Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

73kw GA16DE moottorin vaihto 75kw:een, vaatiiko myös ecun vaihdon?Koneiden Erot?

Aloittaja sunny-94, maaliskuu 15, 2018, 17:23:47

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

sunny-94

Eli -97 p11 konerikkonaisessa primerassa on 73kw malli, johon olisi joutavana -94 vm sunnyn kone joka on 75kw, onnistuukohan tuon sunnyn koneen vaihto primeraan heittämällä kun ovat eritehoisia keskenään vaikka molemmat ovatkin Ga16De koneita. Vai vaatisiko ecun vaihdon tuosta sunnysta myös toimiakseen primerassa. Tuo sunnyn ecu kun on tullut jo myytyä joten sitä ei enää jos se myös ecun vaatii tuosta sunnysta. Mitä erojahan noissa koneissa sitten on kun on tehoeroa merkattu tuo 2kw sunyn koneen hyväksi?

datsunpower

#1
Virranjakajan joudut todennäköisesti vaihtamaan Primeran koneesta Sunnyn koneeseen. Mahtava tehoero tulee käytännössä nokka-akseleista.
Moottorin kiinnikkeissä on myös eroja, mutta aikansa kun vaihtelee ristiin niin pitäisi olla bolt-on. Sunnyn kytkin on myös pienempi ja vauhtipyörän hammastus väärällä laidalla.
Ecua et tarvi vaihtaa.. etkä ilman moottorin johtosarjan vaihtoa tai Primeran johtosarjan muokkaamista pysty suoraan vaihtamaankaan.
Jos joku anturi/tms. ei tunnu sopivan konehuoneen johtosarjaan -> vaihda osa vanhasta koneesta. Kaikki käy ristiin.


Onko vaihdolle joku muu(kin) syy kuin tuo ultimaattinen 2kW?

EDIT: Niin tosiaan onhan siihen konerikko lisäsyynä...
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

mies51

Mikähän siinä 73kW koneessa on rikki? Meinaan, että vois olla helpompi vaihtaa siihen se. Jos vaikka kannessa tai männissä vikaa, niin nehän on mahdollista vaihtaa moottorin ollessa paikallaan ja silloin ei tartte mihinkään johtosarjoihin, ecuihin puuttua.

datsunpower

Niin kuin kirjoitin... ecuun ja johtosarjaan ei tarvitse tehdä muutoksia. Swappaa vain ne anturit jotka mahdollisesti eivät käy primeran liittimiin.
Ja kyllä sen tekniikan vaihtaa nopeammin ja halvemmalla kuin mitä jos konetta alkaa aukomaan ja parsimaan.
Tekemällä jos tekee niin ga:n vaihdossa ei loppupelissä montaa tuntia mene.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

mies51

datsunpower:"Tekemällä jos tekee niin ga:n vaihdossa ei loppupelissä montaa tuntia mene."
Ihmettelen, miten nopea oot, kun kerroit, että siihen Sunnysta vaihdettavaan moottoriin pitäis ottaa primerasta vauhtipyörä, kytkin, virranjakaja, moottorikiinnikkeitä... ja silti tekisit moottorinasennuksen muutamaan tuntiin.

datsunpower

Lainaus käyttäjältä: mies51 - maaliskuu 17, 2018, 00:21:40
datsunpower:"Tekemällä jos tekee niin ga:n vaihdossa ei loppupelissä montaa tuntia mene."
Ihmettelen, miten nopea oot, kun kerroit, että siihen Sunnysta vaihdettavaan moottoriin pitäis ottaa primerasta vauhtipyörä, kytkin, virranjakaja, moottorikiinnikkeitä... ja silti tekisit moottorinasennuksen muutamaan tuntiin.
Kyllä. Osien vaihtaminen irto moottorista toiseen on kyllä niin paljon helpompaa ja nopeampaa verrattuna paikallaan olevaan moottorin operoimiseen, ettei niistä tule kovinkaan paljoa lisäaikaa projektiin.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Datsuuna

Tuota 2 kW:n tehoeroa ei varmasti huomaa mitenkään niin pieni se on. Rimeran ja Allun GT mallien 7 hv:n tehoerokaan ei käytännössä tunnu missään vaan Rimeran korin suurempi massa hukuttaa tehon sen korin siirtämiseen ja esim. kiihtyvyys 0 - 100 km/h on huonompi kuin Allussa ( Allu 8,2 s Rimera 8,7 s ).
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti