Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

P12 vaihdevivun keskitysjousi hukassa

Aloittaja mikkos, syyskuu 03, 2018, 21:02:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mikkos

P12 vaihdevipu heiluu sivusuunnassa ihan vapaasti. Kurkistin alle ja ei näy mitään kekitysjousta. Kysyin Nissanilta ja hinta olis 75€. Onko siinä jousessa joku suurempi viisaus kun on tuon hintainen. vai käykö rautakaupasta haettu muutaman euron jousi. Olisko jollain kuva/mitat niin osaisin hakea suurin piirtein sopivan mittaista ettei tarve kömytä alle montaa kertaa sovittamaan, tai onko joku löytänyt jostain ebaysta tms sopivan. Yritin googlata mutta siellä tarjotaan koko vivustoa ja hinta sen mukainen. Onko joku löytänyt korjauspakettia jolla sais puslat vaihdettua niin sais siirtovivuston muutenkin jetiksi.  tv Mikko

mies51

Meiltäkin on Almera N16:sta jousi poikki ja lentänyt tielle. Kai se vain täytyy joskus könytä auton alle mittaamaan ja käydä rautakaupassa. Marmoritiskit ovat "maalanneet itsensä nurkkaan" hinnoittelullaan.

cedricfan

K-Rauta ja harjaterästäkö? Miten meinasit kiertää jouseksi  ;D
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Daset

Mulla omassa P12ssa sinne oli vielä jäänyt se jousi roikkumaan. Väänsin vaan uuden koukun siihen katkenneeseen päähän ja hyvin on 50 000km siellä pysynyt.
P12 Primera 1.6 Visia Traveller '05, J30 Maxima VG30E AT '91, Y30 Cedric SGL LD28 AT '85, LE10 100A 1.2 '76, KPLE10 120A Coupé '73, WD21 VG30 Pathfinder

mikkos

Kiitos neuvoista, tuohon harjateräskommenttiin en osaa vastata. Paikallisesta Puuilosta löytyi vetojousia sentin välein 1,90 kpl, eiköhän niistä joku sovi. Voihan tosiaan olla että se vanhakin on siellä lämpökilven alla "piilossa".  Tv Mikko

mies51

No, pitääpä poiketa Puuilossa, kun sieltä löytyy sopivia.

cedricfan voi poiketa hakemassa kyllin pitkän pätkän sitä harjaterästä, jos haluaa.
Noin teoriassa, kyllä se harjateräskin joustaa, mutta jousivakio voi olla vaikeaa saada sopivaksi tähän tarkoitukseen. Itse asiassa se ei toimisi oikein betonin sisässä, jos suora harjateräskin ei joustaisi.

mies51

Nyt muistinkin, että olen hakenut myös jäykemmät jouset takajarrusylinterien vipuihin. Alkuperäinen oli sen verran löysä, ettei jaksanut palauttaa vipua täysin, kun löysäsi käsijarrun. Nyt käsijarrumekanismi toimii kiitettävästi eli säätää automaattisesti palat kyllin lähelle jarrulevyä, kuitenkaan laahaamatta.

Jonttula

Lainaus käyttäjältä: Daset - syyskuu 04, 2018, 16:14:31
Mulla omassa P12ssa sinne oli vielä jäänyt se jousi roikkumaan. Väänsin vaan uuden koukun siihen katkenneeseen päähän ja hyvin on 50 000km siellä pysynyt.

Itellä kävi myös näin. Poikennut jousi killui toisesta päästään pellin alla. Taittelin myös uuden lenkin toiseen päähän ja siellä se edelleen on pysynyt n. 30tkm