Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Nissan Almera 1.8 sedan jarrukilpien vaihto

Aloittaja timo65, maaliskuu 19, 2018, 20:34:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

timo65

Japsi mallin Almera ja jarrukilvet pitäisi vaihtaa. Onko kuinka työläs tehdä?

Tero-75

Eteen vai taakse, jos taakse niin levy- vai rumpujarru?
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

mies51


timo65


Alppuu

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

mies51

Katso tuo video jarrulevyjen vaihdosta:
https://www.youtube.com/watch?v=GyP9SgGMRr0
Kohdalla 2min 11sek. näet, kun jarrulevy otetaan pois ja jarrukilpi (peltilevy) näkyy ja sen kiinnityspulttien kannat näkyy. Ruosteessahan ne pultit tietysti on.

Alppuu

Mutta ei se näyttäisi tuon navan läpi tulevan...
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

kurttu

2000 vm. primeraan oli vaihdettava takajarrukilpi ruosteen takia. Ei löytyny muualta kuin romikselta kovaan hintaan ja vaihto oli työläs. Piti irroittaa pyörännapa ja kilven pultit tuhannen ruosteessa tietenkin.

mies51

441512J000 näyttäis löytyvän nettikaupoista
http://nissan4u.com/parts/almera_uk_make/el_n16e/2002_7/type_32/brake/rear_brake_and_parking_brake_control/illustration_4/
Näköjään pitää avata navan päässä oleva hattu ja akselin pään mutterit. Sitten tulee pois, jos 4 ruostunutta pulttia avautuvat.

shamrock

Tais olla joku Ooppeli jonka kohdalla aikanaan tein niin, että uudesta kilvestä rälläköin satulankohdalten sen suhteellisen turhan suikaleen kilvestä pois, jolloin sain sen paikalleen irroittamatta napaa. Niissä sai tosin vähän enemmän taistella laakereiden kanssa, joten oli ihan hyvä syy etsiä vähän oikotietä ... Nissanin laakerit taitaa lähinnä tipahtaa käteen kun mutteri on irti :)