Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Nissan n16 ei käynnisty

Aloittaja Maukenis, toukokuu 21, 2018, 14:01:02

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Maukenis

Eli oli perinteinen ketjun venyminen.
Ketju vaihdettu mutta ei
Käynnisty enään.
Jako merkit on kohdillaan
onko mahdollista että kampiakselin ratas eri kierroksella????

Maukenis


Nugetti

Kampuran rattaassakin pitäis olla oma jakomerkkinsä, jonka pitäisi osoittaa värjättyyn ketjulenkkiin samaan aikaan kuin nokkapyörien merkit on kohdillaan.

Kaikki antureiden liittimet ja maajohdot paikallaan..? Saako bensaa, kipinää?

Maukenis

Juu tuli alamerkkikin kohilleen.
Lähinnä mietin että kiertääkö ala ratas kaksi kierrosta ja yläpää kierroksen??? niin voiko olla
alhaalta eri kierroksella???

Shamsa

Jos pyöräytät kampiakselia 360 astetta, yhden kierroksen niin männät on samassa asennossa kuin mistä aloitit, sillä ei ole merkitystä.

Siinä olet oikeilla jäljillä että kampiakseli pyörii 2x nopeudella verrattuna nokka-akseleihin.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Maukenis

Pitääpä huomenna käyttää vielä
auki jakopää ja katsoa jos kuitenkin hypännyt ketju pieleen

Maukenis

Jako oli pielessä
Jostain syystä päässyt pomppaamaan josko toisella
kertaa onnistuisi

Maukenis

Ei kyllä käynnisty vieläkään
Onko kukaan mittaillut kampiakselin tunnistinta mitä arvoja tulisi näyttää?

Maukenis

Netistä löytyi yleisihjeet mittaukseen anturi sökö

Maukenis

Nyt menee nissani vielä mystisemmäksi saa pensaa
antaa kerran kipinän niin että
auto hörähtää mutta sitten katkeaa kipinöinti hetken odottelee taas yksi kipinä ja ei mitään.
Onko kenellekkään tutun kuuloista oiretta???

Maukenis

Tulipa katsottua vaihteeksi vikakoodit nyt antaa p0340
Nokantunnistin

sbm

En ole ketjua joutunut vaihtamaan, mutta jos jotain pitäisi arvata niin veikkaisin että ketju ei ole pysynyt merkissään ja nokka väärässä asennossa.

Selvisikö miksi ketju oli pompannut aiemmin pois merkistä?
Kiristimessä vikaa?
Jossain oli että pitäisi konetta pyöräyttää pelkällä startilla ilman sytytyspuolia ensin ja tämän jälkeen vasta oikea startti. Mutta tämä vain arvailua.

Maukenis

Ei selvinnyt ekalla kerralla miksi hyppäsi.

Avasin venttilikopan ja nokat keskenään merkeissä kuinkas voi tarkistaa ilman purkamatta kampiakselin merkin
Saako esim jotenkin noilla hihnapyörän merkeillä katsottua???

Maukenis

Kampiakselin merkin näki purkamalla hihnapyörän sekä sen  alla olevan holkin ja stefan.
Merkki oli kohillaan.

Pitää laittaa tuo nokan tunnistin tilaukseen.
Vai onkohan jostain keksinyt ajoneston päälle. Kokeilin nollata ei vaikutusta.
Onko näissä tuo nats 2 ???
Jos on niin olisi helppo purkaa kokonaan pois.

Jylppy

Lainaus käyttäjältä: Maukenis - kesäkuu 06, 2018, 08:32:42
Onko näissä tuo nats 2 ???
Jos on niin olisi helppo purkaa kokonaan pois.

On NATS2.

Millä tavalla helppo purkaa?
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

Maukenis

Vai olikohan se nats 1
Missä natsi boksi kojelaudan alta
mäkeen olikohan kahdeksan johtoa joista kolme paria kytketään yhteen ja kaksi jää irti

Maukenis

Tarkistelin itse muistin tuon nats1 ohituksen.

Ilmeisesti näissä nats2 estää tuon polttoaineen saannin ja
autossani pensaa tulee mutta
kipinää ei

datsunpower

Lainaus käyttäjältä: Maukenis - kesäkuu 06, 2018, 09:34:37
Tarkistelin itse muistin tuon nats1 ohituksen.

Ilmeisesti näissä nats2 estää tuon polttoaineen saannin ja
autossani pensaa tulee mutta
kipinää ei
NATS2 ajonesto muuttaa käytöstään mielivaltaisesti. Auto voi välillä jopa lähteä käyntiin ja pyöriä vaivalloista tyhjäkäyntiä, mutta ajamisesta ei kyllä tule mitään missään tilanteessa.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Maukenis

Nyt tilauksessa nokantunnistin
onpa sitten sekin vaihdettu kerta siitä vikakoodia antaa

Maukenis

Tulipa vaihdettua nokantunnistinkin.
Ei anna edelleenkään kuin kerran kipinän.
Eikä anna vikakoodeja.

Mitenkähän ajonesto vikaa kannattaisi alkaa tutkimaan?

Kuuluuko ajonesto valon sammua mittaritaulusta kun laittaa avaimen virtalukkoon???

Tässä sammuu kun vääntää virrat päälle.

datsunpower

Lainaus käyttäjältä: Maukenis - kesäkuu 15, 2018, 19:12:56
Tulipa vaihdettua nokantunnistinkin.
Ei anna edelleenkään kuin kerran kipinän.
Eikä anna vikakoodeja.

Mitenkähän ajonesto vikaa kannattaisi alkaa tutkimaan?

Kuuluuko ajonesto valon sammua mittaritaulusta kun laittaa avaimen virtalukkoon???

Tässä sammuu kun vääntää virrat päälle.
Jos ajonesto on päällä/vikatilassa merkkivalo ei sammu ollenkaan.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Maukenis

Lainaus käyttäjältä: datsunpower - kesäkuu 15, 2018, 20:23:30
Lainaus käyttäjältä: Maukenis - kesäkuu 15, 2018, 19:12:56
Tulipa vaihdettua nokantunnistinkin.
Ei anna edelleenkään kuin kerran kipinän.
Eikä anna vikakoodeja.

Mitenkähän ajonesto vikaa kannattaisi alkaa tutkimaan?

Kuuluuko ajonesto valon sammua mittaritaulusta kun laittaa avaimen virtalukkoon???

Tässä sammuu kun vääntää virrat päälle.
Jos ajonesto on päällä/vikatilassa merkkivalo ei sammu ollenkaan.

Sitten tässä joku mystinen vika
kerran antaa kipinän
ei kenelläkään mitään ajatusta mikä voisi olla.

sbm

Moi,
Jos vikakoodeja ei ole ja ketju merkissään, niin olisko käynyt niin että venttiilit ei toimi niinkuin pitää?

Normaali ilmiö kun siirtää autoa eikä pidä käynnissä pitkään. Vaivaa ilmeisesti muitakin automerkkejä joissa venttiilien jouset on korvattu öljynpaineella toimivalla systeemillä. Kovaa sahausta startilla ja öljypumppu nostaa lopulta paineet kuntoon ja venttiilit toimii taas. Joku viisaampi voi kertoa tarkemmin, koska itsellä ei syvällisempää teknistä ymmärrystä. :)

Voi olla joku muukin vika kun antaa kipinän kerran. Venttiilit kun jumittaa, niin silloin ei itsellä ainakaan kone ole lupaillut yhtään mitään ja saa pyörittää aivan kuollutta moottoria pitkään kunnes lähtee.

datsunpower

Lainaus käyttäjältä: sbm - kesäkuu 18, 2018, 08:53:12
Moi,
Jos vikakoodeja ei ole ja ketju merkissään, niin olisko käynyt niin että venttiilit ei toimi niinkuin pitää?

Normaali ilmiö kun siirtää autoa eikä pidä käynnissä pitkään. Vaivaa ilmeisesti muitakin automerkkejä joissa venttiilien jouset on korvattu öljynpaineella toimivalla systeemillä. Kovaa sahausta startilla ja öljypumppu nostaa lopulta paineet kuntoon ja venttiilit toimii taas. Joku viisaampi voi kertoa tarkemmin, koska itsellä ei syvällisempää teknistä ymmärrystä. :)

Voi olla joku muukin vika kun antaa kipinän kerran. Venttiilit kun jumittaa, niin silloin ei itsellä ainakaan kone ole lupaillut yhtään mitään ja saa pyörittää aivan kuollutta moottoria pitkään kunnes lähtee.
Ei kai nämä mitään formulan moottoreita kuitenkaan ole..  ::)  hydraulisia välyksentasaimia näissä kyllä on (on ollut jo 80-luvulta), mutta ei sentään venttiilien jousia ole jätetty pois.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Maukenis

En nyt kyllä itsekkään venttiileistä lähtis vikaa hakemaan kun tuon kipinän antaa kerran ja sitten loppuu kipinä, hetken odottelu taas kipinä. Mietin että olisko ajon estossa jotain häikkää , eli lähtisiköhän tuo ajon esto silloin päälle kun kipinä katoaa?????

NikookiN

#25
Kerran opelin virtalukon kanssa säheltäneenä isän kanssa, toimii juurikin noin. Hörähtää ja sammuu, virrat pois ja taas hörähtää ja sammuu. Sitä on vain ruvettava purkamaan perus vikapaikat pois, maadotukset, sulakkeet, vikakoodit jos antaa ja perus googlettelulla (1-2h) voi välillä tarpätä.

Mutta jos siis antaa kipinän alussa, niin vois ihmetellä että mikä sen katkasee pois?

Lisäystä, onko toista avainta jo koetettu?
Nissan Primera 2.0 GT -98, VW Transporter T4 2.4d -02 (pitkä)
Toyota Carina II 1.6 -92 (entinen)
Nissan Primera 1.6 -92 (entinen)

Maukenis

Nyt kokeiltu toinen avainkin edelleen sama homma hörähtää kerran, eli katkaisee kipinän, eikö tosiaan kellään moisesta kokemuksia???

mies51

Onkohan ne kampiakselin ja nokka-akselin tunnistimien liittimet ja johdot kunnossa? Itsellä kävi kerran Almeran startin irrotuksen jälkeen, ettei enää startannut, vaikka liittimet oli kytketty. Startin solenoidin päälle lyövä johto oli irroitettaessa lähtenyt irti liittimestä.

Jylppy

Kokeile nyt tätäkin vielä varmuuden vuoksi:

Lainaa
NPOC:n foorumilta löytyi vastaavanlainen vikakuvaus ja siihen korjaus.

- Rattiakselin muovit irti
- Virtalukon kupeessa olevan NATS-anturin boksin valkoinen liitin irti
- Kontaktisprayta liittimeen
- Liitin takaisin kiinni
- Muovit takaisin paikoilleen
- Auto käyntiin ja kovaa ajoa


Itellä ei ainakaan ajoneston valo jäänyt palamaan (joka kerta ainakaan), kun tää ongelma oli päällä.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

Maukenis

Lainaus käyttäjältä: Jylppy - kesäkuu 25, 2018, 18:14:17
Kokeile nyt tätäkin vielä varmuuden vuoksi:

Lainaa
NPOC:n foorumilta löytyi vastaavanlainen vikakuvaus ja siihen korjaus.

- Rattiakselin muovit irti
- Virtalukon kupeessa olevan NATS-anturin boksin valkoinen liitin irti
- Kontaktisprayta liittimeen
- Liitin takaisin kiinni
- Muovit takaisin paikoilleen
- Auto käyntiin ja kovaa ajoa


Itellä ei ainakaan ajoneston valo jäänyt palamaan (joka kerta ainakaan), kun tää ongelma oli päällä.

Juu tämäkin tullut kokeiltua

Juuri mittailin nokan anturin siinä pitäisi kaikki olla ok
Pitää vielä mittailla kampiakselin anturakin huomenissa.