Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Almera N 15 tuulilasi

Aloittaja Pekka53, toukokuu 10, 2018, 11:22:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pekka53

Mistä halvin tuulilasi Almeraan, meni vielä huomautuksella, mutta vuoden kuluttua ei enään kelpaa.

Whee

#1
-

Nugetti

Missäpäin vaikutat..?

Muutama vuosi sitten Tampereen Autolasipalvelu tarjosi minulle alkuperäistä sävytettyä lasia hintaan 205€ asennettuna. (Lasilla 1v takuu, työllä 3v)

Autokeskuksella olisi maksanut 411€ asennettuna, uudella ylälistalla. ;D

Pekka53

Halkeama apparin puolella, 9 senttiä on raja reunasta hyväksytty, mulla ulottuu  noin 15 senttiä ja pyyhin ei saa mennä halkeaman yli. Katsastusmies sano, että ei mene enään läpi ensi vuonna. Auton arvo tuplaantuu, ku sillä ei ole enään ku käyttöarvoa  :'(

Alppuu

Alkuperäinen lasi? Silloin sen täytyy muutenkin olla kamalassa kunnossa?
Uutta lasia vaan, näkyvyys muuttuu ihan toiseksi.
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Alppuu

Kysytäämpä kun otsikon aihe liippaa.. Mitenkä lasit saisi pyyhittyä puhtaaksi ilman, että auringon paisteessa näkyisi rantuja?

Nyt on käytetty ikkunanpesuainetta ja talouspaperia, mutta lopputulos ei oikein tyydytä. :(


When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Nugetti

Lainaus käyttäjältä: Alppuu - toukokuu 10, 2018, 22:13:05
Kysytäämpä kun otsikon aihe liippaa.. Mitenkä lasit saisi pyyhittyä puhtaaksi ilman, että auringon paisteessa näkyisi rantuja?

Nyt on käytetty ikkunanpesuainetta ja talouspaperia, mutta lopputulos ei oikein tyydytä. :(
Mikrokuituliina lienee se päivän sana tässä. Aineissakin on eroja - melkeinpä kokeilemalla selviää mikä jättää parhaan lopputuloksen. CRC lasinpesuvaahdon jämiä kaapin perältä käytin viimeksi eikä jäänyt rantuja.

Itse pyyhin ensin kuivalla mikrokuituliinalla koko lasin. Sitten riippuen aineesta joko tavaraa liinaan ja sitten pyyhkimään - tai sitten ainetta maltillisesti suoraan lasiin ja sitten pyyhkii mikrokuituliinalla pois. Yleensä parhaat tulokset saa kun noudattaa purkin käyttöohjetta. Jäljellejääneen kosteuden poistoon ja pinnan viimeistelemiseksi sitten taas pyyhintä kuivalla ja puhtaalla mikrokuituliinalla. Liekö merkitystä, mutta lasien pyyhkimiseen olen käyttänyt sellaista "vohvelikuvioista" mk-liinaa.

Whee

#7
-

Alppuu

#8
Sisäpuolella on vähän paha käyttää lastaa tai sitten pitäisi ostaa just sellanen todella pieni.

Tuota mikrokuituliinaa pitää kokeilla kun sellainen löytyy valmiiksi, kiitti vinkistä.
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Jylppy

Vanha konsti on paras:

Ensin ikkunanpesuainetta ja pyyhitään kankaalla (x2 jos todella likainen lasi), viimeinen pyyhintä ja kuivaus rutatulla sanomalehden sivulla.

Toimii. Myös sisäpinnoilla.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

Datsuuna

Tuolta ehkä Suomen halvimmat tuulilasit + asennus ja takuulla. Kaikki  jotka ovat vaihdattaneet lasin siellä ovat olleet tyytyväisiä.

https://blackmamba.fi/hinnasto
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

shamrock

Porissa eräs lasifirma vaihtoi mulle joskus Open Vectra B:n tuulilasin (sävylasi + yläreunan tummennus) 150 eurolla. Käyttävät Jaakko-tuotteen laseja. Mutta sanoikin tuosta hinnasta, että se onnistuu vain silloin, kun hän hakee lasin kun sattuu reissuihin sopimaan, ja vaihto tapahtuu niin että tuon auton aamulla ja haen illalla. Eli tuolla hinnalla tekee "välitöinä" päivän mittaan kun sattuu ehtimään.