Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Primera 1,8 -04 ei käynnisty???

Aloittaja kikkana, maaliskuu 11, 2018, 14:12:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kikkana

Olis taas pähkinä purtavaksi. Muutama päivä sitten moottoritieltä tullessani hiljensin liikenneympyrään ja kappas, auto sammui. Satrttas hyvin mutta ei lähteny käyntiin. Samoin ratti meni jäykäks ja esim jarrupoljin tosi jäykkä. Auto saatiin tönäämälle sivummalle ja nyt jo verstaalle hinaamalla. Edelleenkään ei käynnisty. Starttimoottori vaihdettu muutama viikko sitten ja reilu vuosi sitten vaihdettu mm jakoketju ym. Mitkään varotusvalot ei pala, eikä tietokone anna mitään vikailmoitusta. Oisko mitään vinkkiä mistä lähtis vikaa ettiin???

Nugetti

Ekana tutkimaan puuttuuko bensa vai kipinä. Voisin veikata bensapumppua tai mahd. ajonestoa noilla oireilla.

kikkana

Bensa ja kipinä ok. Mites tota ajonestoa pitäis lähtee kattoon ja että mistä johtuu kun tietokone ei kerro mitään?

GT Primmu

Onkos kaikki sulakkeet käyty läpi? Onko maadoitukset kunnossa, näissähän on ainakin takavalojen maadoituksissa vikaa jotka tekee kaiken näköistä ihmeellistä kiusaa...
Gt Primera -98
Toyota Crown ms-123 -84
Toyota Crown ms-123 -85
Maxima A33 (ex)

kikkana

Sulakkeet on katottu nyt ja takavalon maadoitus reilu vuosi sitten. Ränään kun renkkas avaimen kaukosäädintä niin vähän jo lupas mutta ei kuitenkaan vielä käynnistynyt. Kun vaan tietäis mistä alkaa vikaa kaiveleen kun lukija ei anna mitään vikakoodia ja kaikki muukin toimii normaalisti.....paitsi ettei vaan käynnisty >:(

Alppuu

Onko tässä sellainen natsi valo, joka vilkkuu, palaa ja sammuu?
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

mies51

Katoitko akkukaapelit. Varsinkin miinuskaapeli sieltä moottorin tai vaihteiston kylkeen päättyvästä päästä voi hapettua poikki.
Jos ei tuolla vika, niin epäilen avaimen tunnistinta virtalukon ympärillä. Itse voi ottaa suojamuovit pois ratintangon ympäriltä ja  liittimet auki ja CRC- tai muu rasvaton kuiva elektroniikan puhdistusaine suihkaus liittimiin.

Tero-75

Onko vikakoodit katsottu jollain kiinanvempeleellä vai laatulaitteella?
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

kikkana

Nyt kun sitä on kenties viisaammat katellu, niin kuulemma sittenkin olis kait vika bensapumpussa. Sopiskos kuvioon? Yhtään ei varotellu, köhiny tai nykiny vaan kosahti laakista. Oiskos tietoa mistä kannattaa bensapumppu ostaa ja mikä olis hyvä?

Alppuu

Vois se bensapumppukin olla, ei ne kuitenkaan taida ihan pienillä km lukemilla mennä.
Surahtaako pumppu kun laittaa virrat päälle?
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

kikkana

Kuulemma periaatteeasa pumppu ok mutta ei anna tarpeeks painetta. Naapurilla oli kans juuri Volvossa sama vika. Joku liitin oli hapettunut niin ei toiminut kunnolla. Kyllähän tuossa kilometrejä on jo reilut 280 000.

shamrock

Paljonkos tankissa on bensaa? Primera P11 pumppu mulla alkoi oireilla noin 300000 ajettuna, mutta ensin niin että auto sammui kun tankissa oli 10-15 litraa bensaa vielä jäljellä, ei jaksanut enää nostaa. Toimi vielä kun bensaa oli enemmän, kunnes lopulta hyytyi täysin.

cedricfan

Ehjänkkään pumpun ääntä ei välttämättä kuule kun se on tankin sisällä jossain auton ulkopuolella.
Ja pumppu voi kuolla "laakista" ilman oireita.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Alppuu

Lainaus käyttäjältä: kikkana - maaliskuu 13, 2018, 13:06:37
Kuulemma periaatteeasa pumppu ok mutta ei anna tarpeeks painetta. Naapurilla oli kans juuri Volvossa sama vika. Joku liitin oli hapettunut niin ei toiminut kunnolla. Kyllähän tuossa kilometrejä on jo reilut 280 000.

Paljonko se antaa painetta?

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

kikkana

No niin... nyt on uus pumppu vaihdettu ja bensaa saa hyvällä paineella, mutta ei vaan käynnisty. Hörähtää vaan. Tulpat on kans vaihdettu ja kipinää saa. Mikä hitto vielä vois tämmöstä aiheuttaa??

Alppuu

#15
Eli pumpussa ei ollutkaan vikaa? Tuleeko bensaa tulpille asti? Ajonesto voisi aiheuttaa..?
Onko siinä kojelaudalla nats valo? Se sammuu itselläni kun laittaa virrat päälle, muuten vilkuttaa noin 3 sek. välein.
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

kikkana

On kyllä jo niin hämärä vika tullut.
Nyt kun pumppu vaihdettu niin bensaa saa hyvin mut ei käynnisty. Kastelee vaan kärjet. Edelleenkään ei anna mitään vikakoodia. Kaasari on putsattu ja ilmamassamittari. Kun käynnistää niin pyörittää hyvin ja vähän hörähtää mutta sit ei teekkään muuta. Kaikki muut toiminnot ja sähköt ok. Ei kyllä kohta tiedä enää mikä auttais.

mies51

Vs: P12 QG18DE sammuu
« Vastaus #1 : Marraskuu 09, 2017, 14:13:25 »
http://www.ncf.fi/smf/index.php?topic=17840.0
http://www.ncf.fi/smf/index.php?topic=15790.0

Noissa ketjuissa puhutaan jostain kondensaattorista. Vaikuttaa kuulemma kipinän voimakkuuteen ja kipinähän sulla oli ongelmana - ei bensa, kun kastelee tulpat. Selaa ketjuja haulla kondensaattori ja paikallista tuo kondensaattori.
Itsellä ei ole Primeraa ja Almerasta en ole etsinyt vastaavaa.


kikkana

Tää on vaihdettu reilu vuosi sitten. Ja tosiaan ei mitään mootorivaloo syty eikä anna vikakoodia

kikkana

Nyt sitten tullut seuraavalta vianetsijältä tieto, että vikaa olisi juurikin ajonestossa tai että se on päällä tai jotain. Nytkö sit reissu merkkikirjaamoon? Onko kokemuksia paljonko se ohitus ja nollaus maksaa tai mitä sille pitää tälläsessa tilanteessa tehdä?

Jylppy

Lainaus käyttäjältä: kikkana - maaliskuu 18, 2018, 16:07:28
Nyt sitten tullut seuraavalta vianetsijältä tieto, että vikaa olisi juurikin ajonestossa tai että se on päällä tai jotain. Nytkö sit reissu merkkikirjaamoon? Onko kokemuksia paljonko se ohitus ja nollaus maksaa tai mitä sille pitää tälläsessa tilanteessa tehdä?

Lainaus käyttäjältä: Jylppy - tammikuu 12, 2016, 18:01:47
Kuulostais NATS:in (=ajoneston) tyyppivialta, tätä voi kokeilla:

- Rattiakselin muovit irti
- Virtalukon kupeessa olevan NATS-anturin boksin valkoinen liitin irti
- Kontaktisprayta liittimeen
- Liitin takaisin kiinni
- Muovit takaisin paikoilleen
- Auto käyntiin ja kovaa ajoa

Jos ei tuolla tokene, niin sitten merkkiliikkeestä hakemaan virtalukon lähellä olevan tunnistimen ja NATS-IMMU boksin välinen johtosarja (näitä on vaihdettu useampaan P12 primeraan/N16 almeraan juuri tästä syystä), osanumero 24168-BN00A. Hinta oli muistaakseni jotain 60€ luokkaa.

Lisää aiheesta NPOC:n sivuilta (englanniksi):

http://www.npoc.co.uk/forum/nissan-primera-p12-nats-problem-urgent-please_topic47690.html

L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

kikkana

Menee kohta henkimaailman hommiks. Nissani on nyt hinattu Tampereen Huoltoykköseen. Nissanin omalla lukijalla ei löydy mitään vikakoodeja. Ja katottu on että moottorissa tai käynnistyksessä ei löydy vikoja. Avaimen lukee hyvin ja joku piirikortti on katottu ja toimii. Nyt sit etsivät missä vika piilee.... mitkäs nyt olis villit veikkaukset? "Pientä" laskua odotellessa. Ja kunhan nyt oikeesti se vikakin löytyis. Onko kellään käyny niin että vikaa ei olis löytynytkään?

kikkana

Seuraava diagnoosi korjaamolta... auto ei käynnisty kun saa liikaa bensaa. Tosin syytä, miks näin on, eivät vielä tiedä. On se nyt taas tiukassa :-[

Alppuu

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Whee

#24
-

Voit-niss


kikkana

Eivät oo mitään infonnut.
Viimeisin tieto oli että saa liikaa bensaa ja siks ei käynnisty, mutta eivät vielä tienneet mistä johtuu...

datsunpower

Hankalaa kyllä on kaukoparannus näissä tapauksissa, mutta voisi olla, että: kammenkulmantunnistus, lämpötila-anturi tai ilmamassamittari sekoilee.
Pelkkä kipinän antaminen ei riitä. Se myös pitäisi antaa suurinpiirtein oikealla hetkelä. Ja sekin on eriasia, että tuleeko kipinää myös sylinteripaineessa yhtä hyvin kuin vapaassa ulkoilmassa. Vaikka tuskin siitä kaikki puolat olisivat kerralla pimenneet..
Onko puristuspaineita mitattu? Akku missä kunnossa? Onko napajännitettä mitattu starttauksen aikana? Onko kokeiltu käynnistää työntämällä/vetämällä?
Oliko siitä nyt ne moottorin ja rungon ja akun väliset maadoitukset tarkastettu, että ovat varmasti kunnossa?


Näin vaikeaksi kun tuntuu menneen, niin ei siellä kovin iso vika voi olla.. löytyy vaan yleensä vasta vahingossa.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.