Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Almera N16 starttaa mutta ei käynnisty. Ei edes lupaa.

Aloittaja jonitsi, toukokuu 12, 2018, 10:59:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jonitsi

Elikkäs, alkoi kauan sitten nykimään ajossa. Myöhemmin ei enään lähtenyt kunnolla käyntiin. Startilla sai sahata. Koodi kampiakselin asentotunnistimelle (anturi vaihdettiin). Tästä hetken päästä ei enään lähtenyt käyntiin. Moottori avattiin ja huomattiin että jakoketjun kiristin tullut maksimiin ulos. Vaihdoin ketjusarjan parkkipaikalla 2 pukin varassa (mutta ei ollut helppoa)... Ei lähte vieläkään käyntiin. Mistä hakea nyt vikaa?  >:( Niin ja antaa kipinää, sen testasin eilen ja polttoainepumppu lähtee käyniin. Ei näytä vikakoodejakaan.
Opel Kadett E 1.6i '89, Renault Megane 1.6e '97, Nissan Micra K10 1.2s '92, Nissan Sunny N13 1.6s '89, Renault Megane 2 ph2 1.4i '06

datsunpower

JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

jonitsi

Opel Kadett E 1.6i '89, Renault Megane 1.6e '97, Nissan Micra K10 1.2s '92, Nissan Sunny N13 1.6s '89, Renault Megane 2 ph2 1.4i '06

mies51

Oletko kokeillut sitä vanhaa kammenkulmatunnistinta, jonka ensin vaihdoit? Jospa uusi tunnistin tai katkennut johto sen liittimestä aiheuttaa, ettei ECU tiedä, pitääkö sytyttää ykkönen vai nelonen tai kakkonen vai kolmonen vai sytyttää mitään. Sieltä, mistä korjauksen aloitit, luulis vian löytyvän.

datsunpower

Lainaus käyttäjältä: jonitsi - toukokuu 12, 2018, 11:24:41
Lainaus käyttäjältä: datsunpower - toukokuu 12, 2018, 11:04:47
Eikö olisi voinut jatkaa tässä samassa topicissa? http://www.ncf.fi/smf/index.php?topic=20559.0

Ei.

Jaa.. noh, kuten mies51 jo sanoinkin, niin vika löytyy todennäköisesti sieltä mistä aloitit (tai ainakin vahvasti siihen liittyvästä osasta/asiasta) niin jotenkin olisi ehkä ollut loogisempaa pitää nämä kaikki samassa ketjussa niin ei tarvitsisi selvittää ja kysellä samoja asioita uudestaan, mutta toisaalta hajautettu tieto ei katoa kaikki kerralla  ::)

Ja aloitan sen samojen asioiden kyselyn heti.. eli saako bensaa? Pelkkä PA-pumpun käynnistyminen ei kerro vielä mitään.
Sytytys ja polttoaineensuihkutus ovat sen verran naimisissa keskenään, että jos toinen toimii/saa tarvittavat antiuri tiedot, niin on kyllä oikeastaan toimittava toisenkin ellei ole johdot/maadoitukset/yms. poikki.

Ovatko kaikki maadoitukset kunnossa/paikoillaan?
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

jonitsi

Lainaus käyttäjältä: mies51 - toukokuu 12, 2018, 11:41:34
Oletko kokeillut sitä vanhaa kammenkulmatunnistinta, jonka ensin vaihdoit? Jospa uusi tunnistin tai katkennut johto sen liittimestä aiheuttaa, ettei ECU tiedä, pitääkö sytyttää ykkönen vai nelonen tai kakkonen vai kolmonen vai sytyttää mitään. Sieltä, mistä korjauksen aloitit, luulis vian löytyvän.

Pitää maanantaina kokeilla.
Opel Kadett E 1.6i '89, Renault Megane 1.6e '97, Nissan Micra K10 1.2s '92, Nissan Sunny N13 1.6s '89, Renault Megane 2 ph2 1.4i '06

jonitsi

Lainaus käyttäjältä: datsunpower - toukokuu 12, 2018, 12:17:30
Lainaus käyttäjältä: jonitsi - toukokuu 12, 2018, 11:24:41
Lainaus käyttäjältä: datsunpower - toukokuu 12, 2018, 11:04:47
Eikö olisi voinut jatkaa tässä samassa topicissa? http://www.ncf.fi/smf/index.php?topic=20559.0

Ei.

Jaa.. noh, kuten mies51 jo sanoinkin, niin vika löytyy todennäköisesti sieltä mistä aloitit (tai ainakin vahvasti siihen liittyvästä osasta/asiasta) niin jotenkin olisi ehkä ollut loogisempaa pitää nämä kaikki samassa ketjussa niin ei tarvitsisi selvittää ja kysellä samoja asioita uudestaan, mutta toisaalta hajautettu tieto ei katoa kaikki kerralla  ::)

Ja aloitan sen samojen asioiden kyselyn heti.. eli saako bensaa? Pelkkä PA-pumpun käynnistyminen ei kerro vielä mitään.
Sytytys ja polttoaineensuihkutus ovat sen verran naimisissa keskenään, että jos toinen toimii/saa tarvittavat antiuri tiedot, niin on kyllä oikeastaan toimittava toisenkin ellei ole johdot/maadoitukset/yms. poikki.

Ovatko kaikki maadoitukset kunnossa/paikoillaan?

Suutinten testaus taitaa vaatia koko fuelrailin irroituksen kaikki 4 suutinta kerralla.. Tulppat ei starttaamisesta kastu, että eipä taida bensaa suihkuttaa ollenkaan. Taitaa tuo todennäköinen asentotunnistin vika estää suutinten toiminnan.
Opel Kadett E 1.6i '89, Renault Megane 1.6e '97, Nissan Micra K10 1.2s '92, Nissan Sunny N13 1.6s '89, Renault Megane 2 ph2 1.4i '06

datsunpower

Kipinä ja suihkutus tulevat saman asentotunnistuksen perusteella...
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

jonitsi

Tänään vaihdoin sitten nokalle uuden anturin eli molemmat vaihdettu. Muutaman kerran startissa lupasi, mutta ei käynnistynyt. Kopautin imusarjan päällä olevaan venttiiliin johon tulee kaksi letkua ja starttasin uudelleen niin johan lähti almera käyntiin! Ja käy vielä todella tasaisesti. Mikä tuo kyseinen venttiili on? Googlella en oikein löytänyt vastatusta.  ;D
Opel Kadett E 1.6i '89, Renault Megane 1.6e '97, Nissan Micra K10 1.2s '92, Nissan Sunny N13 1.6s '89, Renault Megane 2 ph2 1.4i '06

Nugetti

Lainaus käyttäjältä: jonitsi - toukokuu 15, 2018, 18:37:06
Tänään vaihdoin sitten nokalle uuden anturin eli molemmat vaihdettu. Muutaman kerran startissa lupasi, mutta ei käynnistynyt. Kopautin imusarjan päällä olevaan venttiiliin johon tulee kaksi letkua ja starttasin uudelleen niin johan lähti almera käyntiin! Ja käy vielä todella tasaisesti. Mikä tuo kyseinen venttiili on? Googlella en oikein löytänyt vastatusta.  ;D
Mahdollisia kohteita on useita, ota kuva tai ympyröi jostain kuvasta kyseinen venttiili. Imusarjan päässä on kaasuläppäkotelo ja tyhjäkäyntiventtiili ym.

jonitsi

En pysty lisätä kuvia! Renault foorumilla saa lisättyä tuosta liitteet mutta ei tässä  ???
Opel Kadett E 1.6i '89, Renault Megane 1.6e '97, Nissan Micra K10 1.2s '92, Nissan Sunny N13 1.6s '89, Renault Megane 2 ph2 1.4i '06

Jylppy

#11
Kenties kuvassa ympyröity osa?

Silloin se on 'evap canister purge volume control solenoid valve'.

This system controls flow rate of fuel vapor from the EVAP canister. The opening of the vapor by-pass passage in the EVAP canister purge volume control solenoid valve changes to control the flow rate. The EVAP canister purge volume control solenoid valve repeats ON/OFF operation according to the signal sent from the ECM. The opening of the valve varies for optimum engine control. The optimum value stored in the ECM is determined by considering various engine conditions. When the engine is operating, the flow rate of fuel vapor from the EVAP canister is regulated as the air flow changes.

COMPONENT DESCRIPTION
The EVAP canister purge volume control solenoid valve uses a ON/OFF duty to control the flow rate of fuel vapor from the EVAP canister. The EVAP canister purge volume control solenoid valve is moved by ON/OFF pulses from the ECM. The longer the ON pulse, the greater the amount of fuel vapor that will flow through the valve.


[ylläpito on poistanut yli vuoden vanhat liitteet levytilan säästämiseksi]
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

jonitsi

Opel Kadett E 1.6i '89, Renault Megane 1.6e '97, Nissan Micra K10 1.2s '92, Nissan Sunny N13 1.6s '89, Renault Megane 2 ph2 1.4i '06

datsunpower

Se vika/kosketushäiriö on ollut jossain muualla... tuo solenoidi ei tee niin isoja asioita moottorille, etteikö se käynnistyisi.

Veikkaan, että kaasuläpässä itsessään ennemminkin ollut se vika ja se nyt vaan on tärähtänyt sopivasti siinä samalla.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

jonitsi

Lainaus käyttäjältä: datsunpower - toukokuu 16, 2018, 06:18:51
Se vika/kosketushäiriö on ollut jossain muualla... tuo solenoidi ei tee niin isoja asioita moottorille, etteikö se käynnistyisi.

Veikkaan, että kaasuläpässä itsessään ennemminkin ollut se vika ja se nyt vaan on tärähtänyt sopivasti siinä samalla.

Ihan samaa itsekkin ajattelin.. Mutta pääasia että nyt almera taas käy ja kulkee.  ;D
Opel Kadett E 1.6i '89, Renault Megane 1.6e '97, Nissan Micra K10 1.2s '92, Nissan Sunny N13 1.6s '89, Renault Megane 2 ph2 1.4i '06