Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

'98 Maximan viritys

Aloittaja Blomberg, syyskuu 25, 2018, 08:48:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Blomberg

Nyt kun auto pelaa, niin miten voisi lisätä esim. kiihtyvyyttä. Onnistuuko tässä pelkästään avartamalla putkistoa ja poistamaan läpät imusarjasta?

Vaikuttaako tässä autossa EGR-poisto päästöihin?

ILVES-Joe

Helpoin ja halvin suorituskyvyn parannuskeino on kevennys.
Poista kaikki mahdollinen paino mitä et tarvitse että auto pysyy tieliinkennekuntoisena ja lakien/asetuksien mukaisena.

Takaluukusta kaikki pois, verhoilut, kaiuttimet, äänieristeet, varapyörä jne.
Sama linja sisätiloissa, oviverhoilujen alta äänieristeet samaten mattojen alta tai vaikka kaikki matot pois jos tykkää karusta ajomukavuudesta.

Renkaat/vanteet seuraavaksi, alkuperäistä pienempi rengas parantaa kiihtyvuyyttä ja vanteiski keveimmät mahdolliset.
Esim. 185/65-15 verrattuna 215/45-17 painoeroa rengassarjassa on liki 25kiloa ja sen vaikutus suorituskykyyn ja ajomukavuuteen todella iso.

Valitettavasti ei ole olemassa "budjetti virittämistä" eli jos haluaa huomattavaa suorituskyvyn parantamista se maksaa.
Yleensä halvin/helpoin keino suorituskyvyn parantamiseen on vaihtaa suorituskykyisempään autoon, niin tylsä on totuus.

Tämä kommentti ei ole vittuliua vaan vuosikymmenten tuomaa kokemusta tylsistä tosiasioista.
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/