Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Nissan Almera -03 1.8, code U1000, limp mode?

Aloittaja Jozpen, maaliskuu 24, 2018, 12:30:16

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jozpen

yritin selailla aiheita mutta ei osunut kohdalle vastausta tähän aiheeseen joten kokeillaan uudella aiheella.
Almera hb -03 1.8 bensaan tuli sellainen kipu että se ei kierrä kuin n.2000rpm ajaessa
vika ilmeni ilman varoitusmerkkejä eli autolla oli ajettu jo aikaisemmin eli lämmin kone ja uudelleen käynnistämisen jälkeen auto ei suostu ottamaan yli 2000rpm. vika valo ei pala joskin motonetin vikakoodinluku antoi "U1000 can väylä yhteysvika" koodin, onko tietoa että johtuuko tämä siitä ettei lukija ole yhteensopiva almeran kanssa vai onko tähän luottamista että vika piilee väylässä?

Auto käynnistyy aivan normaalisti eikä pidä mitään outoja sivuääniä, kiertää myös normaalisti vapaalla ja käy normaalisti tyhjäkäyntiä.
kuulostaako tälläinen vika can väylä ongelmalta vai pitääkö vikaa etsiä muualta? onko tässä mallissa heikkoja väylän maadoituksia tai muita ehdotuksia mistä vika voisi johtua? en valitettavasti pääse itse tutkimaan autoa mutta kuulemani perusteella voisi olla mitätön vikakin kunhan sen vain löytäisi. onko kellään kokemusta vastaavasta viasta tai paikoista mitä kannattaisi tarkistaa? luulisi antavan jotain vika koodia jos esim. katti olisi tukossa (?).
saako tuon limb moden resetoitua irrottamalla akun pitemmäksi aikaa jos vaikka olisi hetkellinen yhteysvika ollut?

datsunpower

Eikö saanut vikaa kuitattua sillä motonetin lukijalla?
Ja saiko lukija todellakin yhteyden autoon, ettei se koodi ole nyt lukijan ja auton välinen errori?

Moottorinohjaus menee Limb-home moodiin jos esim. Ilmamassamittari menee rikki tai johdot poikki.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Jozpen

Itsekin kyllä mietin sitä että onko lukija tunnistanut autoa, itse kun en ollut paikalla.
näkemäni listan mukaan kuitenkin ei moottorissa kuitenkaan ole vikakoodeja löytynyt eli mahdollisesti yhteys olisi onnistunut:

moottori QG15, SR20, QG16 ja HR16 modulit on luettu siellä eikä ole vika koodeja löytynyt.
lapun lopussa lukee
järjestelmä: monitoiminto, smart-sisääntulo MT/AT diagnoosi
U1000 CAN-yhteysvika vika tietoyhteyspiirissä
(en tosiaan tiedä tuleeko tuo siitä ettei lukija tunnista vai että väylässä on häikkää.)

jos ilmamäärämittari on rikki tai johdot poikki luulisi vikakoodi tulevan siitäkin ja moottori valo syttyvän? vai onko tämä harmaata aluetta josta ei aina vikakoodiakaan tule. kyllähän se vähän anturi vialta tai katkenneesta johdolta haiskahtaa mutta eipä sinne summassa viitsisi antureita alkaa vaihdella. korjaamon diagnoosi kun oli käsittääkseni juuri sellainen. olisivat arpoen halunneet vaihtaa kattia, ecua, ilmamäärämittaria jne. tähtitieteellisin hinnoin tietysti. täytynee itse vilkaista joskus myöhemmin omalla lukijalla kun pääsee paikan päälle. etänä diagnoosi on hieman haastavaa.

datsunpower

#3
Niin ei niitä tosiaankaan kannata ihan summassa alkaa vaihtelemaan.. kalliiksi tulee yleensä ennen kuin vika löytyy.

Vaikkapa sen MAF:n signaali- ja referenssijännitteet voit mitata ihan tavallisella yleismittarilla.

Ihmeelliseltä kyllä tuntuu, että moottorinvikavalo ei pala. Voi kyllä olla, että jos vaikka MAF antaa jotakin signaalia ECU:lle niin varsinaista vikakoodia ei asiasta tule, mutta seokset ja sytytys kyllä menevät aivan metsään.
ECU valvoo pääsiassa vain sitä, että ovatko johdot poikki tai oikosulussa.



Lainaus käyttäjältä: Jozpen - maaliskuu 24, 2018, 13:39:54
...etänä diagnoosi on hieman haastavaa.
Tämähän näissäkin nettiparannuksissa yleensä on suurin ongelma...
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Jozpen

Kun nyt eksyin tänne foorumille jälleen niin laitetaanpa tänne vika mikä tuolloin aiheutti limp moden almeraan. niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin, limp mode johtui ilmeisesti molempien jarruvalopolttimoiden rikkoontumisesta. jarruvalopolttimot aiheuttivat tuon can väylän sekoamisen jotenkin. polttimot kun vaihtoi almera alkoi toimimaan normaalisti ja vikakoodi katosi. vika ei myöskään ole uusiutunut vuoden aikana... ::)

Mies

K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

shamrock

Liekö vähän samantapainen vika kuin tuo P12:n takavalojen maadoitusongelma. En tiedä oonko ihan väärässä, mutta sellaista olen jostakin ymmärtänyt että eculle menee tieto jarrupolkimen painamisesta, ettei autoa voi esim vedättää hulluna painaen jarrua samalla. Sitten kun maadoitukset temppuilee, tuohon jarruvalopiiriin vuotaa jännitettä ja ecu luulee että jarrua painetaan koko ajan. Tms muuta jännää.

Yhden Ooppelin sain miltei ajokelvottomaksi kun vaihdoin radion :) Radion liittimeen tuli nopeustieto automaattista äänenvoimakkuuden säätöä varten. Tuli samaan nastaan kuin mute normaalissa kytkennässä, joten napsaisin vaan johdot poikki kun uusi radio pätki sitä enemmän mitä kovempaa ajoi :D Mutta kappas, en tullut ajatelleeksi, kun siihen tuli kaksi johtoa ... se oli siitä ketjutettu eculle, ja ecu oli sitä mieltä että auto ei liiku kun nopeuspulssi katosi :D Moottorijarrutus katosi kokonaan, ja ecu oli ylipäänsä tyhjäkäyntimoodissa, eihän se mihinkään kulkenut :)

On ne ihania nämä nykyautot ...

Jozpen

jep kyllä tälläsistä sähkövioista on omakohtaistakin kokemusta. joskus reilu 10v sitten ajelin octavialla ja bensamittari veti nollille möykkyisellä tiellä ajaessa. ajo jatkui vielä muutaman minuutin ja tyssäs kuin seinään. bensamittarin johto oli mennyt poikki niin ecu luuli ettei ole bensaa ja sammutti ilmeisesti bensapumpun. Auto lähti n. puolen tunnin odottelun jälkeen käymään normaalisti mutta kävi vain muutaman minuutin ja sammui taas.