Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Almera N15 -99 jarruongelma

Aloittaja JapeK, huhtikuu 14, 2018, 17:37:58

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JapeK

Jarrut jumittaa kesken ajon päivittäin. Tilasin motonetista pääsylnterin korjaussarjan mutta tämä ei olekkaan ABS versioon käypänen. Saako näihin ABS jarruilla varustettuihin korjaussarjaa vai pitääkö koko sylinteri hankkia? Voiko vika olla jossain muualla? ABS yksikössä esim.

datsunpower

Vähän tarkemmin jos saisi tuon, että mikä siellä jumittaa? Kaikissa pyörissä vai...?
Kesken ajon? Ilman, että polkimeen koskee ollenkaan ja aivan ykskaks yllättäen?
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

JapeK

Kasken ajon, koskematta polkimeen. Eturenkaat ja mun mielestä oikee enemmän. Oikeelta pitää myös kolkottavaa ääntä.

datsunpower

Tuskin se vika pääsylinterissä silloin on.. kurahtaako ABSit? Oletko avannut sitä etuoikeaa, että mikä siellä kolisee?
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Alppuu

#4
Jaa-a, voihan siellä olla vaikka jarrupalasta pinta irronnut... Muutenkin näitä pitäisi säännöllisesti puhdistella ja herkistellä.

Ja vaihtaa niitä jarrunesteitä.

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

JapeK

Oli tuo pääsylinteri irti niin nyt kaivattaisiin neuvoja ilmaukseen. Mulla on tuollainen alipaine pytty millä olen ilmaillut mutta tämä ei halua suostua yhteistyöhön.

Levyt on kunnossa paitsi takana. Huomasin kun renkaita vaihdoin että ovat uusimisen tarpeessa. Ongelma kuitenkin edessä.

datsunpower

En ole minäkään yksiäkään jarruja onnistunut niillä alipaine laitteilla ilmaamaan.. kaveri polkemaan jarrua ja itse nurkka kerrallaan ilmoja laskemaan pois järjestyksesä: jompikumpi etunen, ristikkäinen takanen, toinen etunen ja taas ristikkäinen takanen.
Kierroksen joutuu yleensä kiertämään pari-kolme kertaa, että kaikki ilmat tulevat pois.

Toimitus onnistuu kyllä yksinäänkin, mutta vaati ilmausnippaan sellaisem letku/pullo "viritelmän" jossa pullossa on pohjalla nestettä aina sen verran, että letkun pää on siellä nesteessä niin ei pääse hörppäämään ilmoja takaisin.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.