Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Nissan almera NATS

Aloittaja Miieka, syyskuu 01, 2019, 13:56:32

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Miieka

Hei.

Nyt tai hetki sitten kävi niin että almerasta -98 hukkui ainoat avaimet. Purin vanhan virtalukon ja ajonestonlukulaitteen pois ja vaihdoin romuttamolta ostamani tilalle.
Ajonestolaitteenlukulaite? on mallia NISSAN SIEMENS 28590 C 9923 ja uusi samanlainen. Nyt ongelmaksi tuli että, auto lähtee kyllä käyntiin ja käy hetken , mutta sammuu ilmeisimmin ajoneston kommunikoitua jonkin päälaitteen kanssa ja sytyttäen moottorin häiriövalon vilkkumaan. Joko nämä laitteet täytyisi parittaa jotenkin tai sitten saada uuden avaimen siru koodattua vanhalle ajonestolle? Osaisiko joku auttaa edullisesti ongelman kanssa, sillä autollahan ei ole muuta arvoa kuin käyttöarvo. Paljon kiitoksia jos joku viitsisi paneutua ongelmaan.

T. Miika

Mies

Ecu eli moottorinohjausyksikkö pitää olla samasta autosta kuin nats-hilppeet.

Eli vaihtaa pitää ecu+nats-ohjainyksikkö+virtalukkoon tuleva sirunhaistelija+tietysti niihin naitettu avainsiru.

Miksi et jättänyt vanhaa virtalukon siruntunnistinta? Nyt kun vaihdoit sen toiseen niin ajonesto tottakai päällä.

Mulla olis purussa -98 almera missä vielä kaikki hilut tallella, jos tulee kiinnostusta  ;D
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Miieka

Lainaus käyttäjältä: Mies - syyskuu 01, 2019, 21:24:02
Ecu eli moottorinohjausyksikkö pitää olla samasta autosta kuin nats-hilppeet.

Eli vaihtaa pitää ecu+nats-ohjainyksikkö+virtalukkoon tuleva sirunhaistelija+tietysti niihin naitettu avainsiru.

Miksi et jättänyt vanhaa virtalukon siruntunnistinta? Nyt kun vaihdoit sen toiseen niin ajonesto tottakai päällä.

Mulla olis purussa -98 almera missä vielä kaikki hilut tallella, jos tulee kiinnostusta  ;D

Vanha tunnistin toki tallessa ja ehjä mutta ei vanhaa avainta ja sen sirua tietenkään kun ne nyt ovat hävinneet. Jos uuden avaimen sirun saisi koodattua vanhalle lukijalle toki auto varmaan käynnistyisi mutta kuka osaa sen tehdä?

mies51

Eikö merkkiliikkeestä tai autolukkoliikkeestä saa uutta avainta lovettua ja sirua koodattua kyseiselle autolle, jos sinulla on tiedossa auton VIN koodi ja voit todistaa olevasi auton omistaja?
Varoitus niille, joilla on vain 1 avain jäljellä - teettäkää toinen toimiva avain.

Mies

Lainaus käyttäjältä: Miieka - syyskuu 02, 2019, 22:28:40
Lainaus käyttäjältä: Mies - syyskuu 01, 2019, 21:24:02
Ecu eli moottorinohjausyksikkö pitää olla samasta autosta kuin nats-hilppeet.

Eli vaihtaa pitää ecu+nats-ohjainyksikkö+virtalukkoon tuleva sirunhaistelija+tietysti niihin naitettu avainsiru.

Miksi et jättänyt vanhaa virtalukon siruntunnistinta? Nyt kun vaihdoit sen toiseen niin ajonesto tottakai päällä.

Mulla olis purussa -98 almera missä vielä kaikki hilut tallella, jos tulee kiinnostusta  ;D

Vanha tunnistin toki tallessa ja ehjä mutta ei vanhaa avainta ja sen sirua tietenkään kun ne nyt ovat hävinneet. Jos uuden avaimen sirun saisi koodattua vanhalle lukijalle toki auto varmaan käynnistyisi mutta kuka osaa sen tehdä?

Niinjoo sulla se vanha siru kadonnut.

Maahantuojalle koodaukseen ja iso lasku luultavimmin, tai sitten kaikki hilut siruineen toisesta autosta....
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Miieka

Lainaus käyttäjältä: mies51 - syyskuu 03, 2019, 10:51:42
Eikö merkkiliikkeestä tai autolukkoliikkeestä saa uutta avainta lovettua ja sirua koodattua kyseiselle autolle, jos sinulla on tiedossa auton VIN koodi ja voit todistaa olevasi auton omistaja?
Varoitus niille, joilla on vain 1 avain jäljellä - teettäkää toinen toimiva avain.

Merkkiliikkeestä toki voisi saada viidensadan euron autoon viiden sadan avaimen, tuplaantuisiko arvo ;D no mutta täytyy yrittää selvittää onko kellään täälläpäin omia koodauslaitteita, maailmalta löytyy mutta se ei nyt auta juuri tässä ongelmassa.

Ekomies

Nissan Maxima QX 3.0 2004

Miieka

Nissanin merkkihuolto (Käyttöauto) nykäs käpälät pystyyn ei onnistu. Jotenka onko uusia ideoita? Olisi hienoa jos jollain foorumilaisella olisi.

chery

Niinkuin ketjussa mainittiinkin niin vaihdat vaan toisesta autosta ecu + immobilizer boksi eli ajoneston boksi + virtalukko ja tunnistinkehä ;) Sen jälkeen Almera pelittää eikä tuu kalliiksi ja ei tarvi koodailla mitään. Mullakin on nuo kyseiset osat tiedossa purkuautosta mikäli tarve :) Toki kun kerta avain hukkunut niin kannattaa vaihtaa kaikki lukot samalla. Missä päin muuten auto sijaitsee?
Nissan Cherry 1.5 N12 5D -86
Nissan Almera 1.4 N15 -98
Nissan Maxima 2.0 aut. A32 -97
Nissan Maxima 3.0 aut. A33 -04

Miieka

Lainaus käyttäjältä: chery - lokakuu 03, 2019, 18:45:01
Niinkuin ketjussa mainittiinkin niin vaihdat vaan toisesta autosta ecu + immobilizer boksi eli ajoneston boksi + virtalukko ja tunnistinkehä ;) Sen jälkeen Almera pelittää eikä tuu kalliiksi ja ei tarvi koodailla mitään. Mullakin on nuo kyseiset osat tiedossa purkuautosta mikäli tarve :) Toki kun kerta avain hukkunut niin kannattaa vaihtaa kaikki lukot samalla. Missä päin muuten auto sijaitsee?
Terve. Auto on jyväskylässä, toki jos ne saa kohtuulliseen hintaan se onnistuisi. Otatko yhteyttä vaikka sähköpostilla miika.rantala(at)arkku.net. Kiitos.