Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

A10 koneeseen e13S koneen kaasutin ja jakaja. 100A E10

Aloittaja toukopouko, heinäkuu 09, 2018, 07:54:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

toukopouko

Morjens!

Aihetta on sivuttu vuosien saatossa, mutta kaipaisin hieman rautalangasta väännettyä ohjetta, että jopa minä voin onnistua.

1) Missä puolan etuvastuksen pitäisi sijaita? Puolan vieressä ilmeisesti kondensaattori, kun menee (puolan)+ navan kautta koneen kylkeen maihin. Johtosarjasta tulee 2 piuhaa lisäksi puolan + navalle, molemmat varmaankin virtalukolta, toinen ilmeisesti starttiasennon piuha. Lieköhän toinen sitten semmonen resistiivinen piuha? Lienee varminta vetää virtalukolta uus virtajohto omalla sulakeella kärjettömän puolalle.

2) Onko suurta merkistystä mihin asentoon a-jakajan käyttöpyörän lukitsee e-jakajan akselille? Katsoo, että pyörijä osoittaa suunnilleen samaan suuntaan, kuin a-jakassa ja poraa rattaaseen 4mm reijän putkisokalle, sytkä lampulla kohilleen, ennakko sama mitä kärjellisellä? Vai onkohan tossa a-jakajan käyttöpyörässä joku epäkeskoisuus, joka antaa asettaa jakajan vain tiettyyn asentoon?

3) Pitääkö tulpat vaihtaa R tulppiin(Esim k10 ja b11) Kärjellisissä ja kärjettömässä tämmönen ero tulpassa. Vai rätiseekö ratio vaan tavallisilla tulpilla?

4) Kaasari sopinee suoraan imusarjaan, mutta pinnapultit pitää irrottaa ja laittaa pultti koska kaasarin päässäkin kierteet.. Onkohan suuttimien koko yms. A10 koneeseen sopiva, vai vaatiko ankaran suutinrallin ja säätämisen, että toimii? Vai oisko A12 kaasari sittenkin se parempi..

5 ) Jälkikäynnin estosolenoidille ja sähköryypylle +12V, voinee ilmesesti kytkeä puolan piuhaan.. Onkohan 20A sulake sopiva sytytysvirta+nämä?

6) Ketään Tampereella haluis vaihtaa liveneuvoja vaikka olueeseen tällä viikolla, jos tää kadunvarsiprojekti rupee menee päin mäntyjä :)

Varaosaraatoja:
3x T12 4x N12 2x WB11, N13, K11, N14, N15, B12, P11
Ikuisuusprojektit: N12x2, T12x2, F10,B11,S13
Käyttikset:
K12 ja E10

mikan

1) Suosittelen uutta johtoa.

2) Ratas vaan vaihtoon, eli ole tarkkaa sen asennon kanssa. Jakajan ja lohkon väliin askartelee uuden levyn, millä lukitaan jakaja oikeaan asentoon. Ei ole epäkeskoisuutta.

3) Vastukselliset tulpat ja hyvät johdot.

4) Ei kokemusta tuosta kaasarista, mutta voiko kaasarissa olevat kierteet porata "puhtaaksi", jolloin voisi käyttää imusarjassa pinnapultteja? Onko jako siis sama? Aikoinaan mulla A12:n kaasari toimi hyvin rempatussa A10-moottorissa peltipakosarjan ja hieman avoimemman ilmanputsarin kanssa.

5) Jep, mutta jos ajatus oli vetää kaikki tuo sähkö virtalukolta, niin laittaisin väliin releen. Amppeerissa kun usein ollut ongelmana liian suuret virrat virtalukon kautta, lämpiää, sulaa,...

6) Tampereella asun ja amppeereita harrastelen, mutta olutta en juo kuin joskus yhden gluteenittoman.  :)

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

toukopouko

Kiitos arvokkaista vinkeistä! Juu mä taisinkin jarrurummun sulta hakea toissa talvena.

Pitää ehkä vähän lyödä jarrua tähän prokkikseen, kun sain perushuollolla amppeerin pelaamaan suht koht hyvin. Jos eka vetäis johdot vanhojen rinnalle ja katselis tuon jakajan kiinnityksen kuntohon ennen ku lähtee rojektia isommin aloitellee.
Varaosaraatoja:
3x T12 4x N12 2x WB11, N13, K11, N14, N15, B12, P11
Ikuisuusprojektit: N12x2, T12x2, F10,B11,S13
Käyttikset:
K12 ja E10