Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Nissan Micra 2013

Aloittaja jumikko, maaliskuu 20, 2018, 22:39:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jumikko

Nissan Micra 2013, 3 sylinterisen bensiinimoottorin moottoriöljyn pinta nousee varsinkin talvella. Autolla ajettu alle 30000km. Autolla ajetaan yleensä yli 50 km kerralla, ei nurkka-ajoa. Öljy haisee voimakkaasti bensiiniltä. Sylinterien puristuspaineet vaihtelee ja ovat karstoittuneet huomattavasti. Paikallisen Nissan liikkeen mielestä autossa ei ole mitään vikaa. Onko muilla vastaavia huomioita tässä automallissa?

Alppuu

Ei oo kokemuksia... mutta, paljonko pinta nousee?
Onko lämpömittaria, josta voisi todeta että lämpeneekö normaalisti?
Paljonko puristuspaineet heittelee?
Onko ahdettu vai vapari?
Moottorille voisi tehdä (Forte) sisäpesun ja perään RVS -käsittelyn.
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

jumikko

Pinta nousee noin 10 mm talven aikana. Moottori lämpenee normaalisti. Puristuspaineet vaihtelee 2-5 Bar eri sylinterien välillä. Kone on ahdettu

Alppuu

#3
No sitten en olisi huolissani muusta kuin tuosta puristuspaineiden heitosta.

Edelleen ehdottaisin (Forte) sisäpesua ja RVS käsittelyä.

Toinen vaihtoehto on avata moottori.
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

mies51

Puristuspaineet huolestuttavat, samoin öljykarsta sylinterissä ja bensiini öljyssä. Vaikka takuu oliskin ummessa, ole kovana, moottori on avattava ja tutkittava ja Nissanin on tultava vastaan kustannuksissa, jos huollot on tehty ajallaan.

Alppuu

#5
Nykyään ei taideta paljoa availla, vaan ehdotetaan vaihtomoottoria(?)

No vastaanhan Nissanin pitää tulla, mutta jos remppa esim. maksaa 5000€, niin varmaan omistajalle siitä kuuluu ~2500€.

Siksi ehkä kannattaa ensin kokeilla jotain muuta..
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

cedricfan

Sisäpuhdistus ja RVS on aivan eri asioita.
RVS pyrkii auttamaa mekaanisissa kulumissa, kun taas pesu poistamaan karstaa ja männänrenkaiden jumitusta.
Eikä kumpikaan ihmeisiin pysty.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Shamsa

RVS ainakin poisti BMW M40 koneesta nakutuksen melkein kokonaan (johtuu kuluneesta nokasta, vaihdettiin se myöhemmin). Oli nokka-akselin pinnalle jäänyt semmoinen harmahtava kerros käsittelyn jälkeen.

Mutta tähän tilanteeseen se ei ole oikea aine.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08