Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Nissan primera p10 abs-vika

Aloittaja Primerappp, maaliskuu 21, 2018, 19:47:00

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Primerappp


Nyt tarvis neuvoja. Kyseessa p10 koppanen primera jossa abs-vika. Abs-valo syttyy palamaan vasta kun on ajanut noin 20- metriä ja absit lakkaa toimimasta. Jos ennen tuota 20-metriä käyttää jarruja niin absit pelaa eikä vikavaloa syty ennen kuin sammuttaa auton ja ajaa tuon 20m jarruttamatta.

Luin jostain palstalta että jos vika olisi anturissa abs-valon tulisi palaa jo auton käynnistyessä 🤔

Anturit on kuitenkin mitattu yleismittarilla, auto ilmaan ja rengasta pyörittäen periaatteella. Jokainen anturi antaa suurinpiirtein samaa lukemaa.

Abs kehät näyttäisi olevan hyvässä kunnossa, yhdessä kehässä todella pieni kolhu joka tuskin vaikuttaa asiaan.

Mitenhän moista lähtisi kotikonstein ratkomaan, kyseessä on sen verran arvoton auto ettei huvita maksaa itteään kipeäksi korjaamolla.

Alppuu

Kyllä mä veikkaa silti että joku anturi ei toimi.

Lue vikakoodit.
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

shamrock

Tuo käytös, että valo sammuu ensin viittaa siihen että boksi näkee kaikki anturit self-check vaiheessa eikä mikään ole täysin kuollut. Sitten kun lähdet liikkeelle, jostakin ei tulekaan pulssia, tai tulee poikkeava pulssia ja se sytyttää valon.

Ihan uteliaisuudesta, oletko vaihtanut parkkiruutua viime aikoina, tai millaisesta paikasta joudut lähtemään liikkelle? Huomasin oman P11:n kanssa sellaisen outouden, että jos esim jouduin uukkari heittämään, vekslaamaan autoa tms heti käynnistettyäni, se sytytti ABS-valon. Samoin se oli muutenkin tosi herkkä tuolle pyörintänopeuserolle, jos tiukassa käännöksessä joutui jarruttamaan se löi abseja päälle.

mies51

Veikkaan, anturi rikki tai johto poikki. Liikkeellä johto heiluu ja johtaa/ei/johtaa...

Voit-niss

Ota rengas irti ja tarkista onko anturin kehä poikki, itsellä oli poikki ja antoi ajaa hetken ennenkuin absi valo syttyi. Ei ole kallis osa, mutta joutuu purkamaan jonnin verran, että saa vetoakselin esiin, nyt tarkoitan etupäätä. Kun uuden anturan kehän asentaa, pitää se lämmittää että laajenee, muuten ei mene paikalleen, on tiukka sovitus.

shamrock

Eikä se työkään niin mahdoton ole, itsellä katkes Primeran vetari yhtenä aamuna matkalla töihin. Sain työnnettyä läheiselle parkkikselle, ja siinä kyytiä odotellessani purin kyydissä olleilla työkaluilla vetarin irti. TYöpäivän jälkeen kävin purkamassa varaosa-autosta vetarin ja töistä tullessani laitoin siinä parkkiksella Primeran nippuun ja ajoin kotiin :D

Optimus Primera

Lainaus käyttäjältä: shamrock - maaliskuu 23, 2018, 19:29:58
Eikä se työkään niin mahdoton ole, itsellä katkes Primeran vetari yhtenä aamuna matkalla töihin. Sain työnnettyä läheiselle parkkikselle, ja siinä kyytiä odotellessani purin kyydissä olleilla työkaluilla vetarin irti. TYöpäivän jälkeen kävin purkamassa varaosa-autosta vetarin ja töistä tullessani laitoin siinä parkkiksella Primeran nippuun ja ajoin kotiin :D
Haha, tässä on asennetta :) Itse kuulun myös siihen kerhoon, että primeran vetoakseli napsahtaa kylillä poikki. Omilla taidoilla tosin paras mihin pystyin oli soittaa hinausauto paikalle.
Mutta tuohon aloittajan ABS-valoon niin, mulla P11:ssa valon palaminen loppui kun avasin konepellin alta anturijohdon liitokset ja suhuuttelin jotain bilteman sähkökontaktia parantavaa ainetta....

Hirohito

Onkohan tähän tarinaan onnellista loppua? Tai yleensä mitään loppua.
Yleensä näissä keskusteluissa on se vika, että kun itse vika selviää, niin sitten ei viitsitä vaivautua raportoimaan enää mitään.
Saatan joskus sortua itse samaan, mutta yritän aina muistaa kertoa jotain, kuinka episodi päättyi. Aina tosin ei muista.