Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

P12 moottorin vaihto

Aloittaja Kettu-Pekka, huhtikuu 21, 2018, 11:21:51

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kettu-Pekka

Kävi hieno tuuri kun ostin 1.8 P12 farmari Primeran. Vm 2002. Koeajossa auto vaikutti oikein hyvältä. Kaupat tehtiin. Ja kun pääsin autolla kotiin niin vikavalo syttyi. Viaksi lopulta paljastui puristuksen puute kakkospytyssä. Eli kansiremontti tai männän vaihto olis edessä vaan ei paljoo hotsita.

Tuli mieleen, että jos siihen ostais vaihtomoottorin. Laittais 1.6 koneen. Se on kuulemma paremmin kestävä kuin 1.8. Niitä näkyy olevan myyynnissä 500 eurolla. Koko auton hinta on tonnin paikkeilla niin ei viittis kovin mittavaa remppaa tehdä.

Mitä ootte mieltä, kannattaako tuommoinen operaatio? Käykö saman ikäinen 1.6 moottori päikseen 1.8 motin tilalle? Tuleeko sähköjen kanssa pokloomia?

datsunpower

Niissä 1.8-litraisissa oli öljynsyönti/sylinterien soikeutumis/yms. ongelmaa parin vuoden valmistusjaksolla... mutta kun on kerran p*sk*n maineen saanut, niin se on tiukassa, vaikka vaivat olisikin korjattu uudemmissa versioissa.
Tuo -02 taitaa juurikin olla sitä 1.6-litraisesta "porattua" 1.8 sarjaa  :-\

Etsi pari vuotta uudempi 1.8 moottori niin ongelmien pitäisi, jos nyt ei kokonaan poistua, mutta ainakin vähentyä samalle tasolle 1.6:n kanssa.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Whee

#2
-

datsun nissan

#3
voi poistaa

Kettu-Pekka

Maksoin 1100. Otin yhteyttä myyjään. Mut eipähän näissä kuluttajansuojaa ole.

Auto oli katsastettu muutama päivä aiemmin. Silloin ei ongelmia päästöissä ja odb:ssä

datsunpower

Lainaus käyttäjältä: Whee - huhtikuu 21, 2018, 12:47:28
Lainaus käyttäjältä: datsunpower - huhtikuu 21, 2018, 12:06:49
Etsi pari vuotta uudempi 1.8 moottori niin ongelmien pitäisi, jos nyt ei kokonaan poistua, mutta ainakin vähentyä samalle tasolle 1.6:n kanssa.
Tekniikkahan muuttui tuossa 2002 taitteessa. Pitäisi tietää on nykyinen moottori mustalla venttiilikopankannella vai kirkkaalla alumiinilla. Vaikuttaa merkittävästi töiden määrään ja osien hankintalistaan.
Ainakin sylinterikansi vaihtui koska siirtyvät korimallin vaihtuessa P11-144 -> P12 uudempaan VTC:hen (eli juurikin tämä alumiini venakoppa versio). Musta muovikoppa versio on vanhalla, jo USDM/JDM GA16DE moottorissa olleella VTC:llä.
Lohkosta en tiedä.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Whee

#6
-

Shamsa

Jos yksityiseltä ostettu niin mahdollisuudet saada rahat takaisin on erittäin pienet.
Käytännössä vain jos entinen omistaja on myötämielinen ja itse suostuu siihen hyvää hyvyyttään.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Timppa56

Sopia aina kannattaa yrittää. Jos myyjä vaikka 'hyvä ihminen'...

Tonnin autoissa yleensä myyjän vastuu loppuu, kun perävalot katoaa mutkan taakse.  Ostajankin pitää ymmärtää, että tuolla rahalla ei saa juuri muuta kuin renkaat... jos vielä aluvanteilla ja uudehkot kumit päällä. 
Hyvällä tuurilla kyllä tonnilla saa kelpo auton vuosiksi.

Se on semmosta, tää halpojen autojen kanssa pelailu.

Voit-niss

Minä ostin 2005 vm 1,6 farkku primeran vuosi sitten, ja maksoin 600€ . Käytin heti katsastuksessa ja vain etu iskari vuoti, ei muuta vikaa, nyt vuoden ajellut ja hyvin pelannut. Oli siihen jo 1,8 loota vaihdettu, vaikka sitä ei edellinen omistaja muka tiennyt ? Ainahan käytetyissä kuluvaa osaa pitää vaihtaa, niin ajettu nyt 283000km.