Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Nissan primera p12 lämpömittari ongelmaa

Aloittaja piitsu, heinäkuu 04, 2018, 18:28:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

piitsu

Moro! Oisko kellään ollu samanlaista ongelmaa primerassa? Lämpömittari nousee tappiin asti ja ajotietokone ilmoittaa että moottori ylikuumenee mutta silti kone ei keitä, kun käy pellin alta koittaa syylärin putkia niin missään ei oo painetta niinkuin että se kone keittäisi. Kaasupoljinta painamalla lämpötila laskee ja kun kaasun päästää takas ylä asentoon niin moottorin lämpötila mittari nousee
takaisin ylärajaan. lämpöanturi ja termostaatti vaihdettu.

Tämä siis tapahtuu välillä ajossa ja välillä kun aitoon vasta vääntää virrat Oan asentoon ilman että auto on vielä sammuksissa.

-voiskko johtosarjassa olla vikaa jossain vai mistä se hakee tälläisen "häiriön" ?
-ecu? <- toivottavasti ei tämä ole rikki...

nissan primera -04, QG18DE, moottori vaihdettu.

Alppuu

Ei se varmaan vielä lämmennyt tarpeeksi keittääkseen... jostain jäänyt luku ~130 astetta mieleen, ennen kun keittää. Keittolämpötilaan vaikuttanee paine ja pakkasnesteen määrä.

Voisiko siellä olla ilmaa jossain jumissa?

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

piitsu

Lainaus käyttäjältä: Alppuu - heinäkuu 04, 2018, 21:52:24
Ei se varmaan vielä lämmennyt tarpeeksi keittääkseen... jostain jäänyt luku ~130 astetta mieleen, ennen kun keittää. Keittolämpötilaan vaikuttanee paine ja pakkasnesteen määrä.

Voisiko siellä olla ilmaa jossain jumissa?
termostaatin vaihdon yhteydessä vaihdettu nesteet uusiin, vanhan nesteet oli vielä ihan normaalin näköiset koska moottorin vaihdossa kaikki nesteet uusittiin, uudessa moottorissa jäähdytin nesteet oli käytössä noin 10tkm ennen tätä. jossakin on sähkövika tai joku oikosulku tai vastaava mutta ei ole tietotaitoa ja laitteita etsiä vikaa

Alppuu

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Shamsa

Kansivian puolelle kallistuisin kans..
Tuleeko lämmittimestä muuten kuumaa kun lämpötila käy 'tapissa'?
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

datsunpower

Lainaus käyttäjältä: piitsu - heinäkuu 04, 2018, 18:28:53
Moro! Oisko kellään ollu samanlaista ongelmaa primerassa? Lämpömittari nousee tappiin asti ja ajotietokone ilmoittaa että moottori ylikuumenee mutta silti kone ei keitä, kun käy pellin alta koittaa syylärin putkia niin missään ei oo painetta niinkuin että se kone keittäisi. Kaasupoljinta painamalla lämpötila laskee ja kun kaasun päästää takas ylä asentoon niin moottorin lämpötila mittari nousee
takaisin ylärajaan. lämpöanturi ja termostaatti vaihdettu.

-voiskko johtosarjassa olla vikaa jossain vai mistä se hakee tälläisen "häiriön" ?
-ecu? <- toivottavasti ei tämä ole rikki...

nissan primera -04, QG18DE, moottori vaihdettu.

Miten nopeasti se mittarin viisari nousee sinne "tapppiin"? Heti kun virrat kääntää päälle vai jonkun pidemmän ajan kuluttua?


Maadoitus vialta haiskahtaisi...
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Jylppy

Jos moottori oikeasti ylikuumenee, niin näyttöön pitäisi tulla "OVERHEATING"/tms. varoitusteksti. Tällöin jäähdytysnesteen lämpötila on n. 119oC.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

piitsu

Lainaus käyttäjältä: datsunpower - heinäkuu 05, 2018, 09:01:21
Lainaus käyttäjältä: piitsu - heinäkuu 04, 2018, 18:28:53
Moro! Oisko kellään ollu samanlaista ongelmaa primerassa? Lämpömittari nousee tappiin asti ja ajotietokone ilmoittaa että moottori ylikuumenee mutta silti kone ei keitä, kun käy pellin alta koittaa syylärin putkia niin missään ei oo painetta niinkuin että se kone keittäisi. Kaasupoljinta painamalla lämpötila laskee ja kun kaasun päästää takas ylä asentoon niin moottorin lämpötila mittari nousee
takaisin ylärajaan. lämpöanturi ja termostaatti vaihdettu.

-voiskko johtosarjassa olla vikaa jossain vai mistä se hakee tälläisen "häiriön" ?
-ecu? <- toivottavasti ei tämä ole rikki...

nissan primera -04, QG18DE, moottori vaihdettu.

Miten nopeasti se mittarin viisari nousee sinne "tapppiin"? Heti kun virrat kääntää päälle vai jonkun pidemmän ajan kuluttua?


Maadoitus vialta haiskahtaisi...
siis lämmöt nousee heti ku avaimeen koskee ja vääntää vaan virrat ON asentoon jo silloin voi lämpömittari nousta tlä asentoon ja ajotietokone ilmoittaa että moottori tlikuumenee vaikka auto ei ole edes käynnissä.

piitsu

Lainaus käyttäjältä: Jylppy - heinäkuu 05, 2018, 09:35:01
Jos moottori oikeasti ylikuumenee, niin näyttöön pitäisi tulla "OVERHEATING"/tms. varoitusteksti. Tällöin jäähdytysnesteen lämpötila on n. 119oC.
juurikin tämä teksti tulee mutta moottori ei ole ylikuumentunut, jos tämä tulee ajossa niin kurvaa lähimmälle bussi pysäkille ja käyttää virrat pois ja starttaa auton uudestaan käyntiin niin lämmöt on taas normaalit kunnes seuraava lämpömittarin sekoilu tapahtuu.

Alppuu

Eikö tätä ole silleen testailtu että käytetään moottoria tyhjäkäynnillä/korotetulla ja katsotaan josko paisariin tulee kuplia?

Vaihda jäähdyttimen korkki, niissäkin on usein ongelmaa eikä maksa paljoa kokeilla toista.


When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Alppuu

Lainaus käyttäjältä: piitsu - heinäkuu 06, 2018, 09:09:55
Lainaus käyttäjältä: datsunpower - heinäkuu 05, 2018, 09:01:21
Lainaus käyttäjältä: piitsu - heinäkuu 04, 2018, 18:28:53
Moro! Oisko kellään ollu samanlaista ongelmaa primerassa? Lämpömittari nousee tappiin asti ja ajotietokone ilmoittaa että moottori ylikuumenee mutta silti kone ei keitä, kun käy pellin alta koittaa syylärin putkia niin missään ei oo painetta niinkuin että se kone keittäisi. Kaasupoljinta painamalla lämpötila laskee ja kun kaasun päästää takas ylä asentoon niin moottorin lämpötila mittari nousee
takaisin ylärajaan. lämpöanturi ja termostaatti vaihdettu.

-voiskko johtosarjassa olla vikaa jossain vai mistä se hakee tälläisen "häiriön" ?
-ecu? <- toivottavasti ei tämä ole rikki...

nissan primera -04, QG18DE, moottori vaihdettu.

Miten nopeasti se mittarin viisari nousee sinne "tapppiin"? Heti kun virrat kääntää päälle vai jonkun pidemmän ajan kuluttua?


Maadoitus vialta haiskahtaisi...
siis lämmöt nousee heti ku avaimeen koskee ja vääntää vaan virrat ON asentoon jo silloin voi lämpömittari nousta tlä asentoon ja ajotietokone ilmoittaa että moottori tlikuumenee vaikka auto ei ole edes käynnissä.

Siis kylmällä, lämpimällä vai kuumalla koneella?
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

piitsu

Lainaus käyttäjältä: Alppuu - heinäkuu 06, 2018, 15:53:39
Lainaus käyttäjältä: piitsu - heinäkuu 06, 2018, 09:09:55
Lainaus käyttäjältä: datsunpower - heinäkuu 05, 2018, 09:01:21
Lainaus käyttäjältä: piitsu - heinäkuu 04, 2018, 18:28:53
Moro! Oisko kellään ollu samanlaista ongelmaa primerassa? Lämpömittari nousee tappiin asti ja ajotietokone ilmoittaa että moottori ylikuumenee mutta silti kone ei keitä, kun käy pellin alta koittaa syylärin putkia niin missään ei oo painetta niinkuin että se kone keittäisi. Kaasupoljinta painamalla lämpötila laskee ja kun kaasun päästää takas ylä asentoon niin moottorin lämpötila mittari nousee
takaisin ylärajaan. lämpöanturi ja termostaatti vaihdettu.

-voiskko johtosarjassa olla vikaa jossain vai mistä se hakee tälläisen "häiriön" ?
-ecu? <- toivottavasti ei tämä ole rikki...

nissan primera -04, QG18DE, moottori vaihdettu.

Miten nopeasti se mittarin viisari nousee sinne "tapppiin"? Heti kun virrat kääntää päälle vai jonkun pidemmän ajan kuluttua?


Maadoitus vialta haiskahtaisi...
siis lämmöt nousee heti ku avaimeen koskee ja vääntää vaan virrat ON asentoon jo silloin voi lämpömittari nousta tlä asentoon ja ajotietokone ilmoittaa että moottori tlikuumenee vaikka auto ei ole edes käynnissä.

Siis kylmällä, lämpimällä vai kuumalla koneella?
——
Kylmällä ja ajetulla koneella

datsunpower

Tarkasta ja puhdista vaikka hiomapaperilla akun ja rungon, sekä moottorin ja rungon väliset maadoitukset.
Moottorinohjauksen maadoitukset ovat imusarjassa, tarkasta ja puhdista nekin.

Jos ei auta niin sitten miettimään asiaa siltä pohjalta, että anturi toimii siten, että vastusarvo laskee korkeammassa lämpötilassa... täydellinen oikosulku laukaisee kuitenkin vikakoodin.

Onko vikakoodit luettu? Anturin antaman vastus arvon mittaus ECU:n navoilta?
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

mies51

Lainaus käyttäjältä: datsunpower - heinäkuu 07, 2018, 01:57:35
Tarkasta ja puhdista vaikka hiomapaperilla akun ja rungon, sekä moottorin ja rungon väliset maadoitukset.
Moottorinohjauksen maadoitukset ovat imusarjassa, tarkasta ja puhdista nekin.

Juuri näin; akun miinuskaapeli saattaa olla hapettunut lähes poikki. Kaverin Allu jäi tielle, kun oli hapettunut poikki moottorin puoleisesta liittimestä.

KallunginJanne

Moikka,

Meikällä on kans välillä omassa P12 Nissanissa käyny nuin että lämmöt käy tapissa, mutta kun käyttää puhaltimet täysillä lämpimän puolella laskee ja pysyy sen jälkeen normaalissa. Kerran lämpimällä kelillä humppasi vähän korkeammalla ja normaalin välillä. Voisko johtua vesipumpusta taikka termarista? Paisarista nesteet häviää kyllä jonnekki.