Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Micra K11 kiihtyy kuin mummo lumessa

Aloittaja Kira, elokuu 24, 2018, 20:16:32

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kira

Tähän asti vm. 2001 1.4 automaatti on ollut hyvin pirteä, mutta tänään eräissä liikennevaloissa potku katosi ilman ennakkovaroitusta. Jos se olisi manuaali viittaisi oireet luistavaan kytkimeen. Ensin ilmaantui vika, tästä vajaan puolen tunnin päästä syttyi moottorin vikavalo. Vauhtiin päästyään kyllä kulkee ihan kauniisti. Sport-napista ei tapahdu mitään. Käynnistyksen jälkeen ensimmäinen liikkellelähtö on pirteämpi.
Alanko etsiä uutta autoa vai onko tämä vielä elvytettävissä?

Nugetti

No hyvä puolihan tässä on se, että kerta vikavalo syttyi, niin siellä on jokin selkeä vikakin.

Lue/luetuta vikakoodit niin pääsee paremmin jyvälle.

Kira

#2
Miten tuo kotikonstein onnistuu? Hämärä muistikuva on johdosta, sulakeboksista ja vilkkuvista valoista   ;D Ja mistä löytyisi vikakoodien selitykset?

Joo, tietty vois KVG, mut tiiän et täältä saa helpommin selkokielisen vastauksen.

Nugetti

Tuon ikäinen Micra pitäisi olla jo OBDII yhteensopiva. Eli normi lukijalla saa koodit pihalle, jos ei itseltä löydy niin lähimmän Motonetin pihalla olevassa Motomaatti-kojussa ei hommasta veloiteta kuin 9€.

Micraan mulla ei ole huoltomanuaalia muistaakseni, nuo vilkkukoodit ja hyppylangat (mieluummin varmistaisin tosiaan sieltä h.manuaalista että mitkä nastat liittimestä yhdistetään ettei käy mitään) on kyllä Almeran ja Primeran kohdalla tuttuja... Oli myös hämärä muistikuva, että K11 faceliftissä olisi saanut nuo koodit ulos jollain kaasupoljinkikkailulla.

Toivottavasti joku Micratietäjä kantaa kortensa kekoon. :)

Kira

Toivotaan parasta! Lähimpään Motonettiin kun on matkaa kymmeniä kilometrejä, eikä muutenkaan viitsisi juurikaan ylimääräisiä ajella ennen kuin tietää missä vika on. Onneksi tässä on viikonloppu aikaa kaivella infoa.

Pari vuotta vanhemmasta Primerasta tosiaan koodeja ongin piuhan avulla, ja helpoin olisi jos saisin saman tehtyä kotipihassa Micrallekin 😊

Kira

Tänään oli pakko ajaa töihin, ja huomasin että kylmänä toimii lähes normaalisti. 15km ajon jälkeen potku oli taas hukassa. Onko kellään veikkausia viasta?

chery

Voisko olla ilmamassamittari likainen? Aiheuttaa meinaa mystisiä vikoja. Ilmamassamittarin langat kannattaa puhdistaa siihen sopivalla aineella. Saa ainakin motonetistä. Lankoihin ei saa sitten koskea millään vaikka kuinka tekisi mieli. Vain ja ainoastaa suihkuttelee puhdistusainetta niihin.

https://www.motonet.fi/fi/tuote/606082/CRC-Air-Sensor-Clean-PRO-250-ml
Nissan Cherry 1.5 N12 5D -86
Nissan Almera 1.4 N15 -98
Nissan Maxima 2.0 aut. A32 -97
Nissan Maxima 3.0 aut. A33 -04

Kira

Kiitos, täytyy koittaa putsata se. Ilmeisesti se on samanlainen kaikissa K11-koneissa? Voisi nyysiä sen vanhasta Micrasta, jos ei putsaus auta.
Toivottavasti vika on näin yksinkertainen :)

Nugetille myös kiitokset  :)

Kira

Vikakoodit luettu, ja tuomio seuraava:
P1753 - Problem in Torque Converter Clutch Solenoid Valve Circuit
Possible causes
Low transmission fluid level
Dirty transmission fluid
Torque Converter Clutch Solenoid harness is open or shorted
Torque Converter Clutch Solenoid circuit poor electrical connection
Faulty Torque Converter Clutch Solenoid

Mistähän vikaa lähtisi metsästämään? Öljyä lootassa on.

Tare

#9
Oletko itse vaihtanut laatikon öljyt ja milloin??

Viittais likaiseen laatikon öljysuodattimeen tai sitten laatikon -pumppu on sökö.
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

Kira

Öljyjä ei ole mun aikana (10kk ja 18 tonnia) vaihdettu. Oispa hyvä, jos vika olisi noin yksinkertainen 😊