.
Minä vuonna kaasari muuttui ruiskuksi?
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

datsunpower

Vahava veikkaus, että alipainevuoto. ko. moottorin kaasuttimen toiminta perustuu siihen kilometrin pituiseen letkuhässäkkään ja tosiaan niin kuin cedricfan sanoi, kaikki menee sekaisin pienestäkin vuodosta.
Varsinaisesti se ilmavuoto ei autoa sotke niin pahasti vaan ohjauspaineiden katoaminen tekee sen tempun.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

chery

Nissan Cherry 1.5 N12 5D -86
Nissan Almera 1.4 N15 -98
Nissan Maxima 2.0 aut. A32 -97
Nissan Maxima 3.0 aut. A33 -04

mies51

v. 1991 tuli Suomeen KAT-pakko, joten kaasariin tuli sähköinen solenoidi ja sitä jatkui v.92 syyskuun devalvaatioon asti.  Ostin devalvaatiopäivänä halvemman 1.4 sähkökaasarilla. Seuraava erä ilmeisesti jo yksipisteruisku 10% kalliimpi.
Tuo sähkökaasari on tarkka niistä alipaineletkuista. Olireilee juuri niin, että polkaiset kaasua niin empii.
Tarkasta yksitellen alipaineletkujen päät, ettei halki (pätkä pois tai uus letku).
Joko on letkuja halki tai irti päästään. Mm. ilmanpuhdistimen alla pystyssä yksi, lähtee helposti irti, jos nostat ilmanpuhdistinta. Samoin siellä kaasuttimen takana eli ohjaamonpuolisella puolella johon et näe.

StanLaurel

Nissaneissa ei ole ollut yksipisteruiskuja ollenkaan, faceliftin mukana tuli monipisteruisku eli MPI ja paljon muutakin kuin vain hinnannosto.
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

datsunpower

Lainaus käyttäjältä: StanLaurel - syyskuu 27, 2018, 21:38:18
Nissaneissa ei ole ollut yksipisteruiskuja ollenkaan, faceliftin mukana tuli monipisteruisku eli MPI ja paljon muutakin kuin vain hinnannosto.
On ollut yksipisteruiskuja.. N13 korissa GA16i ja P10:ssä SR20Di
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

StanLaurel

Lainaus käyttäjältä: datsunpower - syyskuu 27, 2018, 22:17:47
Lainaus käyttäjältä: StanLaurel - syyskuu 27, 2018, 21:38:18
Nissaneissa ei ole ollut yksipisteruiskuja ollenkaan, faceliftin mukana tuli monipisteruisku eli MPI ja paljon muutakin kuin vain hinnannosto.
On ollut yksipisteruiskuja.. N13 korissa GA16i ja P10:ssä SR20Di

Joo, E16i taitaa kanssa olla onneton yksipisteruuttana ja varmaa muitakin...
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

Penttiprkl

En löytäny yhtään ehjää alipaineletkua ku aloin tutkimaan tarkemmin. Siinä suodattimen lähellä on semmonen T-liitin alipaineletkuissa niin se oli kai se viimisin niitti kun siitä irtos. No ei muuta ku letkukaupoille. Onko kellään tietoa monta kilometriä sitä tonne menee jos kaikki vaihtaa samalla?

datsunpower

En kyllä enää tarkkaan muista, mutta sanotaan, että 5m jos otat uutta letkua niin riittänee. Sitä menee yllättävän paljon...
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

mies51

Eiköhän kahdella metrillä pääse jo hyvään vaiheeseen. Onko sulla työntömittaa, että mittaaat letkukoot? Aika pientä letkua ovat, mutta ei sais olla paljoa pienempää kuin liitoskohta. Muuten on kova homma työntää paikalleen ja taas halkeaa, jos halkaisijaa on venytetty kovasti liittimeen työnnettäessä.

Tero-75

Siellä taisi jossain letkussa olla myös pieni takaiskuventtiili joka jää helposti huomaamatta.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Alppuu

Lainaaalipaineletkut vuotaessaan aiheittavat nykimistä etenkin pienillä kierroksilla,
virranjakan kyljessä sijaitseva alipainekello voi vuotaa,virranjakan sisällä pohjassa
oleva ennakon säätö jota alipainekello säätää voi olla jumissa,liikuttava todella herkästi.

LainaaImusarjassa olevan letkun liitoksessa tuntui halkeama, joka oli n. 5 mm pitkä,
ja yli liitospituuden. Letkun päästä sentti pois. Kaikki paikalleen, ja menoksi.
Ei nyvi eikä nykytä enää.

- Suomi24

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

datsunpower

Lainaus käyttäjältä: mies51 - syyskuu 28, 2018, 23:27:37
Eiköhän kahdella metrillä pääse jo hyvään vaiheeseen. Onko sulla työntömittaa, että mittaaat letkukoot? Aika pientä letkua ovat, mutta ei sais olla paljoa pienempää kuin liitoskohta. Muuten on kova homma työntää paikalleen ja taas halkeaa, jos halkaisijaa on venytetty kovasti liittimeen työnnettäessä.
Kahdella metrillä ei kyllä alkua pidemmälle pääse jos meinaa kaikki uusia.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Penttiprkl

Lainaus käyttäjältä: Tero-75 - syyskuu 29, 2018, 00:10:51
Siellä taisi jossain letkussa olla myös pieni takaiskuventtiili joka jää helposti huomaamatta.

Oliko tästä tarkempaa infoa? On joku pätkä letkua jo jääny matkan varrelle, joten voi olla ettei sitä löydykkään. Onko miten kriittinen tuo venttiili? Ja mistä kohtaa sitä lähtis ettimään?

Alppuu

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Penttiprkl

Nyt on iso osa letkua uusittu eikä rikkinäisiä näyttäisi enää olevan ja auto kulkee taas nätisti, mutta tyhjäkäyntiä eikäy lämpösenä oikeen. Juuri ja juuri pysyy käynnissä, mutta jos kierroksilta laskee kaasun nopeasti niin aina sammuu, eli risteyksiin yms missä joutuu jarrua painamaan. Kylmänä ryyppy päällä huutaa kierrokset niinku aina ennenki. Sais kai tuon korjattua ku säätäis tyhjäkäynnin isommalle, mutta varmaan sitte ryyppy päällä huutais ku syötävä. Ennen letkunvaihtoepisodia kävi kuitenkin paremmin tyhjäkäyntiä vaikka jotku letkut oli kokonaan irti tai poikki..

Alppuu

Pieni vaiva se olisi testata tyhjäkäyntiä jos on helppoa säätää, ehkä sitä on säädetty aiemmin pienemmälle alipainevuodon takia?
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

toukopouko

kannattaa tsekata oisko korkealle tyhjäkäynnille oma ruuvi kaasarissa.
K10 tuollainen:
Varaosaraatoja:
3x T12 4x N12 2x WB11, N13, K11, N14, N15, B12, P11
Ikuisuusprojektit: N12x2, T12x2, F10,B11,S13
Käyttikset:
K12 ja E10

mies51

En lähtis säätelemään kaasaria vaan edelleen etsisin rikkinäistä tai irti olevaa letkua tai sähköjohtoa. Ottaisin myös ilmanpuhdistimen kannen auki ja katsoisin kaasuttimen kurkkuun, toimiiko ryyppy eli rikastin. Kylmänä rikastinläppä ainakin jonkun verran kiinni ja koneen lämmetessä aukeaa, kun ryyppykello saa sähköjohdolla sähköä.
Tietenkin tyhjäkäyntikäymiseen pahiten vaikuttaa myös sähköpuoli; lataus, akku, virranjakajan kansi ja pyörijä, tulpat ja sytytysjohtimet.

Alppuu

Jos vielä tämänkin jälkeen ei tahdo käydä tyhjää, niin säätää vaan lisää.
Pienet huudot kylmänä tyhjäkäynnillä ketään kiinnosta, lämpeneehän nopeammin. :)
Käyttää sitten pakokaasuanalysaattorissa, jos siltä tuntuu.
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

mies51

No joo, siellä on kyllä tyhjäkäynnin säätöruuvi kaasuttimen takapuolella eli ohjaamon puolisella puolella. Sormin käännettävä ruuvi. Katso lampulla ja peilillä kaasuvaijerin linjalta.

Penttiprkl

Niin se taitaa olla helpoin tehä, että pyöräyttää vain pikkusen ruuvia ku on niin pienestä kiinni. Ja se huuto on tosiaan hyvästä kun talviauton virkaa tämä hoitaa. Mukava lähteä lämpösellä autolla.