Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Kytkinsylinteri, jarrusylintereitä ja -letkuja Datsuniin

Aloittaja Senkki, huhtikuu 21, 2018, 19:55:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Senkki

Ostetaan Datsun Bluebirdiin vm-65 1,3l koneella, kytkinsylinteri, jarrusylintereitä ja -letkuja!

Ota yhteyttä [email protected]

cedricfan

Oletko ajatellut teettää jarruletkut? Niitä kun tehdään mallin mukaan, ja voi olla hankala löytää enää käyttökelpoisia NOS-osia.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

valpas

#2
Lainaus käyttäjältä: cedricfan - huhtikuu 22, 2018, 09:30:41
Oletko ajatellut teettää jarruletkut? Niitä kun tehdään mallin mukaan, ja voi olla hankala löytää enää käyttökelpoisia NOS-osia.
Hieno vinkki! Tuosta ei puuttunut kuin se paikka missä tehdään. Vai meneekö mainostuksen puolelle?
Minä olisin laittanu viestiin se paikankin.
Pistä ny se tohon, kun kumminkin tiedät.

mikan

100A kaipais myös jarruletkuja ja vähän mietin, että tekisinkö itse teflonletkusta. Ajattelin, että takana voisi vetää jarrusylintereiltä koko matkan letkulla takapalkissa olevalla "jakomötikälle" saakka. Ainakaan minä en ole löytänyt sellaisia alkuperäisessä letkussa olevia päitä.

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

140ypower

Kyllähän noita käsittääkseni tekee moni hydrauliikka liikekkin mutta pitää sanoa että ovat kytkinletkuja, jarruletkuja eivät suostu tekemään.
Datsun b110
Datsun b210
Datsun b310 eko -80
Datsun 521 j13 -69 x3
Datsun 520 L18
Datsun 510 x3
Datsun 910 SSS ht

cedricfan

Helpottaisi paikkavihjeen antamisessa jos tietäisi mistä päin Suomea...
Hydraulikkaliikkeiden lisäksi Suomessa on useita jarrualan erikoisliikkeitä.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

mikan

#6
Tuollaisilla päillä oleva letku on 100A:ssa. Eli jarrualan erikoisliikkeestä löytyy ja voivat tehdä?
Minä asun Tampereella, mutta työreissuja on pääkaupunkiseudulle ja pohjanmaalle.




t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

valpas

Lainaus käyttäjältä: cedricfan - huhtikuu 22, 2018, 17:08:39
Helpottaisi paikkavihjeen antamisessa jos tietäisi mistä päin Suomea...
Hydraulikkaliikkeiden lisäksi Suomessa on useita jarrualan erikoisliikkeitä.
Niitä ei varmaan montaa liikettä ole, joka tekee jarruletkuja, joten kaikki tietämys vaan kehiin. Ei saa pihdata, edes kiusallaan.
Minun ei ole ollut vielä tarvis teettää jarruletkuja, joten en ole vielä semmosta tietoa hankkinut, mutta tarve voi tulla Pirkanmaalla jossain vaiheessa. Volvo liikkuu halvalla muuallekkin.
Etukäteen kiittelen tiedosta!

mikan

Nyt kun aloin muistelemaan, niin taitaa muuten toinen takajarrun letku olla sellainen missä kummatkin päät on naaraita.

t. Mika

Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

Jylppy

Jos ei tarvi olla alkuperäisen näköiset, niin ainakin HEL performance -teräspunosletkuja saa mallin mukaan teetettyä esim. Mamasanilla Espoossa. Varmasti löytyy toimipisteitä muualtakin tai vastaavia muita firmoja.

Jos tietää tarkasti mitä haluaa, niin noita yllämainittuja letkuja voi teettää netin kautta suoraankin:

http://fi.helperformance.com/jarruletku-mittojen-mukaan
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

Senkki

Pohjanmaan alueella vaikutetaan, kytkin- ja jarrusylintereille olisi edelleen tarvetta.

Jos löytyy tietoa missä liikkeessä letkut voisi teettää tällä alueella niin saa vinkata.