Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Datsun kestää vai kestääkö?vuosien seisottamisen.

Aloittaja 120ZZZ, huhtikuu 29, 2018, 17:59:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

120ZZZ

Synkän ja kostean kuusimetsän keskeltä esiin kaivettu 120Y sedan -75.Kone A12. Konepelti saatu aiku väkivalloin.

[ylläpito on poistanut yli vuoden vanhat liitteet levytilan säästämiseksi]
Finn vuodesta -87, 200SX -91 vuodesta -03(1/4 12.603s) ja b210 120y -76  http://star.kuvat.fi/kuvat/Th%C3%B6+Gr%C3%B6nster/

120ZZZ

Seuraavaksi tuli kokeiltua pyöriikö kone ja kyllä se pyöris. Nyt olis tarkoitus kokeilla saako tuon koneen viellä käymään ja onko viellä käyttökunnossa vai jo jotain rikki.



[ylläpito on poistanut yli vuoden vanhat liitteet levytilan säästämiseksi]
Finn vuodesta -87, 200SX -91 vuodesta -03(1/4 12.603s) ja b210 120y -76  http://star.kuvat.fi/kuvat/Th%C3%B6+Gr%C3%B6nster/

120ZZZ

Konepelti oli niin hapan ettei sitä kannattanut säästää.Tilalle lasikuitunen suoja.

[ylläpito on poistanut yli vuoden vanhat liitteet levytilan säästämiseksi]
Finn vuodesta -87, 200SX -91 vuodesta -03(1/4 12.603s) ja b210 120y -76  http://star.kuvat.fi/kuvat/Th%C3%B6+Gr%C3%B6nster/

120ZZZ

Totta kai piti maskikin vaihtaa racemman lookin toivossa.Vainaat etulamput sai kyytiä myös.
Kun toinen Datsun on nimetty jo Thö Grönsteriksi,niin tämä nimetty thö Mönsteriksi.

[ylläpito on poistanut yli vuoden vanhat liitteet levytilan säästämiseksi]
Finn vuodesta -87, 200SX -91 vuodesta -03(1/4 12.603s) ja b210 120y -76  http://star.kuvat.fi/kuvat/Th%C3%B6+Gr%C3%B6nster/

120ZZZ

Konehuoneen siivous myös aloitettu.

Ja etupää nostettu pukeille öljyjen vaihtoa varten.Öljyt oli ihan kirkkaat ja ei vettä joukossa,hmmm.Nice.

Etupalkki ei ollut kestänyt seisontaa,sillä ei kannata lähteä konttorille.

[ylläpito on poistanut yli vuoden vanhat liitteet levytilan säästämiseksi]
Finn vuodesta -87, 200SX -91 vuodesta -03(1/4 12.603s) ja b210 120y -76  http://star.kuvat.fi/kuvat/Th%C3%B6+Gr%C3%B6nster/

120ZZZ

Nyt piti lopettaa kun tuli kylmä ja alkoi toi iso lamppu himmetä. Alkuperäinen pohjapanssarin tapainen irroitettu ja syyläri irroitettu.Joku oli viisaana ostanut tuohon aikanaan sen isomman syylärin ja muokannut sen pikkuaukkoseen.Se isompi syylärikin oli hakusessa omaan projektiin.Ropelli poistettu ja putsailtu lisää.Vapun aattoja jatkuu sään salliessa.

[ylläpito on poistanut yli vuoden vanhat liitteet levytilan säästämiseksi]
Finn vuodesta -87, 200SX -91 vuodesta -03(1/4 12.603s) ja b210 120y -76  http://star.kuvat.fi/kuvat/Th%C3%B6+Gr%C3%B6nster/

120ZZZ

Eipä sitä ehtinyt vapun aattona Mönsterin kimppuun,siis en edes ollut juhlimassa.
Mutta vapun päivänä piti lähteä tallille purkamaan mukana tullut romu A12 kone,kun ulkona sataa vettä.Kansi ja imusarja aluromuksi ja pakosarja rauta romuksi.Vauhtipyörästä hammaskehä irti ja se lähtee sorvarille kevitykseen.Alkaa olla kiven alla nämä A12 rwd keveät vauhtikset tai joutuu maksamaan jo oikeasti korvauksen.
Kampura oli hyvä std kuntoinen ja se jää talteen tai voihan sen myydä tarvitsijalle.Männät hajos irroitettaessa,mutta kiertokanget olikin tarkoitus saada talteen.


[ylläpito on poistanut yli vuoden vanhat liitteet levytilan säästämiseksi]
Finn vuodesta -87, 200SX -91 vuodesta -03(1/4 12.603s) ja b210 120y -76  http://star.kuvat.fi/kuvat/Th%C3%B6+Gr%C3%B6nster/

mikan

Lainaus käyttäjältä: 120ZZZ - toukokuu 01, 2018, 12:09:08
Vauhtipyörästä hammaskehä irti ja se lähtee sorvarille kevitykseen.Alkaa olla kiven alla nämä A12 rwd keveät vauhtikset tai joutuu maksamaan jo oikeasti korvauksen.

Moro!

Tunnistaako helposti päällepäin A12 rwd kevyen vauhtipyörän? Voisin käydä läpi tallissa olevat moottorit.

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

120ZZZ

vasen A12 vauhtis.Oikealla A15 vauhtis. kytkin on sama 180mm halkaisijalla.

[ylläpito on poistanut yli vuoden vanhat liitteet levytilan säästämiseksi]
Finn vuodesta -87, 200SX -91 vuodesta -03(1/4 12.603s) ja b210 120y -76  http://star.kuvat.fi/kuvat/Th%C3%B6+Gr%C3%B6nster/

mikan

Ok, moottorin puoleisesta muodosta tuo onkin näemmä helppo erottaa.

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

120ZZZ

Tosi on. Ei painossa ole eroa kuin n. reilu kilo,mutta kumminkin yli 10 prosenttia kuitenkin.
Tässä kuva samanlaisesta vauhtipyörästä,mutta tähän sovitettu 190mm kytkin.https://star.kuvat.fi/kuvat/Th%C3%B6+Gr%C3%B6nster/005.a.JPG

En muista mitä tämä painoi kevityksen jälkeen.


Finn vuodesta -87, 200SX -91 vuodesta -03(1/4 12.603s) ja b210 120y -76  http://star.kuvat.fi/kuvat/Th%C3%B6+Gr%C3%B6nster/

120ZZZ

vihdoinkin sade loppus ja muut hosut ja pääsi Mönsterin kimppuun.Takapuskuri tuli kokeiltua autosolin romitahnalla ja ihan käyttökelpoinen puskin siitä tuli viellä.

[ylläpito on poistanut yli vuoden vanhat liitteet levytilan säästämiseksi]
Finn vuodesta -87, 200SX -91 vuodesta -03(1/4 12.603s) ja b210 120y -76  http://star.kuvat.fi/kuvat/Th%C3%B6+Gr%C3%B6nster/

120ZZZ

Uutta öljyä koneseen ja suodatinta,vaikka vanhoilla öljyillä ei ollut kuulemma ajettu kuin n.5km. Ja puoli purkkia STP öljyn lisäainetta. Akun kengät piti uusia kun ne oli jo käytössä kärsineet.

[ylläpito on poistanut yli vuoden vanhat liitteet levytilan säästämiseksi]
Finn vuodesta -87, 200SX -91 vuodesta -03(1/4 12.603s) ja b210 120y -76  http://star.kuvat.fi/kuvat/Th%C3%B6+Gr%C3%B6nster/

120ZZZ

#13
Termari oli myös jo niin sanotusti työnsä tehnyt.

Akku kiinni ja kas,öljyvalo syttyi.

Ruuvarilla virtalukon pohjasta pyörittämällä ja sehän starttas jo.Öljyvalo sammus ja syttys ja ei enää sammunut ollenkaan.Se ö-anturi kuoli.Ehjä käytetty kiinni ja uutta yritystä,mutta toinen anturi ei sammuttanut ollenkaan valoa.Hmm.....öljypumppu irti ja rataosa ihan kuiva.Pumpun täyttö lisäöljyllä ja pumppu kiinni ja kappasvain,öljyvalo sammus startatessa ja laturivalokin heräs.

[ylläpito on poistanut yli vuoden vanhat liitteet levytilan säästämiseksi]
Finn vuodesta -87, 200SX -91 vuodesta -03(1/4 12.603s) ja b210 120y -76  http://star.kuvat.fi/kuvat/Th%C3%B6+Gr%C3%B6nster/

120ZZZ

Finn vuodesta -87, 200SX -91 vuodesta -03(1/4 12.603s) ja b210 120y -76  http://star.kuvat.fi/kuvat/Th%C3%B6+Gr%C3%B6nster/