Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Nissan Maxima A33 - vettä jalkatilassa

Aloittaja nisukkanipponi, maaliskuu 13, 2018, 14:40:57

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

nisukkanipponi

Hyvä uutinen itselleni on se, että vettä pääsee pelkääjän penkin jalkatilaan vain vähän kuramatolle. Sateella siis pari kertaa olen nyt huomannut, että jostain hansikaslokeron takaa liruu vähäisiä määriä vettä kuramatolle. Taskulampulla kun katsoi moottoritilaa, niin ei ainakaan äkkiseltään näkynyt mitään havuneulaskasoja.

Mikähän tuon vuodon syynä on?

mies51

2 vikaa todennäköisimmät kaikissa merkeissä:
- tuulilasin edessä olevan kourun vedenpoistoreijissä roskaa.
- tuulilasin tiiviste huono tai tuulilasi-aukon pelti ruostunut, joten vuotaa lasin ja tiivisteen tai tiivisteen ja pellin välistä.

nisukkanipponi


GT Primmu

Voisiko olla että tässä olisi sama vika kuin omassa primerassa eli osa nro. 9 vuosi suoraan lämppärin moottoriin ja sieltä matolle?
Tiivistin osan moottorisilikonilla ja nyt on pysynyt pelkääjänpuoli kuivana.
---> http://nissan4u.com/parts/maxima/el_ca33/2001_6/type_8/body_front_roof_and_floor/front_windshield/
Gt Primera -98
Toyota Crown ms-123 -84
Toyota Crown ms-123 -85
Maxima A33 (ex)

Muranonistit


nisukkanipponi

Kattoikkunaa ei ole. Vettä tulee vähäinen määrä sateella pelkääjän puolen jalkatilan matolle hansikaslokeron takaa. Automaattipesussa taas ei tule  :o .

Mikä osa tuo osanumero 9 Spacer Glass on? Siis onko se tuo koko muovilevy ilmanottoritilöineen tuossa tuulilasinpyyhkijöiden alla:

https://aijaa.com/nhe6qf

Jos taas syy on se, että ilmanottoritilöiden alla oleva tila on roskia "täynnä", niin onko tuon levyn irroittaminen kova homma. Ainakin tuulilasinpyyhkijöiden pultit pitää avata. Mietin vain (kun en ole autohommia juuri tehnyt), että saanko levyn kunnolla takaisin paikalleen - sittenhän sitä vesivuotoa vasta tulisikin.   :-X

Maxi Janne

Lainaus käyttäjältä: nisukkanipponi - maaliskuu 13, 2018, 14:40:57
Hyvä uutinen itselleni on se, että vettä pääsee pelkääjän penkin jalkatilaan vain vähän kuramatolle. Sateella siis pari kertaa olen nyt huomannut, että jostain hansikaslokeron takaa liruu vähäisiä määriä vettä kuramatolle. Taskulampulla kun katsoi moottoritilaa, niin ei ainakaan äkkiseltään näkynyt mitään havuneulaskasoja.

Mikähän tuon vuodon syynä on?

Vanhan tarinan nostoa.
Mulla sama vika, niin ajattelin kysäistä että onkohan tähän vuotoon löytynyt syytä ja seurausta?
1,5 päivää olen nyt omaani tutkinut ja vettä valutellut, mutta ei löydy syytä apukuskin puolen kastumiseen.

Nugetti

Lainaus käyttäjältä: Maxi Janne - elokuu 19, 2019, 15:50:05
Vanhan tarinan nostoa.
Mulla sama vika, niin ajattelin kysäistä että onkohan tähän vuotoon löytynyt syytä ja seurausta?
1,5 päivää olen nyt omaani tutkinut ja vettä valutellut, mutta ei löydy syytä apukuskin puolen kastumiseen.
Noista tulpista ajan saatossa hapertuu tiivisteet.

http://nissan4u.com/parts/maxima/el_ca33/2000_10/type_9/body_front_roof_and_floor/cowl_top_and_fitting/

Osat nro 1 ja 5.

mies51

Vettä saattaa tulla myös sateella ajaessa kynnyskotelon kautta. Jos autossa on edessä sisälokasuojat eli lokarit, kuten Sunny N14 ja Almera N15, N16, niin kannattaa ottaa roiskeläppä ja etulokaria takapäästään irti ja katsoa, onko sinne lokarin taakse kerääntynyt läjä multaa. Multa pitää sitä pesää märkänä, jolloin lähellä ovansaranaa oleva pystypelti ruostuu alapäästään. Sunnyssa ehti ruostua reiät noihin, jolloin sateella meni jatkuvasti vettä kynnyskoteloihin. Ruostutti kynnyskoteloita sekä toi vettä lattiallekin.
Vettä vähänkin lattialla on vakava vika, sillä se ruostuttaa pian lattian.

Ekomies

Ei se voi valua sitten sieltä ilmastoinnin höyrystinkennosta, joka siellä hanskalokeron takana on? Jos on vajausta aineessa tai paisuntaventtiilissä vikaa, niin alkaa kenno ja putket keräämään jäätä ympärilleen.
Nissan Maxima QX 3.0 2004

Maxi Janne

Hyviä vastauksia ja osan niissä mainituista asioista jo tänään kävin läpi. Eli ilmastoinninkondenssivedenpoisto toimii niin kuin pitää, useamman litran kaatelin raitisilmasuodattimen reiästä koteloon ja hienosti lorisi poistoputkesta maahan. Oikealta irroitin sisälokarin ja nätti puhdas kotelonsuoja-ainehan siellä oli, peltilokarin alareunaan oli kerääntynyt mutaa n. 2 litraa ja nekin on nyt putsattu, sekä huuhdottu pois. Lasin reunan osien (1 ja 5) tiivisteitä alan itse epäillä, etenkin oikeassa reunassa olevat kun ovat suoraan sisäilmanoton päällä. Kastelukannulla auto paikoillaan en kyllä saanut niistäkään vettä läpi. Noh, nyt verhoilut auki ajellaan ja seurataan tilannetta. Kerron tähän oikean vastauksen kun sen keksin/löydän.

seppo

Hei ! Sadeveden pintajännite on pidempi .. jos testaat hanavedellä niin laita siihen vähän fairia sekaan niin vesi menee pienestä reiästä  ;)
120y coupe ( historic kilpuri ryhmä 2 ?? )
?? + D22 4x4

Maxi Janne

No niin, nyt reilu 2 viikkoa ja jalkatila pysynyt täysin kuivana.
Oon testannu sadevedellä ihan ämpäri kaupalla, autonpesuainevedellä useaan kertaan ja jopa letkuttanut joka raon, sekä painepesurilla ovien rakoon, on ajettu satoja kilometrejä sateella lätäköitä etsien, mutta vesi pysyy ulkona.  :)
Sisälokarin irroitin pari viikkoa sitten ja puhdistin sen taustan/kotelon...onneksi joskus teetetty ruosteen estokäsittely x2, niin pellit täysin uuden veroiset. Veden sisääntulon syyksi veikkaan siellä olleen hiekkamutapatsaan, joka tukkinut kotelon vedenpoiston.

Mies

Se korkea multakerros kyllä monasti aiheuttaa juurikin sen että vettä tulvii jostain rakosesta mistä ei pitäisi.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Harza1976

Ilmastoinnin poistoletku irronnut ja ajoviima työntää kondenssiveden takaisin. Mulla teki sitä vuoden ennen kuin hoksasin syyn.

Teukka009

Kiitoksia vinkistä Mies 51.  Ongelma poistui, kun puhdistin lokarin taustan,  ainakin toistaiseksi. :)