Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

P12 vm-03 flektit ei toimi

Aloittaja makepp, elokuu 07, 2008, 17:42:47

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

makepp

Kummatkaan flektit eivät toimi vaikka lämmöt nousee, eivätkä lähde päälle ilmastoinnin ollessa toiminnassa ?!
Mistä flekteille tulee ohjaus, sulakkeet ovat ehjiä ??

Tare

LainaaKummatkaan flektit eivät toimi vaikka lämmöt nousee, eivätkä lähde päälle ilmastoinnin ollessa toiminnassa ?!
Mistä flekteille tulee ohjaus, sulakkeet ovat ehjiä ??
Flektille on anturi syylärin jommassakummassa päädyssä, josta moottorit maadoittuvat, kun lämpötila nousee tarpeeksi korkealle. Voisit kokeilla puhdistaa anturin liittimet, yleensä hapettuvat, jolloin pyöriminen tyssää maadotuksen puutteeseen. Toisaalta, jos olet joutunut joskus kaatamaan pelkkää vettä syyläriin, niin kerää karstaa anturin laelle, joka haittaa lämmön pääsyä anturi-elementtiin toimiakseen.
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

juhakai

Itsellä on P12/2005. Onko tuo anturi jäähdyttäjän kuskin puolella? Siinä on alumiininen pieni säiliö, jonka päässä on jokin anturi. Liittimessä on kolme nastaa. En ole löytänyt muutakaan mahdollista paikkaa moottorin kyljestä.

datsunpower

Alumiini pönttö on ilmastoinnin kuivain.. älä mene sitä nykimään.
P12 korisessa flektien pitäisi kyllä olla moottorinohjauksen ohjauksessa.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

juhakai

#4
Kiitos nopeasta vastauksesta. Mistä mahdan löytää tuon paikan?

datsunpower

Lainaus käyttäjältä: juhakai - kesäkuu 07, 2018, 12:32:19
Kiitos nopeasta vastauksesta. Mistä mahdan löytää tuon paikan?
Mitä paikkaa tarkoitat? Moottorinohjausta? ECU on hanskalokeron takana, mutta sille laatikolle ei "normaali kuolevainen" pysty tekemään oikeastaan mitään... ECU siis antaa flekteille ohjelman mukaan käyntiluvat moottorinlämpötila-anturin arvon perusteella. Autossa ei siis ole erillistä (vanhanaikaista) lämpökytkintä ohjaamassa flektejä.
Se vika on luultavasti jossain ECU:n ja flektien välillä ohjauspiirissä tai päävirtapiirisä.

Tarkasta vielä sulakkeet, liittimet ja releet. Joissakin flekteissä itsessään saattaa olla lämpösuojakytkimet, mutta siitä en kyllä ole varma.





Mistä Tare olet tuon syylärin päässä olevan lämpötila-anturin keksinyt? Kun en sellaista mielestäni ole kytkentäkaavioista löytänyt.. voihan kyllä olla, että en vain ole kiinnittänyt siihen huomiota.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.