Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Datsun 100A ja alustanumero/vuosimallin selvitys

Aloittaja Osmo_, heinäkuu 01, 2018, 09:27:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Osmo_

Pitäisi käydä laittamassa toi Datsuni omiin nimiin. Vuosimalli vaan on hakusessa. Onko olemassa jotain opasta, että mikä vuosimalli on runkonumerosta runkonumeroon?
Jos ei ole, niin tuntomerkkejä autosta: Isot takavalot, rautalenkkiin kiinnitettävät turvavyöt, ei takalasin lämmitintä, lämmityslaite kaksnopeuksinen, ja kellon/rundarin reiässä N -kirjaimella oleva lätkä. En tiedä että mikä kaikki on kaikissa malleissa, mutta ainakin mustassa on lukkoklipulliset vyöt.

nabco

Eikö vuosimalli selviä katastuskonttorilla?, vuosi -74 voisi olla lähellä, kun esim. -75 vuotisissa monesti oli jo takalasinvastukset
"Ei kaikki ruostunut ole romua"  100A LE10, 120A LF10, 140A LN10, 120Y LB210, 150Y LB310, -89 Hiase. Järvellä Evinrudet Sportwin -71 ja Fisherman -65

mikan

Nyt pitää erottaa kaksi asiaa, eli milloin auto on valmistettu ja milloin se on rekisteröity. Noiden kahden ajan välillä voi olla suuri ero, jopa vuosia.

Rekisterinumerolla tai runkonumerolla saa auton historiatiedot joko Trafista tai Kansallisarkistosta, riippuen siitä kuinka kauan auto on ollut pois kilvistä.

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

AnttiA

Juuri noin kun Mika kirjoittaa.
100A E10 versiota tehtiin tehtaalla viimeiset vuonna 1975, kun F-II mallia aloitettiin valmistaa jo 1974.

Suomessa rekisteröitiin uusina E10 vielä 1979.
Syynä oli se, ettei uusi F-II malli kalliimpana ja samalla tekniikalla saanut kovin hyvää suosiota.
Maahantuoja keräili maailmalta (ainakin Hollannista ja Norjasta) myymättä jääneitä autoja Suomeen ja laittoi niihin pikku lisämausteita, takalasin lämmitintä, pisarapeiliä, aluvannetta jne. Viimeiset tosiaan rekisteröity uutena Suomessa 1979.

Näissä uusimmissa joudutaan katsastuksessa tekemään päästömittauksetkin, vaikka ne on 1975 valmistettuja.

Eli satiainen oli suosittu auto meillä.