Kirjoittaja Aihe: Nissan p11 raidetangon pään vaihto  (Luettu 214 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa eek44

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 53
  • NCF:n foorumi - paras foorumi!
Nissan p11 raidetangon pään vaihto
« : Elokuu 14, 2018, 10:07:58 »
Mitenkä vaihdetaan raidetangon pää ulompi vasenpuoli.
Hyviä ohjeita, Kannataako hankkia raidetangon pään ulosvedin
katsoin ainakin biltemassa oli 50 mm ja 70mm korkuisia.
 mikä lienee näistä sopivin, mitä kannataa ottaa huomioon,
että ei aurauskulma muuttuisi.

Poissa shamrock

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 234
  • autonoitatohtori
Vs: Nissan p11 raidetangon pään vaihto
« Vastaus #1 : Elokuu 14, 2018, 10:16:31 »
Ei se irroitus lekaa kummempaa vaadi, noi halvat ulosvetäjät tuppaa yleensä hajoamaan itse ennenkuin pää irtoaa :) Muutama terävä napautus korvakkeeseen, niin yleensä pomppaa irti.

Voit toki mitata etäisyyden nivele keskipisteestä lukitusmutteriin, sitten mitata uuden nivelen pituuden, ja säätää noiden mittojen avulla niin, että asettuisi samaan kohtaan. Lisäksi, jos auto on kulkenut tähän asti ratti suorassa, jos se kulkee vaihdon jälkeenkin, ei voi paljonkaan olla heittoa entiseen nähden. Jos ratin asenton muuttuu vaihdon yhteydessä, voit siitä päätellä kumpaan suuntaan pitää säätöä korjata. Näillä konsteilla olen itse pärjänny, mutta joku kirjoittaa kyllä kohta että ehdottomasti pitää vielä säädettäväksi :D

Poissa mikan

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 5 450
Vs: Nissan p11 raidetangon pään vaihto
« Vastaus #2 : Elokuu 14, 2018, 11:01:16 »
Mutteri auki ja sitten vasaroilla kopautus korvakkeen molemmille puolille yhtä aikaa. Näin ne yleensä irtoaa vähimmällä vaivalla.

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler

Poissa eek44

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 53
  • NCF:n foorumi - paras foorumi!
Vs: Nissan p11 raidetangon pään vaihto
« Vastaus #3 : Elokuu 14, 2018, 20:18:06 »
Lähti irti ilman ulosvetäjää alamutteri teetätti töitä,
kun se tappiosa jossa on kierre pyöri mukana. Itse
raidetangon pää oli lujasti kiinni akselissa, mutta
lähti lämmittämällä raidetankoa sieltä päästä, jossa on
sisäkierre, joka laajeni sen verran helpotti irroittamista.