Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Nissan Primera p11

Aloittaja poke82, kesäkuu 09, 2018, 11:06:26

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

poke82

eli minulla on sellainen ongelma tuon primeran kanssa kun moottori lämpenee normaaliin lämpöön niin
tasaisilla kierrokosilla pidettäessä noin 1500-2000 kierrokset alkaa humpaan edestakaisin siinä kieros lukuken välissä
ja tekee sitä vapaalla ja ykkösellä ajaessa tietysti nykii kun tekee sitä

datsunpower

Mikä moottori ja minkä vuosimallin auto?
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

poke82


poke82

#3
Voisi tuo vika olla että käy liian laihalla seoksella. Jos joku antura lämmettyä säätää liian laihalle seoksen?

poke82

pientä päivitystä onglemman. ilmamassamittari ja kaasuläppä tunnistimen vaihdettu/kokeiltu toisesta toimivasta autosa
ja osa jonka nimeä en tidä mutta on siinä ilmamassamittarin ja ilma putken alla
tuon näköinen osa. eikä vieläkään vika poistunut
https://www.dropbox.com/s/86z3wuky9h4p95d/IMAG0104.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/kt0kf8rrw5lrt5h/IMAG0103.jpg?dl=0

Alppuu

#5
Mitä tuo sitten haittaa, kuka pitää tyhjäkäynti kierroksia 1500-2000 tai ajaa sillä pitkiä matkoja ykkösellä?

Olisikohan esim. ykkösellä ajaessa fuel cut -raja tuossa 1500rpm?
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

shamrock

Tuskin mitään rajaa sentään on tuossa 1500 rpm, kyllähän koneen pitää ymmärtää kiihdytyskin johonkin 4000 rpm asti. Mutta jos tasakaasulla ajelee noilla kierroksilla ykkösellä, niin vaijerikaasukoneissa jo moottorin tukikumitkin aiheuttaa toisinaan ihan hillitöntä nykymistä. Se jää hakkaamaan siihen syötön ja syötön katkomisen rajamaille, eikä kuskin jalka todellakaan pysty seuraamaan tilannettaa vaan pelkästään pahentaa asiaa. Vain kaasun nosto tai kunnon polkaisu katkaisee tuon syklin.

poke82

kyllähän tuo vittumainen on kaupungissa ajaa
ja katsastus mies itki kun on pitää yli 2000 kierroksen ottaa pakokaasut

Alppuu

#8
Lainaus käyttäjältä: shamrock - heinäkuu 16, 2018, 19:19:16
Tuskin mitään rajaa sentään on tuossa 1500 rpm, kyllähän koneen pitää ymmärtää kiihdytyskin johonkin 4000 rpm asti. Mutta jos tasakaasulla ajelee noilla kierroksilla ykkösellä, niin vaijerikaasukoneissa jo moottorin tukikumitkin aiheuttaa toisinaan ihan hillitöntä nykymistä. Se jää hakkaamaan siihen syötön ja syötön katkomisen rajamaille, eikä kuskin jalka todellakaan pysty seuraamaan tilannettaa vaan pelkästään pahentaa asiaa. Vain kaasun nosto tai kunnon polkaisu katkaisee tuon syklin.


Tarkoitin, että kun ykkösellä moottorijarruttaa, niin kun kierrokset laskee 1500, polttoaineensyöttö menee takaisin päälle ja silloin nykäisee.



When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Alppuu

Lainaus käyttäjältä: poke82 - heinäkuu 16, 2018, 19:32:28
kyllähän tuo vittumainen on kaupungissa ajaa
ja katsastus mies itki kun on pitää yli 2000 kierroksen ottaa pakokaasut

Melko epäselvää suomea, mutta.. alussa kerroit kierrosten humpaavan 1500-2000 välissä, mutta nyt kerrot, että katsastusmies itkee yrittäessään suorittaa päästötestiä yli 2000 kierroksella?

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

poke82

sanoin myös että tekee sitä vapaalla ja ykkösellä :'(

Totenkopf

Antaa katsastusmiehen itkeä.
-14 Juke 1.6 DIG-T
-88 VAZ 21013 (kesäauto)
-88 VAZ 2104 (projekti)
-90 VAZ 21051 (projekti)

shamrock

Lainaus käyttäjältä: Alppuu - heinäkuu 17, 2018, 00:36:48
Lainaus käyttäjältä: shamrock - heinäkuu 16, 2018, 19:19:16
Tuskin mitään rajaa sentään on tuossa 1500 rpm, kyllähän koneen pitää ymmärtää kiihdytyskin johonkin 4000 rpm asti. Mutta jos tasakaasulla ajelee noilla kierroksilla ykkösellä, niin vaijerikaasukoneissa jo moottorin tukikumitkin aiheuttaa toisinaan ihan hillitöntä nykymistä. Se jää hakkaamaan siihen syötön ja syötön katkomisen rajamaille, eikä kuskin jalka todellakaan pysty seuraamaan tilannettaa vaan pelkästään pahentaa asiaa. Vain kaasun nosto tai kunnon polkaisu katkaisee tuon syklin.


Tarkoitin, että kun ykkösellä moottorijarruttaa, niin kun kierrokset laskee 1500, polttoaineensyöttö menee takaisin päälle ja silloin nykäisee.

No ihan varmasti nykäisee kun ykkösellä moottorijarruttaa. Se nyt kuitenkin on tilanne jota ei normaalissa elämässä edes tule esiin juuri koskaan. Ehkä kuitenkin referenssinä ihan hyvä, jos yritit kuvailla tuota esimerkkinä siitä miten vika esiintyy ... mutta selliaista autoa ei ole mulle tullut vieä vastaan, että jos ykkösellä ajelee 1500-2000 alueella ja kiihdyttää/moottorijarruttaa vuorotellen, ettei nykisi ... kyllä ne tuossa tilanteessa yleensä hakkaa niin saatanasti että tuntuu että hajoaa :D