Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Primera Gt p11

Aloittaja Villeveikko, helmikuu 11, 2018, 14:43:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Villeveikko

Vieläkö näitä Gt mallin primeroita on paljon liikenteessä?
Paljonhan näistä saa myytynynä jos ajokuntoinen peli kyseessä.
Itsellä 350tkm ajettu ois.
Luulis että hieman vois ees saaha enempi kuin muista tuon ikäisitä primeran malleista kun kyseessä kuiteskin GT.

NikookiN

Itsellä juuri kyseinen. Enitenhän se kunto vaikuttaa ja ajetut kilometrit. Omassa takana vasta 315tkm. Hintoja en ole katellut kun en ole vielä myymässä. Tuohon määrään osaan sen verran sanoa että yhden olen itse nähnyt. Uskosin kuitenkin että normimallia parempi hinta.
Nissan Primera 2.0 GT -98, VW Transporter T4 2.4d -02 (pitkä)
Toyota Carina II 1.6 -92 (entinen)
Nissan Primera 1.6 -92 (entinen)

Alppuu

Nettiautoa selaten, kunnosta riippuen 500-1000€ (?)

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Totenkopf

Omasta mielestä aika kovia hintoja pyydetään kuntoon nähden. Yli 300- tuhatta ajettu Primera kun alkaa olla joiltain osin melko valmista tavaraa, etenkin sellaisella huollolla (lue: huoltamattomuudella) mitä Suomessa harrastetaan. Jos uuden auton ostajalla olisi aikoinaan ollut prioriteettina jokin muu, kuin päästä pieremään omat hajunsa penkkiin, olisi nämä jäljellä olevat huomattavasti paremmassa kunnossa. Tämähetkinen tarjonta netissä asettuu tonnin molemmin puolin, useimmiten yläpuolelle. Vaikkakin kilometrejä olisi vähän, niin näistä on kohta kaikki 20- vuotiaita. Siinä ajassa ja näissä olosuhteissa alkaa ikä näkyä.
-14 Juke 1.6 DIG-T
-88 VAZ 21013 (kesäauto)
-88 VAZ 2104 (projekti)
-90 VAZ 21051 (projekti)

shamrock

Ei ollut ihan aito GT, mutta just tuli myytyä ... '97 2.0 SLX, jossa kaikki päällepäin näkyvä oli GT:stä ja vähän muutakin. Oli siis GT:n puskurit, helmat, spoileri, sisustus, mittaristo, jarrut, pakoputkisto ym pikkuosaa moottorissakin, kone kuitenkin SLX:n vakio. Leimaa kuukausi, 400tkm mittarissa, jarruputket vuosi takaa ja paskat renkaat :D Tuosta sai 350 euroa :)

cedricfan

Lainaus käyttäjältä: Totenkopf - helmikuu 11, 2018, 21:04:32Jos uuden auton ostajalla olisi aikoinaan ollut prioriteettina jokin muu, kuin päästä pieremään omat hajunsa penkkiin, olisi nämä jäljellä olevat huomattavasti paremmassa kunnossa.

Njah.
Kyllä se ensimmäinen käyttäjä luottaa siihen, että merkkihuolto pitää autosta huolta, kun huoltohintakin on törkeä.
Eihän autot ruostukaan, kun niille annetaan pitkiä ruostumattomuustakuita, eihän? Ja sitäkin kuntoa vahditaan määräaikaishuolloissa, juuhan?
Okei, joissan kohdin voisi autosta huolehtia enemmänkin. Mutta harva ensikäyttäjä edes tietää mitä tehdä kuten harrastaja.
Yritysautot lienee se pahin luokka, koska kuskilla ei ole centtiäkään omaa pelissä. Tosin nekin on usein työkaluja, joiden pitää toimia 24/7 eli ei niitäkään parane ihan miten tahansa hylkiä.
Suurin riskikäyttäjä taitaa olla se toinen tai kolmas, joka alkaa nuukuuttaan slarvata huolloissakin, kun ne kirjan leimat alkaa menettää arvoaan, ja leimaksi riittää & sen saa millä tahansa alisuorituksella. Tuossa vaiheessa se ruostesuojauskin pitäisi viimeistään huolehtia kuntoon.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Totenkopf

Lainaus käyttäjältä: cedricfan - helmikuu 12, 2018, 08:11:07
Lainaus käyttäjältä: Totenkopf - helmikuu 11, 2018, 21:04:32Jos uuden auton ostajalla olisi aikoinaan ollut prioriteettina jokin muu, kuin päästä pieremään omat hajunsa penkkiin, olisi nämä jäljellä olevat huomattavasti paremmassa kunnossa.

Njah.
Kyllä se ensimmäinen käyttäjä luottaa siihen, että merkkihuolto pitää autosta huolta, kun huoltohintakin on törkeä.
Eihän autot ruostukaan, kun niille annetaan pitkiä ruostumattomuustakuita, eihän? Ja sitäkin kuntoa vahditaan määräaikaishuolloissa, juuhan?
Okei, joissan kohdin voisi autosta huolehtia enemmänkin. Mutta harva ensikäyttäjä edes tietää mitä tehdä kuten harrastaja.
Yritysautot lienee se pahin luokka, koska kuskilla ei ole centtiäkään omaa pelissä. Tosin nekin on usein työkaluja, joiden pitää toimia 24/7 eli ei niitäkään parane ihan miten tahansa hylkiä.
Suurin riskikäyttäjä taitaa olla se toinen tai kolmas, joka alkaa nuukuuttaan slarvata huolloissakin, kun ne kirjan leimat alkaa menettää arvoaan, ja leimaksi riittää & sen saa millä tahansa alisuorituksella. Tuossa vaiheessa se ruostesuojauskin pitäisi viimeistään huolehtia kuntoon.

Niinhän sitä kovasti mainostettiin. Harmi vaan, kun edes tehdas ei ole tehnyt käytännössä yhtään mitään tämän "ruostumattomuuden" eteen. Ah, markkinatalous <3

Saahan sitä antaa vaikka mitä takuita, vaikuttaa varmasti asiakkaan silmissä ja korvissa hyvältä. Ei aiheuta toimenpiteitä, koska on annettu "takuu", joka ei kata käytännössä yhtään mitään. Mikäli asiaan puututaan (jos puututaan) vasta toisen tai peräti kolmannen omistajan toimesta, on jo auttamatta liian myöhäistä.
-14 Juke 1.6 DIG-T
-88 VAZ 21013 (kesäauto)
-88 VAZ 2104 (projekti)
-90 VAZ 21051 (projekti)

kurttu

Mulla on varmaan aika harvinainen primera P11, se on ajettu autokaupasta suoraan ruostesuojattavaksi ja vielä toisenkin kerran 4 vuotta myöhemmin.
Eipä silti, tämä kyseinen yksilökin alkaa jo ruostumaan 18 vuoden iässä. Etukaarista on korkannut maalit ja takapyörän takaa kotelo puhki.

NikookiN

Tuon oman ostin vaihossa tojotaan. Aikoinaan ruostesuojattu ja lisätty sisälokarit. Oli pohjaltaan ja koriltaan ruosteeton kun itse massasin ja kotelot käsittelin, purin ovet, helmat jne. Uskon itse että en saa puhki ruostumaan muita kun noita pyöräntuennan osia. Ja pyytäähän autosta saa mitä haluaa, itse maksaisin vain kunnossa olevasta yli 1000 euroa, vaikka enemmänkin jos on "kuin uusi".

Olis joskus aikoinaan (kun olin lapsi) ostaa noita ja pistää naftaliiniin, kunnon huollolla lähes ikupelejä.
Nissan Primera 2.0 GT -98, VW Transporter T4 2.4d -02 (pitkä)
Toyota Carina II 1.6 -92 (entinen)
Nissan Primera 1.6 -92 (entinen)