Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Qashqai ja outo jollotus

Aloittaja Tinsdale, kesäkuu 05, 2018, 19:27:47

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tinsdale

Moi!

Kyselen isäni pulolesta oisko jollain ollu samaa ongelmaa. Eli potilas on Qashqai vuosimallia 2009 ja koneena 2-litranen bensa.
Ongelma on outo jollotus edessä kun vauhtia on noin 60-80km/h. Yli tai alle niin tämä oikein soiva jollotus häviää.

Isä osti juuri uudet renkaat niin epäilin niitä ensin mutta nyt on kokeiltu toisilla renkailla mutta vika tuntuu pysyvän.
Seuraavaksi epäilin laakeria mutta kun nostin auton ylös niin en ainakaan rengasta heiluttamalla tuntenut yhtään klappia... Voiko välys olla niin pieni että sitä ei tunne mutta ääntää jo pahasti?

Onko muita ideoita tai kenelläkään tullut vastaan samaa?

-Tomi

Alppuu

#1
Voi se laakerikin olla, vaikka välystä ei tunnu. Paljonko ajettu?

Joku on sanonut kun pyörittää rengasta ja pitää jousesta kiinni, niin voipi tunnustella jos värisee.

Pari laakeria on itse tullut todettua vain hurisevasta äänestä kun rengasta pyörittää, että sikäli jos kuulo on kunnossa.

Vähän erikoista se että kuuluu vain tuossa nopeudessa...muuttuuko ääni kun autolla kääntyy suuntaan tai toiseen?


When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Nissani93

Omassa P12 primerassa alkoi myös kuulua eräänlaista ulinaa lopputalvesta, epäilin sillon jarruja mutta uudet levyt ja palat ei auttaneet. Ajan mittaan ääni on ehkä hieman voimistunut, eikä siellä taida muita vaihtoehtoja olla kun laakeri.

Tinsdale

Kääntymisellä ei tunnu olevan minkäänlaista vaikutusta.

Kyyditin muutamaa kaveria ja heidän mielestä se ääni kuuluu pienemmissä ja isoimmisakin vauhdeissa mutta on pahimmillaan juuri noissa 60-80kmh nopeuksissa missä itse sen kuulen eli ilmeisesti oma kuulo huijaa...

Tätä laakeri-jousi tekniikkaa kokeilen ja alan itsekkin taipumaan siihen laakeriin. Kävin kysymässä paikallisesta varaosaliikkeestä niin 185€/kpl. Rahaahan se vaan on mutta jos nyt kummallekkin puolelle laittaa 185€ ja vika ei olekkaan siinä niin oishan tuolla kaljaakin saanut... :D

Mutta minä jatkan tutkimuksia... Kiitos vastauksista.

mies51

Onkohan etu-aurauskulmat kunnossa? Jos auraus väärä, niin se kuormittaa etupyörien laakereita ja silloin voi tulla ylimääräistä ääntä. Rasittaa lakereita.