Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Vinkkejä Nissan Sunny -94 ohjaustehostimen säiliön kunnostukseen?

Aloittaja miXza-81, elokuu 12, 2018, 14:39:59

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

miXza-81

Hei.

Olisi tarkoitus pulverimaalauttaa autoni (Nissan 4D Sunny 1.4LX-BCAN14) ohjaustehostimen säiliön ulkopuoli, koska letkuliitäntöjen kaulat ovat ruostuneet.

Ongelmana on että sivulle lähtevässä letkuliitännässä on oma sisäinen, muovinen suodatin. Onko kukaan onnistunut irroittamaan sen ja kiinnittämään sen jälkeen uudelleen? Olisiko vinkkejä siihen? Uusi säiliö maksaa paikkakunnallani muhkeat 150€, joten vanhan kunnostus ennen kuin se ruostuu puhki olisi perusteltua. Paukkumaaleista minulla ei ole hyvää kokemusta, joten en haluaisi tyytyä sillä maalaamiseen.
Nissan Sunny 1.4LX '94

chery

Kannattaa melkein suosiolla hankkia toinen säiliö käytettynä. Jos ei sitten harrastamisen ilosta halua kunnostaa vanhaa.

Itse vaihdoin kuukausi takaperin juurikin samanmoiseen Sunnyyn säiliön saman vian takia. Laitoin P10 Primerasta osan kun oli väriä lukuunottamatta käytännössä sama. Vanhasta säiliöstä joutuu ottamaan koriin tulevan kiinnikkeen. Lähtee lyömällä irti.

Taitaa tuo tehostajan säiliö olla aikalailla sama kaikissa 90-luvun malleissa.
Nissan Cherry 1.5 N12 5D -86
Nissan Almera 1.4 N15 -98
Nissan Maxima 2.0 aut. A32 -97
Nissan Maxima 3.0 aut. A33 -04

Alppuu

#2
Mulla on Almerasta hieman ruostunut paluun letkuliitännän putken juuresta, eli kohdasta josta putki on säiliössä kiinni.

Laitoin siihen öljyä/(spray)vaseliinia ja hyvä tuli, ei näytä ruoste etenevän. :)

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

miXza-81

#3
Myöhäiset kiitokset teille kaikille suuntaa näyttäneille!
Anteeksi että nostan vielä tätä topicia, mutta haluan jakaa tietoa kokemuksestani, kenties muiden opiksi ja hyödyksi.

Operaatio on valitettavasti kestänyt... Sain auton liikkeelle ja tuon säiliön kiinni vasta tämän kuukauden vaihteessa.
Päädyin turhaantumisen vuoksi lopulta kuitenkin ruosteisten kohtien paukkumaalaukseen... Spray-vaseliini on varavalintana listassa, jos paukkumaali ei pidä.

Yritin löytää korvaavaa säiliötä omalta paikkakunnaltani (kysyin kahdesta purkamosta) sekä netistä, mutta paikkakunnaltani ei enää löytynyt tuon ikäiseen ja netistä pukkasi kahteen kertaan pelkkää shaissea matkahuollon välittämänä. Molemmilla kerroilla varmistin myyjältä puhelimella että niissä ei tosiaankaan ole ruosteen ruostetta, mutta toimittivat kuitenkin kutakuinkin yhtä ruosteisen säiliön kuin minulla jo oli.

Ensimmäinen yritys oli Roi-Osat:
Tilasin sieltä samalla muitakin varaosia, joista loput oli Ok. Sieltä saapuneen ruosteisen säiliön palautus sujui ilman suurempia ongelmia, ja palauttivat rahanikin nopeasti. Erhe sielä, tai sitten jonkun tahallinen teko, en tiedä... Kiitoksia heille kuitenkin palautuksen rehellisyydestä ja nopeasta toiminnasta!

Toinen yritys, Kainuun Auto ja Varaosa Oy olikin viimeninen naula tämän suunnitelman arkkuun:
Tuon "täysin ruosteettoman" säiliön etsiminen kesti niiltä monta päivää, ja sitten kun minulle sieltä ilmoitettiin puhelulla että löytyi, pyysin vielä varmistamaan että ei olisi sattunut mitään vierheitä tuossa tarkistuksessa... Tuossa vierähtikin taas useampi päivä, ja vihdoin kun sitten sain asiasta puhelun, vahvistivat että ruosteeton on, varmasti. - Ja ei kun tilaukseen.

Mutta eipä sitten todellakaan ollut ruosteeton! Soitin ärtyneenä asiasta ja minun käskettiin toimittamaan tuote takaisin bussiennakolla... Palautus lähti, ja lauantaina sain tiedon matkahuollosta (netin seurannan kautta) että toimitus oli päässyt lopulliselle paikkakunnalle. Odotin torstaihin, ja koska netin mukaan eivät olleet vielä silloinkaan noutaneet, soitin matkahuollon puhelinpalveluun varmistaakseni että tiedot ovat ajantasalla... Sanoivat että järjestelmän mukaan toimitus on edelleen noutamatta. Tuon kaiken perään otin vihdoin asiasta yhteyttä Kainuun Auto ja Varaosa Oyhiin, josta väittivät pokkana että olivat jo hakeneet, ja että rahat ovat jo matkalla... No sanoin että varmistan vielä matkahuollon puhelinpalvelusta toistamiseen.

Matkahuolosta sanoivat ottavansa yhteyttä määränpäänä olleeseen matkahuoltoon ja soittavansa sitten minulle takaisin... Soittivatkin hetken päästä ja ilmoittivat että olivat määränpäänä olleessa matkahuollossa ottaneet lähetyksen fyysisesti käsiin, ja noudon kuittauskin vielä uupuu. Ärtyneenä soitin takaisin purkamoon, josta julkesivat edelleen asiasta mainitessani väittää että toimitus on niillä, ja fyysisesti ihan kädessä. Arvatkaa uskoinko Matkahuollon väkeä, vai purkamon väkeä...  >:( Pienen raivoamisen ja todisteilla sekä kuluttajasuojalla uhkailun jälkeen huomasin että kymmenen minuutti puhelun loppumisesta, joku tuolta liikkeestä oli sen vihdoin kääynyt noutamassa.

EPÄREHELLINEN LAFKA.
Sokkona en tuolta enää mitään taatusti tule ostamaan - Jos enää muutenkaan.


Asian opetus:
Sokkona purkamoilta tilatessa ei pelkkien puheiden mukaan kannata uskoa että hyväkuntoista todellakin saa.
Nissan Sunny 1.4LX '94