Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

mikä öljy sopii nissanille parhaiten.

Aloittaja poke88, toukokuu 09, 2013, 09:24:36

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Desperate child

Mobil Peak Life 5w50/FS /Rally formula millä nimellä tuo nykyään onkaan. 2.0 P12 Primeralla 90tkm (öljyt vaihdettu 15tkm välein toki)  kokemuksella toimiva öljy. Samaa oon nyt 2,5 X-trailiin sitten laittanu, varmasti moni muukin öljy toimii ihan samalla tavalla. Turbo cherryssä sitten ollu millon mikäkin synteettinen 5w40 Shell helix ultraa, Mobil Super 3000 ym. noissa vapaastihengittävissä vanhemissa sitten mobil super 2000. tiedä niiden paremmuudesta tai sopivuudesta sanoa ykskään ei oo voitelun puutteesee hajonnu ja sunnyllaki 100tkm tais tulla aikanaa mittarii lisää kilsoja (10tkm vaihtoväli)
Nissan Cherry 1,5 Turbo '84
Nissan Laurel 2,0SGL ´86
Nissan Sunny 1,5GL '86, 1,5GL '85, 1,6LX '89
Nissan X-Trail 2,5 '05
Kawasaki GPZ750R '86 & Solifer SM 50cc '81

Jakopää

Lainaus käyttäjältä: Torspo - joulukuu 28, 2021, 14:22:17
Tätä Nissan öljyä suosin nykyisin.

https://www.motonet.fi/fi/tuote/590106/Nissan-5W-40-Motor-Oil-5l

Ei sopine hiukkasloukullisiin (DPF).
Kaikissa(?) uusissa bensamoottoreissakin on hiukkasloukku.
Uusissa autoissa viskositeettivaatimus taitaa muutenkin olla 0W-20 tai 5W-20..


cedricfan

Lainaus käyttäjältä: Jakopää - tammikuu 02, 2022, 09:04:09
Lainaus käyttäjältä: Torspo - joulukuu 28, 2021, 14:22:17
Tätä Nissan öljyä suosin nykyisin.

https://www.motonet.fi/fi/tuote/590106/Nissan-5W-40-Motor-Oil-5l

Ei sopine hiukkasloukullisiin (DPF).
Kaikissa(?) uusissa bensamoottoreissakin on hiukkasloukku.
Uusissa autoissa viskositeettivaatimus taitaa muutenkin olla 0W-20 tai 5W-20..

Ei sovi hiukkasloukullisiin, eikä etenkään Nissanin dieselit, jotka on erittäin SAPS-herkkiä.
Bensapuolella GPF eli hiukkasloukku tuli samalla kuin uusi Dacia/Mercedes-1,3 moottorikin. Ja kuten tavallista, ACEA C-luokitus eli ei korkea-SAPS kuten A ja B. GPF ei ole ihan niin SAPS-herkkä kuin DPF, mutta ehdottomasti huomioitava.

Ja kun uusista puhutaan, niin ACEA C5ja 0W16 on jo nykyaikaa, seuraavaksi tulee jopa 0W8.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

mcgangsta

Lainaus käyttäjältä: Jakopää - tammikuu 02, 2022, 09:04:09
Lainaus käyttäjältä: Torspo - joulukuu 28, 2021, 14:22:17
Tätä Nissan öljyä suosin nykyisin.

https://www.motonet.fi/fi/tuote/590106/Nissan-5W-40-Motor-Oil-5l

Ei sopine hiukkasloukullisiin (DPF).
Kaikissa(?) uusissa bensamoottoreissakin on hiukkasloukku.
Uusissa autoissa viskositeettivaatimus taitaa muutenkin olla 0W-20 tai 5W-20..

Motonetissä on DPF versio erikseen, 5W-30. Ainakin 2015 X-Trail 1.6dCi tuo oli juuri sopiva. Ainoa miinuspuoli on kanisterin koko = 5L ja ölppää meni 5,5L  8)
Serena 2.0 C25 -09 (JDM)
Fuga Y50 250GT -06 (JDM)
----
#ajaoikealla

MicraK12

#34
Puuilossa on Neste Pro täyssynteettinen 0W-40 litran pöniköissä 4 €, eli kätevä pakkauskoko. Onkohan tuo 0W sitten liian ohut, kylmänä siis, käyttää 220tkm K12 1.2 65 hp moottorissa. Vai pitääkö olla 5W alkuinen.
Edit: olikin Laajalahden myymälässä vielä tarjolla neste 5w-40 semisynteettinen litran pöniköissä 4 € kipale, niin otin kolme moista kun kotona yks samanlainen vajaa jäljellä. Tämä tuote ei näkynyt enää kaupan valikoimissa netistä mutta muutama oli siis vielä jäljellä. Vaihdan Max. 10 tkm välillä koska heikkolaatuisempi öljy kyseessä.
5w siksi että 0w saattaisi olla liian lirua, niin mennään suositusten mukaan.
Tosin neste.fi kertoo myös 0w soveltuvan micraan, mutta kuka myyjää uskoisi mä en 😄

mikan

Tuo Neste Pro Puuilossa olisi edullista, mutta ei tietenkään täällä Tampereella yhtään myynnissä.
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita