Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Nissan Primera P12 ei ota kierroksia(vikakoodit p1122 ja p1126)

Aloittaja Pargaspoliisi, toukokuu 24, 2018, 17:17:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mies51

Onko auton akkukaapelit tarkistettu. Varsinkin akun miinuskaapeleiden kunto akusta moottorintaivaihteistonkylkeen ja autonrunkoon Ota liitinruuvit irti ja viilaa/hio kosketuspinnat kirkkaiksi, ja taivuta liitintä onko johto hapettunut poikki liittimen juuresta. Jos ei kaikki auton maadoitukset ole suunnilleen nollassa voltissa akun miinukseen nähden, anturit näyttää väärin ja toiminta sekaisin.

tasso

päivitelläämpäs taas vähän taas kun jaksaa kiinnostaa nissanin ropaus..... ;)  elikkäs tässä kaikki on tehty tuloksetta.....

Lamdaa irroiteltu, katalysaattoria koputeltu, kaasuläppäkoteloa vaihdeltu ees taas ja siinä olevaa liitintä irroiteltu, kaasupoljinta vaihdeltu,

maffia irroiteltu ja tarkasteltu(ei putsattu vielä millään aineilla), konehuoneessa releitä ja sulakkeita tarkasteltu ja vaihdeltu päikseen, ecua

laitettu korjaukseen, käyty sulakkeita ja releitä läpi, laitettu takavalon maajohtoa, hankittu uusi käytetty ecu, liittimiä konehuoneessa

tarkisteltu, epäilty nokka-akselianturi, kampiakseli anturia....ja kaikki tähän asti olevat kokeilut turhia. :o

ainoo asia mikä painaa mieltä se että jos ecussa olikerta  jotain vikana niin pitäisikö kaasuläppää ja toista poljinta kokeilla?  ja se että mitä

tässä on korjauspajoilla käy kyselemässä niin mitään kaasuläpän relettä ei pitäisi olla ::), vain moottorin ohjausyksikön rele vai oliko se

sulake.....en muista enään :) :) kuvitellaan että kaasuläppäkotelossa olisi vikaa niin voisiko koodi 1122 tai 1126 liittyä siinä olevaan

moottoriin?

ja jos kerta luultavasti ecuun asti tulee virta ja siitä eteenpäin( mikäli näin maalaisjärjellä miettii) ainakaan kaasuläpälle ei...jotain 0,16

amppeeria tais tulla kun mittailtiin siihen kaasuläppäpistokkeeseen,

niiiiiin voisiko olla johtosarjassa häikkää ja vaihtoa vaille ::)

tämmöstä tänään......

chery

Nissan Cherry 1.5 N12 5D -86
Nissan Almera 1.4 N15 -98
Nissan Maxima 2.0 aut. A32 -97
Nissan Maxima 3.0 aut. A33 -04

tasso


tasso

Putsasin maffin ja samalla kaasuläpän....ongelma ei ratkennu silläkään. Pikkuvika varmaan mutta tuntus olevan kiven alla. Kaasu pitää kyllä sopeuttaa sen tiedän mutta asia ei muuttunut mihinkään suuntaan🤔

Nugetti

Tuleeko siis ECU:n päässä kaasuläppäkotelolle johtavalle nastalle oikeita lukemia, mutta kaasuläppäkotelolla ei näy mitään tai huomattavasti vähemmän? Yleensä näissä anturiasioissa mittaillaan jännitettä, ei virtaa, mutta toki johtosarjan virrankantokykykin on hyvä testata.

Omaatko tehtaan korjausoppaan? (FSM)

tasso

Todennäköisesti ei. Mittailtu ja saatiin jotai 16 tai 0.16 millivolttia/amppeeria...jompikumpi en nyt muista mutta jopkatapauksessa naapurimies joka on sähköalan ammattilainen kerto että ei tuu virtaa riittävästi. Paljonkohan siihen eculta tulevalta johdolta kuuluisi tulla virtaa kaasuläppään laitettavaan pistokkeesen?

Nugetti


tasso

Emc:n releen löysin .....ja eikös se meinaa jos se naksuu niin virta kulkee ecu:lle asti?eli kulkeeko virta tässä tapauksessa  akulta sulakkeelle( akun viereiseen sulakeboxiin joka ehjä ), siitä releelle sulakerasiaan (ratin alapuolella olevaan ), siitä emc releelle ( boka naksuu ) ja ecuun ja siitä eteen ei mene kaasuläpälle ollenkaan koska läppä ei liiku kuin sormivoimin🤔 ecukin on vaihtolaite ja piyäisi toimia....katkos on siis jossain ecun ja läpän välillä.

tasso

Taas uusia ideoita....https://www.autocodes.com/p1126_2001_nissan_maxima.html  ja https://www.autocodes.com/p1126_2005_infiniti_g35.html tuohon ensimmäuseen sopisi se kun myös jäähdytinnestettä hävinnyt niin että on aikalailla minimissä( täys kuitenkin aikaisempaa) ja tuo toinenhan osuis aikalailla lähelle. Olisko näin?

Jylppy

Lainaus käyttäjältä: tasso - syyskuu 09, 2019, 03:19:01
Taas uusia ideoita....https://www.autocodes.com/p1126_2001_nissan_maxima.html  ja https://www.autocodes.com/p1126_2005_infiniti_g35.html tuohon ensimmäuseen sopisi se kun myös jäähdytinnestettä hävinnyt niin että on aikalailla minimissä( täys kuitenkin aikaisempaa) ja tuo toinenhan osuis aikalailla lähelle. Olisko näin?

Tuo toinenhan on juurikin se sama vika, josta mainitsin jo aiemmin. Eli kaasuläpän moottorin ohjausreleen sulake/itse rele on sökö, tai johdotuksissa on häikkää. Tuon releen sijainti on tehtaan service manuaalin mukaan siellä kojelaudan alla sulakeboksissa. Ellei sitä siellä ole, niin sitten on hankala sanoa missä se sijaitsee.

Jos vikakoodi P1126 on järjestelmässä, niin auto menee ns. fail-safe modeen, eli ei ota normaalisti kierroksia.

[ylläpito on poistanut yli vuoden vanhat liitteet levytilan säästämiseksi]
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

tasso

Vika löyty johdotuksista👍 taas pelittää vaikka aikaa menikin✌

wilhos

kiinnostaisi tietää missä johdoissa se vika loppujen lopuksi oli

Volvomania

Sekin kiinnostais, että oliko kyseessä 1,6 vaiko 1,8 kone ja paljonko autolla on ajettu?. Voisi olettaa, että vanhaan tulee kaikenlaisia vikoja, mutta kun tietäisi edes suurinpiirtein, millä kilomereillä alkaa mikäkin paikka oireilemaan? 
Nissan King Cab 4x4, Datsun 240Z. Nissan Primera 1.8. Nissan Ariya Advance.