Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Patrol 3,0 ZD30DDTi vm. 2003

Aloittaja Offsherry, syyskuu 10, 2018, 21:55:17

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Offsherry

Ostin tuommoisen Patrollin. Ajettu alle 170 000 km ja huollettu merkkiliikkeessä.

Oliskos hyviä vinkkejä miten tuon sais pysymään ajokunnos vielä pitkän ajan, on ruosteeton niin olis hyvä kärrynvetoauto vaikka toisen maasturin kuskaamiseen ;).

Käy nyt hyvin, maantiekulutus alle 9 pelkäl autol ajaes ja 3,5 t peräkärryn ja pienen kuorman kans 11,5 litraa sataselle. Pientä rallatusta voisin kuvitella kuuluvan moottorin käydes eli miten kestäviä nuo ketjut noissa on. Nähtävästi tuos on nelisylinterinen kone, Direct Injection ja Turbo lukee moottorin suojas. Lienee kumminkin Common rail kone, en oo purkanu viel mitään mutta ruiskuputkisykeröö ei näyttäs olevan. Mites usein noista pitää suuttimet vaihtaa ja miten ne oireilee.

Shamsa

Tod.näk ei ole commonrail vielä.
Commonrail todennäköisesti tullut noihin euro5 tai euro6 päästöjen aikaan.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Offsherry

Toivottavasti ei olis commomrail ;D

Euro 3 oli rekisteriottees

Tuo on uitettu ulkomailta, tietääkö kukaan miten kauan pitkiä Patroleita tuotiin Suomeen muitten Nissaneitten maahantuojan kautta. Ihan viime vuosina ei ole taittu tuoda. Jossain vaihees tais verot nousta niin isoiks suomalaisille ettei enää pystytty ostamaan

Offsherry

Jotain tietoja löysin tuosta. Moottori siis ZD30 ja jakajapumppu on.

Onkos kukaan rakentanut tämmöiseen EGR:n poistoa käytöstä, tarviiko sen jälkeen jotenkin säätää ahtopainetta jos tarkotus on säilyttää edes kohtuullinen, mieluummin pitkä käyttöikä raskaan peräkärryn vetoautona

Shamsa

Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Offsherry

Kiitos linkistä

Jonkin verran ymmärrän tuota tekstiä ja sanakirja auttaa. Minulle avautuvilla sivuilla puuttuvat valitettavasti kuvat tai en saanut niitä näkymään. Ne olisivat tärkeitä koska toimilaite sanana ei esimerkiksi oikeen tarkasti anna riittävän varmaa kuvaa siitä mitä osaa pitäisi muokata ja miten. Sen verran olen aiheesta ymmärtänyt, että itse sokeen laipan asennus ei sinänsä ole mahdoton homma mutta turbon paineen ja pakolämmön hallinta tulppaamisen jälkeen vaatii yhtä ja toista. Ja nuo toimet kiinnostaisivat mitä sille pitäisi tehdä.

Sekin missä tilanteissa säätyväsiipisen turbon paine nousee liikaa on vähän epäselvä, nähtävästi kumminkaan ei täyskuormalla. Siipiä käsitykseni mukaan oljataan alipaineella, jonka säätelyyn erilaisia venttiilejä asennetaan

Joitain videoita youtubesta on löytynyt mutta ihan kaikkein osuvinta en ole vielä nähnyt