Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Punaista vaiko vihreätä nestettä?

Aloittaja datsunratsun, helmikuu 05, 2018, 09:12:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

datsunratsun

Moro. Elikkästä ois tuossa aihetta vaihtaa nesteet samassa yhteyessä ku käyttää kennon poies ja vaihtas termostaatin uuteen heikon lämpenemisen vuoksi. Kumpi neste ois suositeltavampaa laittaa sinne? Kuullu huhuja että punainen neste ei olis hyvää ja taas sit on kuullu et se ois parempaa. Motonetissä tarjosivat punasta ku netistä katoin. Alunperin neste on vihreää mitä nyt on siinä

AnttiA

#1
Auto merkki ja malli vaikuttaa.
Vanhemmissa tuo vihreä on ok, uudemmissa punainen.
Joillakin valmistajilla on sitten "omaa" punaistaan, kuten VAGin vempeleissä ja Mitsullakin on "omaansa" taitaa olla sellasta vihertävää.
Yleensä nuo ns. omat on kai vain kalliimpia.

Minullakin on se käsitys, että tuo punainen kävisi lähes kaikkiin, voin tietysti olla väärässäkin.
Toinen on sitten se ettei saa sekoittaa eri värisiä, muutenkin kunnon huuhtelu on aina nesteen vaihdon yhteydessä paikallaan, niin että lämppärinkin sisältö huuhtoutuu ja vaihtuu.
Eri värisistä sekoittuu paskan väristä.

Lisätty: Tuossa onkin toinen laajempi ja asiantuntevampi keskustelu menossa, kurkkaappa se.
http://www.ncf.fi/smf/index.php?topic=20372.0;topicseen

datsunratsun

Joo tuollanen primera p11 144 koppanen ois kysymyksessä ja näky motonetti suosittelevan punasta nestettä. Tässä kuulin tänään yheltä työkaverilta et on kuulema aika huonoa letkuille punanen neste mut seki taas on sitte seki et sitäki punasta on monta eri laatua et kaikki oo ihan sammaa tavaraa. Tuossa lueskelin suomi24 keskutelua samasesta aiheesta ja sanovat et peruslaatusta tuo vihreä et kelpaa kaikkiin mut pitää vain vaihtaa useammin ku mitä punasta ku ei piä ennää sitä lämmintä niin hyvin neste. Mut pittääpä lukasta tuosta aiheesta ku muistelinki et tässä on ollu jossaki vaiheessa samasesta aiheesta keskutelu. Hyvä kuulla asiantuntevien ääntä ennenkö mitään tekee :)

Markus.

Itse laittaisin samaa kuin siellä alunperinkin on ollut, taatusti ongelmattomin tie. Ei tarvitse miettiä mitään sopivuusjuttuja eikä huuhtelun riittävyyttä.

Sillä taas, miten kauan se perusvihreä/sininen pöperö pysyy "hyvänä", tuskin on kauheasti väliä niinku oikeasti. Jos auto on siinä vaiheessa vielä itsellä omistuksessa tai ylipäätään välttänyt paalauksen, niin ei ole kummoinen homma vaihtaa ne nesteet.

datsunratsun

Joo samaa mietin markus et varmaan ehkä helpoin ku pysyy siinä vihreässä nesteessä eikä vaihta siitä mihkään ku jos sattuuki käymään just se että ei puhistukkaan tarpeeksi ja tekee sen puuroutumis efektin niin sitten sitä ollaan helisemässä ;D pittää juuri alkaa putsaan tässä viikon aikana tuota niin sais senki kerranki tehtyä ku kertaakaan ole tehny. Josko se alkais vaikka paremmin lämpeään kovilla pakkasilla

mikan

Käyttikseen vaihdoin vihreästä punaiseen monta vuotta sitten vesipumppurempan yhteydessä. Enpä huomannut mitään muutosta huonompaan tai parempaan.

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

Alppuu

Se käyttis on tuo allekirjoituksen 100 Ampeerinen?
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

cedricfan

http://valvolinefinland.fi/tuotteet/kemikaalit/
"Sekoituskelpoinen lähes kaikkien jäähdytinnesteiden kanssa. Väri: punainen."
Tämä on sitten ihan tavallista G12/G13-nestettä ;D
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

mikan

Lainaus käyttäjältä: Alppuu - helmikuu 05, 2018, 14:42:31
Se käyttis on tuo allekirjoituksen 100 Ampeerinen?

Heh, oliskin. Tai olihan tuo allekirjoituksen 100a aikoinaan ympärivuotisessa käytössä. Mutta kyseessä siis ruotsalaisen lentokonetehtaan kulkine, joka tänäänkin toi minut töihin.

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita