Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Nissan Micra K11 1,4l vm2002 lambda anturin asennus

Aloittaja Elek, helmikuu 26, 2018, 21:44:17

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Elek

Auto: Nissan Micra K11 1,4l vm2002

Ongelma: Tarvike Lambda anturin asennus auton omiin johtoihin

Auton johtosarja:
suluissa mitatut jännitteet 2virrat päällä

VIHREÄ-VALKOINEN: (12v)
KELTAINEN: (0v)
MUSTA-PUNAINEN: (0.70v)
VIHREÄ: (0.27v)

Tarvike Lambda:

VALKOINEN
VALKOINEN
MUSTA
HARMAA

Eli mikä piuha tulee mihinkin? Yritetty yhdistää monella eri tavalla mutta kaikilla auto vain käynnistyy normaalisti mutta sammuu 5sek päästä, kaasulla saa pysymään käynniss (ehkä) mutta tyhjäkäynnillä ei, lämpösänä käy paremmin.

Tausta: Leimalta jäi päästöistä kiinni, vanha tarvike lambda otettu irti katsomatta mikä piuha oli missäkin  ::)

Kiitos neuvoista jonyt

Kuvat: ja linkki videoon: https://photos.app.goo.gl/ojvyVPjRBBXmgCmF2




Mikä letku? Jostain irronnut?


jip59

Jos siis on johtojen paikkoja "kokeilunvuoksi" vaihdeltu niin on kovin todennäköistä että anturi on nyt rikki. Oliko tuo lambda satavarmasti oikea tuohon kohtaan? Käytännössä aina kun kun jonkin muun kuin alkuperäisen asentaa niin paketissa on kytkentäohje eri värisille johdoille. Ellei ohjeesta löydy samoja värejä johdoista niin herää epäilys että onko anturi oikea...   
Exät: B10 -67, B10 -69, B110 -70, B110 -72, KLB110 -73, K11 -96, Nykyiset: K10 -89, K10 -87, K10 -93, K11 -97 "Ratamicra", N16 -03

StanLaurel

Letku on vaihdelaatikon huohotusta varten eikä toinen pää kuulukkaan olla missään kiinni.
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

cedricfan

Autossa yksi vai kaksi lambdaa?
Ennen vai jälkeen katin?
Noi auton puolen värit ei meinaan stemmaa yleisesti käytettyihin zirkonia-tyyppisten lambdojen väreihin.
Vihreä-valkea on lämmitys plussa koska muualla ei voi olla 12V ja sille pitää olla myös maa, yleensä samaa väriä.
Auton puolella ei kuulu olla jännitetä lambdalle, vaan se jännite on ambdan puolella, kun auto käy. Ja pulssimuotoista, eli yleismittarin herkkydestä riippuu, mitä se mittari näyttää.
Ja kuten sanottu, sotkemalla johtojärjestyksen saa melko varmaan rikottua ainakin lambdan.
Plus sitten se, että lambda on harvoin syyllinen huonoihin päästöihin, vaan se varsinainen vika on jossain muualla.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV