Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Almera N16 1.5 B man 02

Aloittaja 1make, kesäkuu 28, 2018, 18:55:34

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

1make

Miten olette irroittaneet, vaihdelaatikon puoleisen vetonivelen, se pidempi, pitääko ottaa vaihdelaatikon kannake pois?.

mies51

Ei tarvitse irroittaa mitään kannakkeita. Vetoakselin ulomman pään mutteri irti pyörän ollessa maassa, jarru ja vaihde päällä. Sitten pyörä ylös. Alustapukki tai jotain alle tai nosturille. Iskarin alapään pultit pois. Sitten alapallonivelestä irti tai helpompi on raidetangon ulkopää. Sitten saa akselin ulos pyörännavasta. Astia alle, koska vaihteistoöljyä voi tulla ulos. Sitten vetoakselin sisäpää ulos joko isolla meisselillä tai sorkkaraudalla vääntämällä.
Nissanissa ainakaan ei ole lujassa se vetonivelen pää vaihteistossa. Ja takaisin se menee, kun vain akseli suorassa tökkäät perille, että tarttuu varmistinrenkaallaan. Pään mutterissa ei ole lukkosokkaa vaan lukitaan taltalla vasaralla lyömällä mutterin reuna sisäänpäin.

1make

Kysyin näköjään vähän huonosti, Vaihdoin jo lyhyemmän puolen nivelet!,  kyse oli siitä, kun nivel on tiukassa, vaihdelaatikossa, en saanut kammettua niveltä irti laatikosta, tosin varmaan johtui siitä että tein sen makuulla auton alla.

Jonttula

Lainaus käyttäjältä: 1make - kesäkuu 28, 2018, 20:58:08
Kysyin näköjään vähän huonosti, Vaihdoin jo lyhyemmän puolen nivelet!,  kyse oli siitä, kun nivel on tiukassa, vaihdelaatikossa, en saanut kammettua niveltä irti laatikosta, tosin varmaan johtui siitä että tein sen makuulla auton alla.

Joo meil oli toisessa allussa kans pirun tiukassa toinen puoli kun laatikkoremppaa aikanaan tehtiin. Tosiaan kyllä se menee juuri kuten mies51 tuossa sanoi että ei tarvi mitää tukia irrotella. Tulee ihan vetämällä ulos mut sorkkarauta tai vastaava voi olla kova sana jos ei muuten tahdo tulla.

Alppuu

#4
Lainaus käyttäjältä: mies51 - kesäkuu 28, 2018, 19:57:26
Ei tarvitse irroittaa mitään kannakkeita. Vetoakselin ulomman pään mutteri irti pyörän ollessa maassa, jarru ja vaihde päällä. Sitten pyörä ylös. Alustapukki tai jotain alle tai nosturille. Iskarin alapään pultit pois. Sitten alapallonivelestä irti tai helpompi on raidetangon ulkopää. Sitten saa akselin ulos pyörännavasta. Astia alle, koska vaihteistoöljyä voi tulla ulos. Sitten vetoakselin sisäpää ulos joko isolla meisselillä tai sorkkaraudalla vääntämällä.
Nissanissa ainakaan ei ole lujassa se vetonivelen pää vaihteistossa. Ja takaisin se menee, kun vain akseli suorassa tökkäät perille, että tarttuu varmistinrenkaallaan. Pään mutterissa ei ole lukkosokkaa vaan lukitaan taltalla vasaralla lyömällä mutterin reuna sisäänpäin.

Pitääkö irrottaa alapallosta tai raidetangosta? N15 ei tarvitse. Iskarin alapään vaan irrottaa ja kääntää linkkuun, niin tulee ulos/menee sisään.

-edit-

How to replace drive shaft Nissan Almera years 1995 to 2006


When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4