Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

2005 nissan almera tino... Järki menee tai meni jo..

Aloittaja slickjones, elokuu 01, 2018, 20:29:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

slickjones

Heips mulla olis almeran kanssa ongelmia.. 1.8 litranen hökötys ja todella kiva auto mutta ilkee vika p0300 missfire ja ajoittain katin jälkeinen lambda (vaihdettu)!!!! Kaikki katottu puolia myöde vaihdettu, maa ongelmat konehuoneesta katottu, suuttimet tarkistettu, lambdat vaihdettu, puristukset ok, katti ok, ohivuoto ok, täristää nii riivatusti tyhjäkäynnillä ja nytkyttää siihe 2000 kiekkaan saakka sitten meno normalisoituu mutta pätkii sähköjä silti. 3 ja 4 pytyn tulpan voi ottaa pelistä pois tyhjäkäynnillä eikä muutosta! kipinä niihin kuitenkin tulee! Noh sitten katottii ketju ja se on ok samoin merkit eli ei venyny... ainut on bensapumppu mutta siihen en usko koska sumutskuvio todella hyvä suuttimissa.. Oikeesti menee järki ja oon kuitenkin ihan alalla töissä "nauraa"

Kaikki vinkit tervetulleita ja 1000€ saa tuon riesan itelleen

Hanskyl

Kampiakselin asennon tunnistavan anturin vaihto auttoi minulla 1,6 bensa Primeran 2004 käyntihäiriöihin. Primerassa se sijaitsee startin alla, Motonetissa hinta noin 50 €

espi

Vaihtoehtoja varmaan monia, mutta omassa pikkulohko P12 primerassa P030x sytkähäiriöt loppui kun vaihdoin uudet "puolanjohdot" tai mitkä noi on nimeltään, vanhat olikin sen verran syöpyneet/ruosteessa ja varmaan löi myös kuorista läpi.

Siis nämä:
https://www.topvaraosat.fi/valmistaja/tesla/8288093

Myös tuli herjaa etummaisesta lambdasta määrätyllä ajolla, mutta se korjautus boschilaisen takuuvaihdolla.

mies51

Ootko katsonut suorasytytyspuolat? Katso ensin alapäästä. Sitten vedä se suora pötkö irti siitä puolamöykystä. Jos jommassa kummassa paikassa on siinä kierrelangassa märkää vihreää töhnää, sytytysvika on siinä. Ota tulppa irti ja katso, onko sen yläpään eriste märkä tai likainen.
Suorasytyspuola maksaa Motonetissä 74,90€. Kunnostetun voisin myydä kolmellakympillä.

slickjones

#4
Puolat,tulpat ja kaikki sähköpuolen heebelit vaihdettu vika ei ole niissä :/ bensapumppu on ok ja kipinää tulee mutta silti se käy vain kahdella. Enää en keksi muutakuin että jako pompannut ja senkin aikasemmin tarkistin mutta ilmeisesti väärin ehkäpä... tätä samaa vikaa on monissa almera tinoissa kun nettiauto pullollaan samanvikaisia.. suuttimetkin vaihdoin keskenään silti samat pytyt pois pelistä.. johdatuksen katsoin kaikki läpi yksi maavika oli eli se akun alta menevä maa oli poikki joka menee lootan kylkeen noh korjasin sen ja olin varma että toimii noh eipäs toimi... voiskos polttoaineen paluupuoli näissä nisukoissa aiheuttaa tätä? Ketjun venymistä en tän kohdalla kyllä uskois...

mcgangsta

Lainaus käyttäjältä: slickjones - lokakuu 01, 2018, 19:37:40
Puolat,tulpat ja kaikki sähköpuolen heebelit vaihdettu vika ei ole niissä :/ bensapumppu on ok ja kipinää tulee mutta silti se käy vain kahdella. Enää en keksi muutakuin että jako pompannut ja senkin aikasemmin tarkistin mutta ilmeisesti väärin ehkäpä... tätä samaa vikaa on monissa almera tinoissa kun nettiauto pullollaan samanvikaisia.. suuttimetkin vaihdoin keskenään silti samat pytyt pois pelistä.. johdatuksen katsoin kaikki läpi yksi maavika oli eli se akun alta menevä maa oli poikki joka menee lootan kylkeen noh korjasin sen ja olin varma että toimii noh eipäs toimi... voiskos polttoaineen paluupuoli näissä nisukoissa aiheuttaa tätä? Ketjun venymistä en tän kohdalla kyllä uskois...

Syökö öljyä? Sama surullinen 1.8 moottori tässäkin taitaa olla, eli ei varmaan millään pikkurempalla tokene...
Serena 2.0 C25 -09 (JDM)
Fuga Y50 250GT -06 (JDM)
----
#ajaoikealla

slickjones


Cedricisti

Niin siis ruiskuboksia ei ole vaihdettu?
Ei ois ensimmäinen kerta.

Yksi omakohtainen tapaus on sellainen, että vaikka merkkikorjaamo sanoi tarkastuttaneensa ECU:n ja väitti sen olevan kunnossa, tehtiin sen takia kymmeniä tunteja töitä turhaan.
Sen Mersun ECU:n ovh oli ~2000€.