Kirjoittaja Aihe: Vinkkejä Nissan Sunny -94 ohjaustehostimen säiliön kunnostukseen?  (Luettu 152 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa miXza-81

• Aloittelija
  • *
  • Kyllä lähtee!
Hei.

Olisi tarkoitus pulverimaalauttaa autoni (Nissan 4D Sunny 1.4LX-BCAN14) ohjaustehostimen säiliön ulkopuoli, koska letkuliitäntöjen kaulat ovat ruostuneet.

Ongelmana on että sivulle lähtevässä letkuliitännässä on oma sisäinen, muovinen suodatin. Onko kukaan onnistunut irroittamaan sen ja kiinnittämään sen jälkeen uudelleen? Olisiko vinkkejä siihen? Uusi säiliö maksaa paikkakunnallani muhkeat 150€, joten vanhan kunnostus ennen kuin se ruostuu puhki olisi perusteltua. Paukkumaaleista minulla ei ole hyvää kokemusta, joten en haluaisi tyytyä sillä maalaamiseen.
Nissan Sunny 1.4LX '94

http://cartalk.com

Poissa chery

• NCF jäsen
Kannattaa melkein suosiolla hankkia toinen säiliö käytettynä. Jos ei sitten harrastamisen ilosta halua kunnostaa vanhaa.

Itse vaihdoin kuukausi takaperin juurikin samanmoiseen Sunnyyn säiliön saman vian takia. Laitoin P10 Primerasta osan kun oli väriä lukuunottamatta käytännössä sama. Vanhasta säiliöstä joutuu ottamaan koriin tulevan kiinnikkeen. Lähtee lyömällä irti.

Taitaa tuo tehostajan säiliö olla aikalailla sama kaikissa 90-luvun malleissa.
Nissan Cherry 1.5 N12 5D -86
Nissan Almera 1.4 N15 -98
Nissan Sunny 1.6 N14 -93
Nissan Maxima 2.0 aut. A32 -97

Poissa Alppuu

• Foorumin käyttäjä
  • **
  • Paine on voimaa, ylipaine on ylivoimaa!
Mulla on Almerasta hieman ruostunut paluun letkuliitännän putken juuresta, eli kohdasta josta putki on säiliössä kiinni.

Laitoin siihen öljyä/(spray)vaseliinia ja hyvä tuli, ei näytä ruoste etenevän. :)

« Viimeksi muokattu: Elokuu 12, 2018, 22:31:49 kirjoittanut Alppuu »
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4